Obavy ze zdražení a vyprodání urychlily prodej letních pneu

Výrazně dřív než je obvyklé se letos čeští motoristé pustili do shánění letních pneumatik. Mají k tomu své důvody. Jednak se obávají růstu cen, druhým argumentem může být opakování situace ze zimní sezony, kdy poptávka převýšila nabídku, a prodejcům docházely zásoby zimních gum.

Tato informace ovšem příliš nekoresponduje s některými názory pod předchozím článkem o pneumatikách v AutoRevue.cz. Jeden čtenář se dušuje, že na kvalitních zimních gumách jezdí celoročně. Podle mínění jiného je přezouvání uměle vytvořeným fenoménem vyprovokovaným pneumatikářskou lobby. Asi těžko polemizovat, ovšem aktuální zprávy hovoří o tom, že o letní gumy je velký zájem. Potvrzují to majitelé největších e-shopů s pneumatikami.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

„Letos začali lidé nakupovat ve velkém letní pneumatiky již na konci února, což je oproti ostatním rokům o čtrnáct dní dříve. Prodeje gum byly v tom období téměř dvojnásobné oproti předchozím rokům,“ říká Michal Soukup, obchodní ředitel teplického e-shopu pneusoukup.cz.

Český zákazník je zřejmě dobře informovaný. Cena přírodního kaučuku, který je jednou z hlavních složek pneumatik, totiž na světových trzích vzrostla víc než o šedesát procent. Proto panují obavy, jestli nedojde k zdražení, neboť se producentům zvýšily náklady.

Na trhu ovšem stále hrozí nedostatek některých letních gum i proto, že v průběhu krize většina výrobců utlumila produkci. Trh už sice ožívá, jenže ne všichni pneumatikáři stačili navýšit kapacitu nebo zareagovat na růst poptávky. „Výroba gum se plánuje zhruba půl roku dopředu, a tak je možné, že někteří z nich nebudou schopni zajistit dostatečné množství letních pneumatik,“ soudí Soukup.

Škoda Octavia 0
Rok výroby: 2005
Stav: 141 253 km
Cena: 95 000 Kč
Ford C-MAX 0
Rok výroby: 2005
Stav: 144 257 km
Cena: 60 000 Kč
Ford Focus 0
Rok výroby: 2005
Stav: 140 036 km
Cena: 60 000 Kč
Mají sportovní diesely smysl? Odpověď jsme hledali s Golfem GTD

Volkswagen Golf GTD (7AT)

Může být automobil čistokrevným hot-hatchem, i když se pod jeho kapotou ukrývá vznětová pohonná jednotka? Odpověď nejen na tuto otázku jsme hledali během testovacích jízd s omlazeným Volkswagemen Golf GTD.

19.  4.  2017 | Stanislav Kolman | 88 příspěvků
Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Mercedes třídy G je posledním pravověrným offroadovým autem s uzavíratelnými diferenciály a redukcí převodovky. Snaha automobilky Mercedes udržet tento letitý model v nabídce s sebou přináší mnoho ústupků a kompromisů. Výsledek je ale pořád naprosto skvostný!

11.  4.  2017 | Jiří Švamberk | 7 příspěvků
Test ojetiny Volvo V70 III: S pětiválcem nezlobí, ale odborníky potřebujete

Test ojetiny Volvo V70 III: S pětiválcem nezlobí, ale odborníky potřebujete

Ceny nejvíce ojetých kusů Volva V70 proťaly hranici 200 tisíc korun. Jak funguje švédský vůz po letech?

8.  4.  2017 | David Rusol | 15 příspěvků