O autonomní řízení mají zájem hlavně zákazníci Mercedesu a Infiniti

Zatímco zákazníci značek Mercedes-Benz a Infiniti mají zájem o autonomní řízení a možná by si takovou funkci i koupili, naopak zákazníci značek Porsche, BMW, Jeep a Ram o ničem takovém neuvažují a své auto nechtějí nechat řídit samostatně.

Vyplývá to z průzkumu, který provedla na zákaznících automobilek analytická společnost MaritzCX. Právě zákazníci Mercedesu a Infiniti se o autonomní řízení zajímají nejvíce a 27 % dotázaných by ho chtělo vyzkoušet a případně si ho i koupit.

Bezpečnost | Život řidiče | Technika | Příslušenství | Volvo

Volvo věří, že autonomní systém budou řidiči zapínat jen na dálnici

I když je 94 % dotázaných seznámeno s vývojem autonomního řízení a připouští jeho masový příchod v budoucnosti, 48 % nemá o takový systém prozatím zájem a raději si chtějí auto řídit sami. Celkem se v průzkumu pořádaném od května do srpna 2016 vyjádřilo 12 353 řidičů, což už je docela solidní statistický vzorek.

Průzkum také ukázal, že 57 % majitelů vozů Porsche a 56 % majitelů BMW nemá o samočinné řízení zájem. To potvrzuje i skutečnost, že majitelé výkonnějších a sportovních vozů obecně nechtějí řízení takových aut přenechávat na počítači.

Zajímavosti | Elektromobily | Technika | Příslušenství | BMW

Divize BMW i se nyní soustředí hlavně na autonomní řízení

Nejmenší zájem o autonomní řízení mají majitelé off-roadů, především pak značek Jeep a Ram. Navíc se stejně žádná z velkých automobilek prozatím nestará o vývoj autonomního systému pro terénní jízdu. Jen Land Rover experimentuje s podobnými asistenty.

Mercedes Citan 1.461
Rok výroby: 2013
Stav: 77 076 km
Cena: 185 000 Kč
Mercedes Citan 1.461
Rok výroby: 2013
Stav: 84 738 km
Cena: 185 000 Kč
Mercedes Třídy M 2.987
Rok výroby: 2010
Stav: 152 626 km
Cena: 470 000 Kč
Subaru BRZ po faceliftu: 6 důvodů, proč je řidičskou Ódou na radost

Subaru BRZ po faceliftu: 6 důvodů, proč je řidičskou Ódou na radost

Nízká hmotnost, dokonalé těžiště, atmosférický motor, pohon zadních kol a samosvorný diferenciál – to jsou ingredience, které dohromady tvoří lahodný koktejl neředěné řidičské zábavy. Subaru BRZ v modernizované podobě přináší ještě o něco chutnější zážitky.

včera | Jiří Švamberk | 19 příspěvků
Mají sportovní diesely smysl? Odpověď jsme hledali s Golfem GTD

Volkswagen Golf GTD (7AT)

Může být automobil čistokrevným hot-hatchem, i když se pod jeho kapotou ukrývá vznětová pohonná jednotka? Odpověď nejen na tuto otázku jsme hledali během testovacích jízd s omlazeným Volkswagemen Golf GTD.

19.  4.  2017 | Stanislav Kolman | 88 příspěvků
Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Mercedes třídy G je posledním pravověrným offroadovým autem s uzavíratelnými diferenciály a redukcí převodovky. Snaha automobilky Mercedes udržet tento letitý model v nabídce s sebou přináší mnoho ústupků a kompromisů. Výsledek je ale pořád naprosto skvostný!

11.  4.  2017 | Jiří Švamberk | 7 příspěvků