Nutili je kupovat diesely a teď jim dají peníze, aby se jich zbavili

Politická reprezentace Velké Británie začíná být vskutku komická. Nejprve donutila lidi přesednout do malých dieselů v zájmu ochrany klimatu, nyní je chce donutit zbavit se těchto aut, protože moc kouří. Čert aby se v tomto sociálním inženýrství vyznal a ani se nedivíme, že chce Skotsko z unie vystoupit.

Život řidiče

Praha schválila nízkoemisní zónu, smůlu mají diesely do roku 2006

Britský starosta Boris Johnson teď volá po novém šrotovném, které by kompenzovalo ztráty majitelům malých dieselů, na které tvrdě dopadnou nové podmínky pro vjezd do centra velkoměsta a přísnější daně. Najednou se totiž ukázalo, že i přes zavedení mýta pro auta s vyššími emisemi CO2 se v Londýně dýchá stále hůř.

Život řidiče | Názory

Chtěli se prodanit k ekologii, skončili s nejvyššími emisemi v EU

Ano, můžou za to právě malé diesely a jejich pevné částice a oxidy dusíku. Tyto emise jsou totiž pro zdraví člověka mnohem nebezpečnější než CO2, které je nedílnou součástí energetické přeměny. Vzniká třeba i při dýchání a především se nejedná o toxický plyn.

Zajímavosti | Život řidiče | Palivo | Názory

Nejprve prosazovali úsporné diesely. Teď je budou ještě více danit

Boris Johnson navrhuje, aby nové šrotovné dosahovalo na 1000 až 2000 liber, tedy v přepočtu zhruba 35 až 70 000 korun za staré naftové auto. Při tom právě před teprve pěti roky byli stejným šrotovným motivování majitelé benzínových aut, aby se jich zbavili ve prospěch malých čoudících dieselů.

Britské daňové poplatníky by nové šrotovné stálo asi 300 milionů liber, tedy v přepočtu 10,5 miliardy korun. Na stejnou částku vyšlo i minulé šrotovné, takže daňoví poplatníci vyhodili z okna za posledních pět let zhruba 20 miliard. To je v přepočtu asi 330 korun na každého jednotlivého obyvatele Británie včetně důchodců a dětí. 

Volkswagen Golf 1.9
Rok výroby: 2009
Stav: 156 322 km
Cena: 115 000 Kč
Škoda Fabia 1.9
Rok výroby: 2002
Stav: 178 493 km
Cena: 40 000 Kč
Škoda Fabia 0
Rok výroby: 2006
Stav: 169 839 km
Cena: 60 000 Kč
Kia Optima 3x jinak. Je dieselové kombi stále nejlepší volbou?

Kia Optima 3x jinak: Diesel, benzin i hybrid

Korejská automobilka Kia v případě optimy předvádí cestu, jakou se za několik let vydá například i tuzemská Škoda se svým superbem.

17.  2.  2017 | Stanislav Kolman, Radek Pecák | 53 příspěvků
Test hybridní Kia Niro 1.6 GDI HEV (6DCT): Sympatický mezičlánek

Kia Niro 1.6 GDI HEV (6DCT)

Alternativní pohonné jednotky se pomalu stávají součástí českého trhu. Na ten už v závěru minulého roku dorazila Kia Niro, coíž je crossover s hybridním hnacím ústrojím. Co všechno umí a jak si vedla během našeho testu?

18.  1.  2017 | Stanislav Kolman | 80 příspěvků
Neopouštěj staré známé pro nové. Srovnání Hondy HR-V a Jazz

Honda HR-V vs. Honda Jazz

Tvary karosérie nového crossoveru Honda HR-V jsou nepochybně pro velkou část lidí mnohem přitažlivější než v případě klasického městského hatchbacku. Jenže, design není vše....

8.  1.  2017 | Stanislav Kolman, Radek Pecák | 9 příspěvků