O vozy francouzské PSA klesá zájem

Celosvětový prodej francouzské automobilky PSA Peugeot Citroën v letošním prvním pololetí meziročně klesl o 13 procent na 1,62 milionu vozů. Podle společnosti za to může dluhová krize v Evropě, která srazila poptávku.

Prodej automobilky PSA v samotné Evropě se propadl o 15 procent. „Francie, Španělsko a Itálie, tedy tradičně silné trhy značek Peugeot a Citroën, se nacházejí v hluboké krizi,“ uvedla firma.

Generální ředitel PSA Philippe Varin by měl příští týden informovat zástupce zaměstnanců o nových úsporných opatřeních. Předpokládá se, že opatření budou zahrnovat zrušení tisíců pracovních míst a uzavření jedné francouzské továrny, napsala agentura Reuters.

PSA Peugeot Citroën je po německém Volkswagenu druhým největším výrobcem automobilů v Evropě. Společnost koncem loňského října oznámila, že hodlá v rámci plánu na snížení nákladů zrušit zhruba 6000 pracovních míst. Firma působí i v Česku, kde má společný podnik TPCA s japonskou automobilkou Toyota.

Zdroj: E15.cz
 

Volkswagen Golf 1.6
Rok výroby: 2011
Stav: 141 717 km
Cena: 160 000 Kč
Volkswagen Golf 1.6
Rok výroby: 2003
Stav: 188 745 km
Cena: 60 000 Kč
Volkswagen Passat 2
Rok výroby: 2005
Stav: 172 154 km
Cena: 75 000 Kč
Subaru BRZ po faceliftu: 6 důvodů, proč je řidičskou Ódou na radost

Subaru BRZ po faceliftu: 6 důvodů, proč je řidičskou Ódou na radost

Nízká hmotnost, dokonalé těžiště, atmosférický motor, pohon zadních kol a samosvorný diferenciál – to jsou ingredience, které dohromady tvoří lahodný koktejl neředěné řidičské zábavy. Subaru BRZ v modernizované podobě přináší ještě o něco chutnější zážitky.

27.  4.  2017 | Jiří Švamberk | 22 příspěvků
Mají sportovní diesely smysl? Odpověď jsme hledali s Golfem GTD

Volkswagen Golf GTD (7AT)

Může být automobil čistokrevným hot-hatchem, i když se pod jeho kapotou ukrývá vznětová pohonná jednotka? Odpověď nejen na tuto otázku jsme hledali během testovacích jízd s omlazeným Volkswagemen Golf GTD.

19.  4.  2017 | Stanislav Kolman | 88 příspěvků
Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Mercedes třídy G je posledním pravověrným offroadovým autem s uzavíratelnými diferenciály a redukcí převodovky. Snaha automobilky Mercedes udržet tento letitý model v nabídce s sebou přináší mnoho ústupků a kompromisů. Výsledek je ale pořád naprosto skvostný!

11.  4.  2017 | Jiří Švamberk | 7 příspěvků