O vozy francouzské PSA klesá zájem

17 komentářů

Honza
10. července • 18:32

Tipnul bych si, že se jejich cílová skupina zákazníků hodně překrývá s cílovou skupinou Hyundai a tak je Hyundai pomalu vytlačuje. Jsem zvědav, kdo bude další na řadě.

Jim
10. července • 11:38

...."klesá zájem". U mě naštěstí nikdy ani nezačal.:-P

josephko
9. července • 18:38

A to najhoršie francúzskych výrobcov len čaká. Dnes som sa rehotal, keď francúzsky prezident Hollande v jednej vete povedal, že sa bude snažiť podporovať fracúzske automobilky, ale súčasne bude všemožne brániť prepúšťaniu zamestnancov v Peugeote. :-D. Výrok hodný génia.
Nie je to jeho prvý nápad. Nedávno prišiel so skvelou myšlienkou, aby sa prepúšťanie zamestnancov vo Francúzsku stalo finančne tak drahé, že sa to firmám neoplatí, a radšej budú neefektívnych zamestnancov ďalej zamestnávať. Lepší klinec do rakvičky francúzskym automobilkám si ani neviem predstaviť - hlavne keď sa pozriem na podmienky v Nemecku.

Skyline
10. července • 9:06

Prumerny hlupec ale rozpor pochopitelne nevidi, nakonec kdyz mu podobne reci vyhraly volby, co by menil retoriku. Pod clankem o fiatu a nizkych prodejich je docela dobre videt, ze i tady je spousta lidi, kteri si mysli, ze tady mame kapitalismus a ten ze je pricinou veci, ktere jsou pritom zcela klasickou ukazkou dusledku socialismu. Medialni masaz dela svoje.Jinak Francie ma uz ted problemy s nezamestnanosti, protoze politika "propousteni je drahe" tam jede uz pomerne dlouho a firmy reaguji zcela logicky, tedy proste nenabiraji. Hlavni problem nastane ve chvili, kdy to skutecne skonci jako v USA (doporucuji skvele youtube video o Detroitu, tam je odborasky ksindl docela pekne znazornen) a fabriky se proste zavrou, protoze krachnou. To ale nebude mozne, takze tyhle socialne inzenyrske experimenty zase zaplati jen ostatni (v ramci solidarity prece nebude mozne nechat chudacky padnout, takze pekne okrademe jine, zbytek si vyhodne pujcime a trosku tu ekonomiku vylepsime). Pro trochu te chvilkove stability pro par vyvolenych delnasu to cele posleme do jeste vetsich splasku. Opet krasnou ukazkou je GM, odborari maji na papire dodnes neskutecne veci, akorat uz jsou zamestnanci na dlazbe. Svym zpusobem maji, co chteli, ale bohuzel, cvakali hlavne jini. Ve Francii to bude jeste horsi, tam je ten socik zakoreneny mnohem vic.

Adrian77
10. července • 11:37

S mediální masáží souhlasím, ale spíš toho průměrného hlupce vidím na druhé straně, než ho vidíš Ty... Jak se zdá, tak i Ty jsi evidentně mediálně zmasírovaný představou, že neustálý růst a nutnost vyrábět víc a víc než kdy před tím, se dá do nekonečna. Ve skutečnosti to tak neexistuje a proto se kapitalismus hroutí. Už teď se vyrobí víc, než se stihne spotřebovávat a už prostě není tolik kupců, kolik je vyráběných produktů. Nárůst nezaměstnanosti je dán hlavně vládními škrty, kdy se propouštějí úředníci a jiná - řekněme "pracující inteligence" - pro kterou jsou tyto místa víceméně uměle vytvořená. Byrokracie je ve své podstatě umělý fenomén, který ale nelze odstranit z jednoduchého důvodu. Co by tito lidé jinak dělali? Šli do výroby? Výroba má problémy s nadbytkem kapacity už teď, tak co by vyráběli, respektive pro koho? Proto hlavně ten nárůst nezaměstnanosti. A tito noví nezaměstnaní pak nemají na to, aby nakupovali jako dřív, proto další propad poptávky a tudíž další propouštění...Prostě začarovaný kruh.
Nicméně s názorem, že firmy přestanou nabírat (hl. za zaměstnance odcházející do důchodu, nebo za ty, kteří odchází za lepší prací) ve chvíli, kdy se jim řekne, že propouštění bude velmi drahé, s tím samozřejmě souhlasím.A ještě jednu poznámku. Aby Evropa byla socialistická, musely by být všechny výrobní kapacity vlastněny státem a tímto státem i řízeny, což v drtivé většině případů tak není. Žijeme prostě v krachujícím kapitalismu (byť dnes dotačně pokřivenému a klientelistickém).
A odborářský ksindl? Nepracujeme právě díky tomuto ksindlu 8 hodin denně místo 14ti denně, nebo pět dní v týdnu, namísto šesti dnům v týdnu? Nebo snad myslíš, že tyto výhody pro lidi poskytli sami zaměstnavatelé jen tak v dobrém rozmaru?

legr
11. července • 0:57

Kapitalismus nekrachuje,nemá ani kde,protože nikde ve světě fakticky není. Evropa i USA jsou už dlouho socialistické. To co píšeš o nadvýrobě, by ve skutečném kapitalismu nemohlo nikdy vzniknout. Přirozený řád každé lidské společnosti je kapitalismus, vše ostatní je jen politický populismus!

marcelo
11. července • 7:24

Fakticky nikde není ani socialismus. V dnešní době je to mix kapitalismu a socialismu. Někde se ten mix blíží víc socialismu (např. Francie), někde je to blíž kapitalismu (např. USA), ale čistá forma neexistuje ani u jednoho státu na světě. Nejčistší formu kapitalismu jsme tu měli v 19. století. Jeho důsledkem pak byl nástup fašismu, nacismu a komunismu a tedy i 2. světová a studená válka, proto se zavedl tento mix, aby se tato zvěrstva už neopakovala.

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
Skyline
11. července • 9:00

OMG co to je za blud, ze dusledkem kapitalismu 19. stoleti byl Hitleruv, Mussoliniho a Stalinuv socialismus? Neco o prvni svetove, jejim konci, dusledcich a mezivalecne situaci jsi slysel?Pokud jde o ciste formy, co se podivat treba do Severni Koreje?Mimochodem, tento "mix" nikdo nezavedl, ten je prirozenym dusledkem zavedeni moznosti volit pro lidi, kteri ziji z nakradenych penez (tomu se taky nekdy rika demokracie). Jejim prirozenym dusledkem je aktualni krize, zadluzeni a dalsi zvysovani statni buzerace. Pokud ma clovek, zijici z nakradenych penez moznost volit, je to proste spatne a k nicemu dobremu to vest dlouhodobe nemuze. Doporucuji se podivat na vyvoj statniho dluhu CR a vyvoj vyrovnanosti statniho rozpoctu od "revoluce".

Ingot
11. července • 10:28

Klidek, kapitalismus, socialismus a krize ve skutecnosti neexistuji, bo jsou to jenom slova 8-)

Skyline
10. července • 13:32

Vyvracet tolik nesmyslu naraz neni v mych casovych silach, snad vecer nebo zitra. Nicmene asi by bylo lepsi, kdyby ses trochu (do)vzdelal a aspon ty nejhorsi hlouposti objevil sam.

Ironik
10. července • 15:45

Je to jen ironie, skutečnost je samozřejmě jiná (lepší - horší, to je vždy relativní) ;-)

Ironik
10. července • 12:49

EU je v podstatě z hlediska vlastnictví výrobních kapacit čím dál tím víc socialistická, jen se to zatím dovedně ukrývá. Všechny ty výrobní kapacity se po případném krachu do vlastnictví jednotlivých států nejspíš stejně dostanou. Velké krachující podniky (určitě banky, možná i automobilky) převezme obvykle stát, aby náklady na zachování nějaké takové "veledůležité" neefektivní firmy nakonec uhradili daňoví poplatníci - buď ti místní či výhledově i ti zahraniční ze "spřátelených zemí" v rámci EU? :-/

legr
10. července • 1:42

Co si čekal od social. populisty. Vždytˇ s tím vyhrál volby!:-)

k22
9. července • 19:47

ŠKODA má ještě více neefektivních zaměstnanců a prodává dobře. Vše je o marketingu a o klamání zákazníků. Frantíci v tom polevili, toť vše..

Lukáš
9. července • 21:48

Škoda má hodně vysokou přezaměstnanost,v porovnání s Hyundai nebo Toyotou jeden člověk vyrobí čtyřikrát méně aut.Takže s každé škodovky kterou koupíte jde spousta peněz na nemakačenka co sedí jen někde u kafíčka.Proto u krachujících socialistických firem nikdy nenakupuji.

Otto
10. července • 0:50

Pojďme si to ukázat na skutečných číslech. Škoda zaměstnávala v roce 2011 cca 28.000 zaměstnanců a vyrobila zhruba 1mil aut, to je 36 aut na zaměstnance. Hyundai měla v roce 2011 cca 80.000 zaměstnanců (celosvětově) a vyrobila 3,6mil aut, což je 45 aut na zaměstnance. Vzhledem k tomu, že Hyundai dost technologií (např. motory) vyrábí v licenci Toyoty, tak bych tu Škodu zase tak nezatracoval. Samozřejmě v socialistické Evropě bude zaměstnanost vyšší, než v kapitalistické Korei, ale i tak produkuje Škoda docela slušné zisky významně dotující daněmi náš státní rozpočet. :-)

JirkaSnake;
9. července • 23:04

Správně až na to krachující - oni s tim přístupem dokážou i vydělat

Doporučujeme

Články odjinud