Nutili je kupovat diesely a teď jim dají peníze, aby se jich zbavili

Politická reprezentace Velké Británie začíná být vskutku komická. Nejprve donutila lidi přesednout do malých dieselů v zájmu ochrany klimatu, nyní je chce donutit zbavit se těchto aut, protože moc kouří. Čert aby se v tomto sociálním inženýrství vyznal a ani se nedivíme, že chce Skotsko z unie vystoupit.

Život řidiče

Praha schválila nízkoemisní zónu, smůlu mají diesely do roku 2006

Britský starosta Boris Johnson teď volá po novém šrotovném, které by kompenzovalo ztráty majitelům malých dieselů, na které tvrdě dopadnou nové podmínky pro vjezd do centra velkoměsta a přísnější daně. Najednou se totiž ukázalo, že i přes zavedení mýta pro auta s vyššími emisemi CO2 se v Londýně dýchá stále hůř.

Život řidiče | Názory

Chtěli se prodanit k ekologii, skončili s nejvyššími emisemi v EU

Ano, můžou za to právě malé diesely a jejich pevné částice a oxidy dusíku. Tyto emise jsou totiž pro zdraví člověka mnohem nebezpečnější než CO2, které je nedílnou součástí energetické přeměny. Vzniká třeba i při dýchání a především se nejedná o toxický plyn.

Zajímavosti | Život řidiče | Názory | Palivo

Nejprve prosazovali úsporné diesely. Teď je budou ještě více danit

Boris Johnson navrhuje, aby nové šrotovné dosahovalo na 1000 až 2000 liber, tedy v přepočtu zhruba 35 až 70 000 korun za staré naftové auto. Při tom právě před teprve pěti roky byli stejným šrotovným motivování majitelé benzínových aut, aby se jich zbavili ve prospěch malých čoudících dieselů.

Britské daňové poplatníky by nové šrotovné stálo asi 300 milionů liber, tedy v přepočtu 10,5 miliardy korun. Na stejnou částku vyšlo i minulé šrotovné, takže daňoví poplatníci vyhodili z okna za posledních pět let zhruba 20 miliard. To je v přepočtu asi 330 korun na každého jednotlivého obyvatele Británie včetně důchodců a dětí. 

Škoda Octavia 0
Rok výroby: 2008
Stav: 138 255 km
Cena: 75 000 Kč
Volkswagen Golf 1.9
Rok výroby: 2009
Stav: 156 322 km
Cena: 115 000 Kč
Volkswagen Golf 0
Rok výroby: 2009
Stav: 164 424 km
Cena: 115 000 Kč
Výkvět automobilové techniky. Poznatky z testu SUV Audi SQ7

Audi SQ7 TDI

Výkonných SUV je na trhu poměrně dlouhá řada. Audi však svůj největší model jako první na světě vybavila elektrickým kompresorem, které jeho dynamické schopnosti posouvá na dramaticky vyšší úroveň.

včera | Radek Pecák | 46 příspěvků
Test novinky Optima SW: Jak si Kia poradila s kombi střední třídy?

Kia Optima SW

Na jaře tohoto roku byla na autosalonu v Ženevě odhalena Optima Sportswagon, kterou korejská automobilka hrdě označuje za své první kombi střední třídy. My měli možnost ji otestovat ve sportovně laděné variantě GT Line. Jak obstála?

29.  11.  2016 | Stanislav Kolman | 32 příspěvků
Vyladěno na správných místech. Test Subaru WRX STi verze 2016

Subaru WRX STi 2016

Jízdy s kultovním sedanem WRX STi prokázaly, že značka umí vozy průběžně dolaďovat v souladu s dobou i přáními jejích zákazníků.

13.  11.  2016 | Radek Pecák | 26 příspěvků