O diesely je v Česku stále menší zájem než loni

Červen přinesl ve statistikách dvě důležité informace: prodej aut meziročně klesá a stále se prodává méně vznětových motorů než před rokem.

Česká ekonomika je momentálně tažena průmyslem, a to hlavně průmyslem automobilovým. Poptávka po nových autech je po celém světě obrovská, většina automobilek vykazuje dvoumístná tempa růstu prodaných aut. V Česku se však kupuje méně, než by možná někdo čekal.

Červnové prodeje přinesly téměř 13% pokles oproti loňskému roku, což dokumentují poslední (červnové) statistiky prodejů Svazu dovozců automobilů (SDA). Oslava rekordních prodejů v prvním kvartálu 2011 začíná být stále více úsměvná.

Zůstáváme u názoru, že rok 2011 bude z ohledu prodejů slabší než rok 2010. Za první půl rok 2011 se prodalo o 742 méně vozů než loni. Zatím jde o ztrátu ve výši necelého procenta.

Červnové prodeje

Celkové prodeje - meziroční srovnání
Počet registrovaných vozů za červen 201116156-2382-12,85%
Počet registrovaných vozů za červen 201018538

Celkové prodeje - meziměsíční srovnání
Počet registrovaných vozů za červen 2011161566744,35%
Počet registrovaných vozů za květen 201115482

A jak se prodávaly auta podle typu pohonných hmot? Automobilů se zážehovým motorem se prodalo v červnu letošního roku 9254. Tento počet znamená 57,28% podíl na celkových prodejích. Na vznětové motory zbylo 39,97%, ukazuje statistika SDA.

Zajímá-li vás stejná statistika pro roky zpátky, podívejte se na tabulku níže. Před rokem byl v červnu podíl benzinových motorů 56,74 %, na diesely připadlo 40,47%. V červnu 2009 stačila poptávka po naftových motorech na 32,95% podíl, a ještě rok před tím na 23,10% podíl. V letech 2004–2007 se zájem pohyboval od 25 do 28 %.

Prodeje v červnu podle pohonných hmot

 červen 2011červen 2010červen 2009červen 2008
zážehové motory57,28%56,74%63,58%71,34%
vznětové motory39,97%40,47%32,95%23,10%

 

 

Ford Focus 0
Rok výroby: 2004
Stav: 146 554 km
Cena: 40 000 Kč
Volkswagen Golf 1.4
Rok výroby: 2009
Stav: 116 657 km
Cena: 140 000 Kč
Škoda Fabia 0
Rok výroby: 2011
Stav: 112 302 km
Cena: 115 000 Kč
Test Evropského auta roku. 5 důvodů, proč si Peugeot 3008 titul zaslouží

Peugeot 3008 2.0 BlueHDi (6M)

Je to jen pár dní, co si Peugeot 3008 vysloužil ocenění za nejlepší evropské auto tohoto roku. My jsme měli možnost jej vyzkoušet a přinášíme pětici důvodů, proč francouzská automobilka za svůj výtvor získala titul zaslouženě. Našli jsme ale i nedostatky.

22.  3.  2017 | Stanislav Kolman | 69 příspěvků
Test Škody Octavia po faceliftu s motorem 1,8 TSI. K RS chybí jen kousek

Škoda Octavia 1.8 TSI (facelift)

Octavia se zážehovou osmanáctistovkou nepatří mezi ty úplně nejvyhledávanější motorizace, ovšem její kultivovanost, chuť po otáčkách a solidní spotřeba paliva z ní činí černého koně modelové řady. Svezli jsme se verzí liftback s převodovkou DSG a pohonem předních kol.

20.  3.  2017 | Jiří Švamberk | 40 příspěvků
Test Dacie Duster: 5 věcí, které byste měli vědět o nejprodávanějším SUV v ČR

Dacia Duster 1.6 SCe 4x4

Proč je tak úspěšná? Ptáme se při testování Dacie Duster, která je na trhu již sedmým rokem, ovšem stále v kondici.

15.  3.  2017 | Milan Lažanský | 62 příspěvků