Nyní Alfa Romeo mluví o SUV, před 20 lety ukázala koncept Scighera..

Koncept supersportu můžeme pamatovat nejen z fotek, ale i z oblíbené počítačové hry. Alfa Romeo Scighera spatřila světlo světa v Ženevě před 20 lety.

Psal se rok 1997 a životní cyklus modelu 164 se pomalu blížil ke svému konci. Právě čtyřdveřový sedan tvořil základ pro plně funkční koncept supersportu z dílny Alfy Romeo, který nesl název Scighera.

Zajímavosti | Retro | Renault

Pamatujete? Monstrum Renaultu z roku 1994 mělo motor z F1!

Okna nebyla začleněna do výplně dveří, jak je tomu zvykem. Tvůrci přišli s netradičním nápadem a udělali z nich odnímatelné části. Automobil se tak během několika sekund mohl přeměnit na futuristický roadster. Řidič měl z vozu skvělý výhled, čemuž pomohly velmi tenké první sloupky. 

Alfa Romeo Scighera

  • Debut: Autosalon v Ženevě (1997)
  • Specifikace: Vůz byl postaven na základech Alfy Romeo 164 a poháněl jej třílitrový šestiválec o výkonu 400 koňských sil. Měl pohon všech kol, hliníkovou karoserii a hmotnost pouhých 1 450 kilogramů
  • Proč si jej pamatovat: Jednalo se o realizaci závodního vozu, který mohl naprosto legálně na běžné silnice, navíc s neotřelým italským designem. Mladší ročníky mohou vůz pamatovat také ze hry Need for Speed III: Hot Pursuit

Několik zajímavých prvků přinesla také záď konceptu. Ve středu nárazníku byla umístěna trojice koncovek výfuků. Po stranách se nacházely úzké proužky vertikálních světlometů. V zadním přítlačném křídla pak bylo zabudováno protáhlé brzdové světlo.

Retro | Fascinace | Audi

Zapomenuté vozy: Proč měl vůz Audi z roku 1991 motor ze dřeva?

Zadní blatníky tvořily s krytem motoru jeden kus karoserie, který se dal rozložit ve dvou krocích. První stačil k tomu, aby řidič mohl dotankovat palivo. Druhý krok pak zajišťoval přístup k samotné pohonné jednotce. Tu si společně s celým konceptem můžete prohlédnout v následujícím videu...

V útrobách Alfy Romeo Scighera se nacházel třílitrový šestiválec s výkonem 400 koňských sil a pohonem všech kol. Takový motor dokázal vyprodukovat maximální rychlost 300 kilometrů za hodinu.

Retro | Elektromobily | BMW

Zapomenuté vozy: Toto bylo první elektrické BMW. Je mu už 44 let

Kromě silniční varianty představila Alfa vůz také v GT provedení. V tomto případě už se jednalo o čisté kupé s robustním zadním spoilerem. To jsou ovšem jediné dva exempláře, které kdy italská společnost vytvořila. K sériové výrobě z kapacitních i finančních důvodů nikdy nedošlo.

Prohlédněte si následující fotogalerii konceptu Alfa Romeo Scighera z roku 1997...

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

Renault Laguna 1.995
Rok výroby: 2012
Stav: 154 162 km
Cena: 145 000 Kč
Renault Fluence 1.5
Rok výroby: 2012
Stav: 119 269 km
Cena: 115 000 Kč
Renault Scénic 1.461
Rok výroby: 2010
Stav: 140 363 km
Cena: 115 000 Kč
Subaru BRZ po faceliftu: 6 důvodů, proč je řidičskou Ódou na radost

Subaru BRZ po faceliftu: 6 důvodů, proč je řidičskou Ódou na radost

Nízká hmotnost, dokonalé těžiště, atmosférický motor, pohon zadních kol a samosvorný diferenciál – to jsou ingredience, které dohromady tvoří lahodný koktejl neředěné řidičské zábavy. Subaru BRZ v modernizované podobě přináší ještě o něco chutnější zážitky.

včera | Jiří Švamberk | 22 příspěvků
Mají sportovní diesely smysl? Odpověď jsme hledali s Golfem GTD

Volkswagen Golf GTD (7AT)

Může být automobil čistokrevným hot-hatchem, i když se pod jeho kapotou ukrývá vznětová pohonná jednotka? Odpověď nejen na tuto otázku jsme hledali během testovacích jízd s omlazeným Volkswagemen Golf GTD.

19.  4.  2017 | Stanislav Kolman | 88 příspěvků
Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Mercedes třídy G je posledním pravověrným offroadovým autem s uzavíratelnými diferenciály a redukcí převodovky. Snaha automobilky Mercedes udržet tento letitý model v nabídce s sebou přináší mnoho ústupků a kompromisů. Výsledek je ale pořád naprosto skvostný!

11.  4.  2017 | Jiří Švamberk | 7 příspěvků