O Teslu Model 3 je velký zájem. Rezervováno je už více než 250 000 vozů

66 komentářů

Hartge
8. dubna • 0:19

SLEPÁ CESTA VÝVOJE PRO MÉNĚ INTELIGENTNÍ
Kdyby měla Evropa jezdin jen na elektřinu potřebovala by asi 10x více energie než dnes vyrabí. Z čeho? Když je proti jádru.
Kdyby měla Evropa jezdin jen na elektřinu potřebovala by asi více drahých kovů než je dnes známých nalezišt.
Kdyby měla Evropa jezdin jen na elektřinu potřebovala by nové technologie na skladování elektřiny. Kapacita baterií za 25 let stoupla jen 3x.
Kdyby měla Evropa jezdin jen na elektřinu potřebovala nové technologie na nabíjení baterií.
Elektromobily jsou slepou uličkou vývoje, tak jako byly CD.

jaaja
5. srpna • 21:02

Vobec nechapem kde na to chodis. Kde si cital, ze europa je proti jadru? Kde si prisiel na tu 10 nasobnu vyrobu? O tych dalsich fabulaciach ani nehovorim. CD boli slepa ulicka? Podla tejto logiky by kazda prekonana technologia bola slepa ulicka.

Hartge
8. dubna • 0:16

ZHOVADILOST PRO HLUPÁKY, SEKTÁŘE A TY, KTERÝM SE TO LÍBÍ
Po stu let vývoje jsme se dopracovali oklikou na začátek. Auta znovu jezdí na uhlí.
Celková účinnost elekromobilů je 15% vložené energie proti 35% u dieselu.
Uhlíková stopa je tedy více než dvojnásobná. Kdo tenhle humus propaguje je šílenec.
Ztráty při přenosu elektřiny (10% v zimě horší), v nabíječce (15% spínaný zdroj), u vlastního nabíjení akumulátorů (10-35% dle typu), samovybíjení, pokles kapacity s teplotou (hlavně v zimě) a ztráty vlastního elektrického pohonu (5-25%), dále ztráty měničů při regulaci pohonu, atd. Potom vám vychází účinnost elektrického pohonu oproti ropnému dokonce nižší.

jaaja
5. srpna • 20:53

Porovnavas celkovu ucinnost elektromobilu (tie cisla si cucas z prstu ale budis) a ucinnost diesloveho motoru. Takze hrusky s jablonami. Sprav si celkovu ucinnost aj toho diesloveho auta (ale snaz sa byt objektivny :D ) a potom to porvnaj.

Ales Beseda
4. dubna • 11:24

Ekonomicky vzato, 35 000 USD je asi tak průměrný roční příjem amerických zaměstnanců s maturitou - https://en.wikipedia.org/wiki/Personal_income_in_t... ... .
Řekněme, že v Česku je průměrný roční příjem muže s maturitou kolem půl milionu korun. Pokud by tedy Tesla model III stála v Česku půl milionu korun, dovolím si tvrdit, že by během prvního týdne od představení modelu III pocházelo několik tisíc objednávek jenom z Česka.
Teď si vezměte průměrný roční příjem zaměstnance s maturitou v Německu. 35 000 USD je aktuálním přepočtem 30 600 EUR. Máte představu, kolik jezdí v Německu aut s cenovkou 31 000 EUR? Kolik se jich prodá za rok? Do té částky se vejdou veškerá běžná SUV.
Takže se nebojím tvrdit, že do tří měsíců překročí počet předběžných objednávek z celého světa jeden milion.
Můžeme donekonečna diskutovat o tom, zda je to racionální krok. Nicméně mám pětileté auto a dnes běžím do obchodu pro tmel a pásku na tlumič výfuku (opravná sada na výfuky SONAX).
Tesla výfuky nepotřebuje…

runner42
4. dubna • 12:38

Ojeté drahé Tesly jsou nejhorší šunty a vy se zhlížíte v lowcost Tesle 😁Na tu vám páska zaručeně stačit nebude ;)

Art Vandelay
4. dubna • 13:35

Runner, priznam sa, ze mi ta je trochu luto ( v dobrom). Si tak presvedceny o svojej pravde a Tesla ti rok co rok ukazuje ze ju nemas, moj predpokladany kolosalny uspech Modelu 3 ti len prida vrasky na cele. Tesla bude este vela rokov svoje trzby zvysovat, zvysovat kvalitu svojich aut, zvysovat ich dojazd, postupne sa budu pridavat ine automobilky az auta na benzin (naftu urcite zakazu) budu len pre par fanusikov. Ty budes jednym z nich a na stare kolena si este budes tukat po cele ako vsetci okolo teba su uplni blbci...

Bob
5. dubna • 12:15

Tahle slova VYTESAT DO KAMENE!!!
Bez jakékoliv ironie.Petrolheadi jsou opravdu mimo...

runner42
5. dubna • 18:06

... prohlásil student humanitních věd. :-D

runner42
4. dubna • 15:37

Takže ojeté Tesly nepatří mezi auta s největším počtem závad?
Kecy jak Tesla bude zvyšovat kvalitu u auta za 35 tisíc USD si nech na koledu.

Art Vandelay
4. dubna • 18:10

Toyota Corolla vs MB ML CDI ako analogia ti staci?

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
runner42
4. dubna • 21:00

Vůbec nechápu, o čem píšeš.

mpolan
5. dubna • 9:04

Proto se dál drž mobilů a počítaačů a nevrtej do aut. Jsi mimo.

runner42
5. dubna • 18:03

Pouč mě prosím.

Pavel
4. dubna • 9:30

Takže neůspěšná a kritizovaná firma vybrala za víkend více jak 250mil.dolarů na zálohách. Tomu se říká neůspěch:-))

milanekjablonecak
4. dubna • 10:05

Nebo taky skočit na špek.

Kuk Vykuk
3. dubna • 20:32

Amerika přirovnává nástup Tesly 3 k nástupu legendárního Mustangu v roce 1964. A to dokonce i fašounská Fox TV.
Tehdá prodali 100 000 kusů Mustangů během 3 měsíců což je šílený číslo na 60tý léta! Celkem pak prodali přes milion během 18ti měsíců a to ještě měl spoustu dílu z jinech aut aby ušetrili. Automobilovej průmysl z toho musí být úplně v pozoru a dinosauři v Detroidu jsou na prášky :-D

runner42
3. dubna • 21:46

Ano, Mustangy PRODALI. P-R-O-D-A-L-I. Tedy vyrobili, dodali, dostali zaplaceno.
Jak chorý musí být mozek, který srovnává dvě nesrovnatelné věci?

Kuk Vykuk
4. dubna • 0:55

Zavolej si do Fox Bussines TV proč to vytahujou ty hysterko :-P

honza
3. dubna • 21:55

Srovnávat se dá ledasco. Podstatné je, zda výsledek má hlavu a patu.

milanekjablonecak
3. dubna • 19:43

Tak rezervace je jedna věc a skutečný nákup je věc druhá, takže mě ty čísla neohromí, spíš mě zajímá, jak může EM vědět, že auto nebude dražší než 35.000 usd, když má sotva prototyp, to je teda frajer, jo, ale vlastně jsou tu opět dotace, to pak může plácat, co chce.

Martin
4. dubna • 10:37

No a já myslel, že dotaci dostane kupující a ne výrobce. Zajímavé.

Kuk Vykuk
3. dubna • 20:27

Federální dotace už zbejvá jenom pro dalších 100 000 prodaných Tesel jedno jakej model. Todle všichni co se včas nepostavili do fronty věděli a přesto si ji zálohovali ;-)

Kuk Vykuk
4. dubna • 0:49

Pak nějak klesnou na polovic a po půl roce ještě na polovic.

ixb1
3. dubna • 14:55

No a takhle fungují všechny pyramidové hry...

Kuk Vykuk
3. dubna • 16:09

Jedině pokud nevrátěj zálohy ;-)

Kráľ Šalamún
3. dubna • 15:23

Aha. Vieš byt konkrétny ?

inspirace
3. dubna • 13:00

V jakém časovém období by se asi mohl dočkat své Tesly 3 ten 250000. zájemce? Když by první vozy byly předávány koncem příštího roku a vyráběli by cca 50000 ks ročně, tak to by mohl čekat i 7 let.

hudla
3. dubna • 14:27

Zatím říkali, že mají produkci na 3 roky vyprodanou, Musk na twitteru potrvdil, že přehodnotí velikost výroby (sami nečekali takový zájem).
Jinak v roce 2020 se očekává kapicata továrny na 500 000 vozů za rok.

runner42
4. dubna • 12:21

Vyprodanou? 😁

legr
3. dubna • 12:18

By mě zajímalo uvažování inženýrů z Tesly, proč je příď toho auta useklá. Taklhle zbytečně zmrvit jinak asi dobrou aerodynamiku auta, je těžko pochopitelný. Snad aby ten celkový dojezd T3 nebyl zas až moc velký :-/

Kuk Vykuk
3. dubna • 16:07

Kdo ti řek, že je aerodynamika zmrvená?? Máš nějaký čísla?

legr
3. dubna • 16:26

Kouknu a vidim.;-)

Kuk Vykuk
3. dubna • 20:20

Doktorát z dojmologie, to má na netu 5 ze 4 diskutujích :-D

legr
4. dubna • 0:29

Co nám taky zbývá, než se tady dojímat. To auto snad ještě ani neexistuje, natož aby bylo po ruce:-|

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
Kuk Vykuk
4. dubna • 0:48

Za to já už číslo mám, je to 0,21 ;-):-DB-]
http://mobile.twitter.com/elonmusk/status/716751152... ...

Kuk Vykuk
4. dubna • 0:51

Bež si odmrvit voči :-D

legr
4. dubna • 11:56

Kuku! Já mám voči dobrý, ale o tobě mám pochybnost! Pozorně zi znova přečti můj první příspěvek a najdi mě tam , kde zpochybňuju celkové cx!

Kuk Vykuk
5. dubna • 15:45

"Taklhle zbytečně zmrvit jinak asi dobrou aerodynamiku auta, je těžko pochopitelný."Zmrvená aerodynamika = zhoršené cx Pokud jsi chtěl napsat že zmrvili vzhled čili estetiku čumáku auta tak se ti to nepovedlo. Ano estetika čumáku je diskutabilní, ale pokud to má extrémně nízkej odpor vzduchu tak to začíná mít smysl a každej km dojezdu navíc je v současným elektroautě k nezaplacení.

legr
5. dubna • 17:52

Ne, ne. Na estetiku kašlu, zmrvili zbytečně jinak dobrý aerodynamický tvar. Vem to tak, že kdyby ten čumák+záď neusekli, tak to cx mohlo být ještě o něco lepší. O to jde. Ale prý na něm ještě pracují.

kráľ Šalamún
3. dubna • 18:45

tak ked ti pohľad na fotku stačí a máš v hlave presné čísla neseď doma.. Tvoju superschopnosť každá automobilka rada vyváži zopár miliónm Eur..

legr
4. dubna • 0:20

Viď ? Taky už jsem o tom přemýšlel. Zkusim zavolat do BMW.

MS
3. dubna • 15:22

Je to dané predpismi na ochranu chodcov pri zrážke.

legr
3. dubna • 16:24

Tak to asi bude. Ale to se snad dá vyřešit jinak, např. nějakým měkkým materiálem. Tohle už není malá plocha, aby se nad tím dalo mávnout.

xsla
3. dubna • 15:26

elektromotor nepotrebuje chladic vzducom chladeny :-D

Vana666
5. dubna • 7:38

Chladič ovšem potřebují akumulátory i klimatizace

Gouda
3. dubna • 11:43

Nedávno jsem tady mluvil o tom, že Tesla musela začít s luxusními modely, protože elektromobil pro masy by nebyl konkurenceschopný kvůli ceně. S tím, že tímto směrem půjdou postupně, jak bude postupovat technologie a výrobní proces. Ale nemyslel jsem, že tak velký krok udělají tak brzo. Uvidíme, kolik kompromisů museli kvůli ceně udělat, jestli to sníží použitlnost vozu, a jestli na tom Tesla bude prodělávat.

josephko
3. dubna • 11:10

Pre tých, čo elektromobilom nevedia prísť na meno: naozaj si myslíte, že štvrťmilióna Amíkov sú hlupáci, ktorí nevedia, čo robia?
Tesla 3 sa už teraz zapísal do histórie. Je to taká elektromobilová obdoba iPhonu.

Driver
3. dubna • 19:08

Co tu skřehotáš? Zdegenerovaní amíci mají jednu z nejvyšších životních úrovní a přesto současná generace umírá dříve, než předešlá. Nemají rozum a žerou mleté maso s kdo ví čím v hamburgerech a k tomu dva litry koly. Bydlí v dřevěných boudách místo zděného domu. Investice stejná jako do auta. Za pár let bezcenné a zbourat. Ne, všichni nebydlí v Beverly Hills... A spekulanti z burzy skupují a prodávají (zobchodují) během setiny sekundy více zlata, ropy atd, než kolik jí je na zeměkouli přítomno! Takže nějaké virtuální objednávky aut, to je úplná šaškárna. Podívej se, jak jim funguje měna. Ano, většina amíků jsou hlupáci. Protože i platidlo jako dolar je krytý dluhem, né zlatem. Čili princip je ten, že dluhy platí dluhy.

Martin
4. dubna • 10:34

Tak zrovna u těch dřevěných budek je to logické a praktické, takže v tomhle nejsou hloupí.

honza
3. dubna • 21:58

Jsou hloupí a zdegenerovaní, přesto mají životní úroveň vysokou. Jak si to vysvětluješ? Asi jsme ještě hloupější a zdegenerovanější...

Čechystán
3. dubna • 21:55

Krásně napsáno... a vidím, že už Tě za tu pravdu ocenili rovnou tři amíci :-D

swenak
3. dubna • 11:25

Těch nesvéprávných je tam daleko více (bez ohledu na to, jestli mají, nwbo nemají rádimelektřinu). A pokud se nepeletu, je to celosvětově otevřený objednávkový systém, ne jenom pro USA.

Kráľ Šalamún
3. dubna • 11:58

Žiadne auto v histórii si nepripísalo 250tis objednávok vrátane zálohy za 24hod. Paralela s iphonom 1gen je jasná. Vtedy sa tiež majitelia nokii klopali po cele a predstavenstvo nokie / v tom čase neohrozeného najväčšieho výrobcu mobilov/ sa nechápavo pozeralo co sa deje. Ako skončila nokia vieme všetci.

Kuk Vykuk
3. dubna • 16:05

Majkrosft ji "zachránil" :-D

Neurotic
3. dubna • 10:00

Nechápu jak si někdo může koupit auto, ktere ještě ani neviděl natoz, aby v něm seděl a projel se. Nadruhou stranu se tím vysvětluje proč někdo tvrdí, že 2 válec jede skvělé...

hudla
4. dubna • 8:51

Říká vám něco pojem, vratná záloha?

Kuk Vykuk
3. dubna • 16:03

Taky si ho ještě nikdo nekoupil.

(73hKd7;'lsql<(782
3. dubna • 10:42

Vexlaci. :-/

Jouza
3. dubna • 9:33

By me zajímala cena bez US dotace ....

Zelí
3. dubna • 15:03

Dotace na podporu prodeje aut se jmenuje šrotovné. To je dost výstižné v případě elektromobilů..:-D

Kuk Vykuk
3. dubna • 20:13

Konkurenční Chevy Bolt bude drazší. 37 500,- bez autopilota, samobrždění nebo jak se to jmenuje, supernabíjení a s lehce kratší dojezdem. A o vteřinku pomalejší.

hudla
3. dubna • 14:24

Sám Musk několikrát zdůrazňoval, že to bude 35000USD před dotcemi...

miro
3. dubna • 13:30

$35000 pred dotaciami za zakladnu verziu.

Martin
3. dubna • 12:29

cena bez us dotace na teslu? nebo na bmw? nebo toytotu? A co cena bez norske dotace? a co ceny bez jinych dotaci? :-D

Doporučujeme

Články odjinud