bolo uz nacase aj ked vela zavisi od toho do akeho auta ten-ktory spalovaci princip hodlame zvolit. Diesel ma svoje vyhody, samozrejme, ale su to vyhody stale tie iste. Naproti tomu benzinak k svojim nespornym vyhodam /celkovo lepsi prejav, lepsie reakcie, sirsie pole pouzitelnych otacok, jednoduchost, lepsie jazdne vlastnosti pretoze je lahsi atd/ pridal znizenie spotreby a zvysenie tociveho momentu. Vela tomu napomohlo preplnanie, hoci u mna je stale No1 poriadny atmo benzinak /pod jedna osem nejdem/, potom nasleduje benzin turbovysavac /1.4TSi bola celkom prijemna skusenost/ a az nakoniec je to diesel, bavime sa o motoroch a autach ´normalnych´ dimenzii /u trojlitra spotrebu asi riesit netreba ze, okrem toho na taky trojliter diesel vzhladom na hmotnost uz treba auto velkosti najmenej rady BMW5, idealne 7, inak je podvozok poddimenzovany co sa prejavi okamzite na jazdnych vlastnostiach a po par rokoch uz aj v servise/. Otazkou je este spolahlivost ale tu uz takisto neplati ze diesel je lepsi /skor je to naopak/.....je to na dlhu diskusiu ale povedal by som ze do auta do velkosti oktavky /vratane/ je lepsi benzinak /mam takisto/, od takeho passata do spomenutej patky to uz moze byt tak pol-na-pol no a do velkeho auta by som uz bral asi diesel, terenak takisto, u sest- a viac valcov je ten prejav velmi dobry aj pri nafte, hmotnost nevadi a tocivy moment k automatu a charakteru auta pasuje ovela lepsie ako trebars v strednej dost problematicke spojenie dsg s dieselovym dvojlitrom u VW, tu kombinaciu ovela lepsie zvlada benzin.
najvacsia zloba kedy sucasne hadzem soplne od rehotu a pri tom rozmyslam ako si to niekto mohol kupit je kabriolet s dieslom :-D Krasnym prikladom je VW EOS. Ked na salone predajca ukazuje funkcnost skladacej strechy, musi nastartovat. Teraz si treba predstavit startovanie diesla za studena a okamzite je jasne, ze ten smrad je neskutocny a trosku zdravotne labilnejsi clovek musi okamzite vyhladat plucne odd a absolvovat RTG :-D
dalsia uplna zloba je situacia, ked pridem na semafor v lete so stiahnutymi oknami a vedla mna, predo mnou, proste vsade stoja diesle. ten smrad a hluk zbijacky na beton je desny, takze okamzite zatahujem okna a prepinam na vnutorny okruh ventilacie3-[
Nesnáším smrad z dieselů (stejně jako ze starých benzínových pleček a dvoutaktů) Takže jsem jednoznačně pro benzín. Když si čichnu k mému TSI tak cítím nespálený benzín jen těsně po nastartování. Pak ať se snažím sebe víc, z výfuku už nic necítím. Když si čichnu k jakému koli dieseselu, třeba i s filtrem, je to puch tak ať mi nikdo neříká, že to je zdravější, než benziňák. Vlastně já zapoměl na to CO2, všichni na něj zemřeeeeem! :-)
až přestaneš čichat výfuky, tak možná přestaneš psát kraviny
Ty voe tohle je prdel:D
:-)):-D
Netřeba čichat hned k výfuku. Nejlepší je jet v létě za nějakým dieselem. Okénko otevřít nejde, ventilátor zapnout nejde, strašný.
Asi máš na mysli nějaký diesel typu Tatra z roku 60....to jo, to je hnus...Co mi vadí daleko víc ale tak je benzín, co spaluje olej...to je smrad k poblití. Škodovky 120, favority, peugeoty a fordi takhle hodně smrděj
Vůbec ne, myslím ty mondea, megany a další a další uhláky, kterým se při každém prudším sešlápnutí plynového pedálu valí z výfuku oblaka černého kouře. Poměr těchhle černě kouřících vylítaných dieselů vůči starým kouřícím benzíňákům je asi tak 50:1. Ona totiž většina majitelů ty staré, unavené benzíňáky vyměnila za staré unavené diesely s tachometry stočenými o 300 tisíc km. Jezdit za nima je o zdraví.
:-D:-D
:D
Nafta jedině do traktoru B-]
Benzín do sekačky. :-D
Plyn do sporáku :-)
se nedivým-u těch nových naftových agregátu-reději sáhnou po ověřené starší vw technice
Už tenhle trend sleduju pár měsíců na statistikách. Třeba u Octavie spadl podíl dieselů z nějakých 85% na 60%. Je to podle mě způsobeno kombinací dobrých motorů TSI s relativně nízkou spotřebou a nehorázných příplatků za TDI.
Ten příplatek není nehorázný - diesely jsou prostě výrobně dražší než benzíňáky. S tím se musí počítat.
Z dlouhodobého hlediska stejně nebylo 80% udržitelných, ani normálních. Spíše to naznačovalo (před érou 1,2 TSI) něco o kvalitě a oblíbenosti benzínových motorů používaných v Oktávii. Jinak na to, jak je 1,2 TSI m,ladý, je na něm již dost problémů, a některé z nich jsou fatální. Naproti tomu po éře problematických 2,0 TDI, o 1,6 TDI není vůbec slyšet.
Souhlas. TSI dělá naftě velkou konkurenci. Loni jsem kupoval octavii a byl jsem rozhodnutý pro naftu. Zkušební jízda rozhodnula naprosto jednoznačně 1,4 TSI - vynikající výkon, kultivovanost a kupodivu i velmi příjemná spotřeba.Čas ukáže, co spolehlivost. Zatím najeto 30 tis. a ok.
Už přes rok mám diesel a nemohu si stěžovat. Houno to žere, skvěle to jede, nemá to poruchy a ještě je nafta levnější než beňál
No, ty asi ne, ale ti co jedou za tebou ano. Ale těch se nikdo neptá, že?
třeba například můj ropáček nekouří a ani nesmrdí...
Jasně ;-)
hod sem foto, nech sa pozrieme na ten zazrak :-D
tak u tej tvej patnáctiletej 1.9tdi paštiky asi jo no :-D
Jo no tak nezáviď..každopádně je mi jedno jaký jsou statistiky. Mi nafta prostě vyhovuje:)
ja sem taky se svym trilitrem tdi spokojen B-]
Já jsem zase spokojen se svým třílitrem 320CDI. A ten půlprocentní pokles, kterým se autor článku a většina diskutujiících zabývají, je k smíchu.
K smíchu to není. Dieselmánie v Západní Evropě už skončila a data z ČR naznačují, že i v ČR brzo skončí. Půl procenta pokles se sice může zdát málo, ale je to za situace, kdy v ČR stoupá podíl vyšších tříd aut, kde byl podíl dieselů vždy vyšší.
hmmm.. no a?
Potvrďte prosím přezdívku, kterou jsme náhodně vygenerovali, nebo si zvolte jinou. Zajistí, že váš profil bude unikátní.
Tato přezdívka je už obsazená, zvolte prosím jinou.