O titul Auto roku 2014 v ČR se utká 37 aut, hlasovat můžete i vy

Od levného rumunského sedanu po téměř stokrát dražší hybridní supersport – ve dvacátém ročníku ankety je opravdu z čeho vybírat.

Anketa Auto roku v České republice vstupuje do jubilejního dvacátého ročníku. O vítězi rozhodne porota 42 motoristických novinářů, která bude vedle hlavní ankety hlasovat rovněž v doplňkových anketách Zelené auto roku 2014 a Technická inovace roku 2014.

Z více než padesátky přihlášených vybral organizační výbor 37 aut, která byla či budou uvedena na trh v období od 30. 10. 2012 do 31. 12. 2013. Z prvního kola vzejde pět finalistů, kteří se posléze utkají ve finále. Auto roku 2014 v ČR bude slavnostně vyhlášeno v lednu 2014.

Podle pravidel by měla být nominována auta, která mají zásadně novou konstrukci karoserie nebo hnacícho ústrojí. „V době modulárních platforem a sdílení technických celků je někdy velmi obtížné stanovit, zda vůz má na nominaci nárok,“ přiznal předseda organizačního výboru Michal Štengl na dnešní tiskové konferenci v sídle Autoklubu ČR. 

Souběžně s novinářskou anketou bude probíhat i tradiční hlasování veřejnosti na webu AutoRoku.cz. Vedle touhy podpořit svůj oblíbený model či značku budou hlasující motivování rovněž možností vyhrát poukaz v hodnotě 500 000 Kč na nákup kteréhokoli z nominovaných aut:

Nižší střední třída

Dacia Logan, Mercedes-Benz CLA, Peugeot 308, Seat Leon, Škoda Octavia, Toyota Auris, Toyota Corolla

Střední a vyšší střední třída

Bentley Flying Spur, BMW 3 GT, Infiniti Q50, Lexus IS, Maserati Ghibli, Maserati Quattroporte, Mazda6, Mercedes-Benz S

Městské vozy

BMW i3, Hyundai i10, Nissan Note, Opel Adam, Peugeot 2008, Renault Captur

Terénní a velkoprostorové vozy

BMW X5, Citroen C4 Picasso, Dacia Dokker, Ford Kuga, Ford Tourneo Connect, Chevrolet Trax, Kia Carens, Range Rover, Range Rover Sport, Subaru Forester, Suzuki SX4 S-Cross, Toyota RAV4

Sportovní vozy

Jaguar F-Type, Opel Cascada, Porsche 918 Spyder, Subaru BRZ

Kterých pět aut byste vybrali do finále vy?

Škoda Fabia 0
Rok výroby: 2006
Stav: 169 839 km
Cena: 60 000 Kč
Škoda Octavia 0
Rok výroby: 2005
Stav: 141 253 km
Cena: 95 000 Kč
Škoda Octavia 2
Rok výroby: 2005
Stav: 158 540 km
Cena: 95 000 Kč
Subaru BRZ po faceliftu: 6 důvodů, proč je řidičskou Ódou na radost

Subaru BRZ po faceliftu: 6 důvodů, proč je řidičskou Ódou na radost

Nízká hmotnost, dokonalé těžiště, atmosférický motor, pohon zadních kol a samosvorný diferenciál – to jsou ingredience, které dohromady tvoří lahodný koktejl neředěné řidičské zábavy. Subaru BRZ v modernizované podobě přináší ještě o něco chutnější zážitky.

27.  4.  2017 | Jiří Švamberk | 22 příspěvků
Mají sportovní diesely smysl? Odpověď jsme hledali s Golfem GTD

Volkswagen Golf GTD (7AT)

Může být automobil čistokrevným hot-hatchem, i když se pod jeho kapotou ukrývá vznětová pohonná jednotka? Odpověď nejen na tuto otázku jsme hledali během testovacích jízd s omlazeným Volkswagemen Golf GTD.

19.  4.  2017 | Stanislav Kolman | 88 příspěvků
Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Mercedes třídy G je posledním pravověrným offroadovým autem s uzavíratelnými diferenciály a redukcí převodovky. Snaha automobilky Mercedes udržet tento letitý model v nabídce s sebou přináší mnoho ústupků a kompromisů. Výsledek je ale pořád naprosto skvostný!

11.  4.  2017 | Jiří Švamberk | 7 příspěvků