Nutili je kupovat diesely a teď jim dají peníze, aby se jich zbavili

Politická reprezentace Velké Británie začíná být vskutku komická. Nejprve donutila lidi přesednout do malých dieselů v zájmu ochrany klimatu, nyní je chce donutit zbavit se těchto aut, protože moc kouří. Čert aby se v tomto sociálním inženýrství vyznal a ani se nedivíme, že chce Skotsko z unie vystoupit.

Život řidiče

Praha schválila nízkoemisní zónu, smůlu mají diesely do roku 2006

Britský starosta Boris Johnson teď volá po novém šrotovném, které by kompenzovalo ztráty majitelům malých dieselů, na které tvrdě dopadnou nové podmínky pro vjezd do centra velkoměsta a přísnější daně. Najednou se totiž ukázalo, že i přes zavedení mýta pro auta s vyššími emisemi CO2 se v Londýně dýchá stále hůř.

Život řidiče | Názory

Chtěli se prodanit k ekologii, skončili s nejvyššími emisemi v EU

Ano, můžou za to právě malé diesely a jejich pevné částice a oxidy dusíku. Tyto emise jsou totiž pro zdraví člověka mnohem nebezpečnější než CO2, které je nedílnou součástí energetické přeměny. Vzniká třeba i při dýchání a především se nejedná o toxický plyn.

Zajímavosti | Život řidiče | Palivo | Názory

Nejprve prosazovali úsporné diesely. Teď je budou ještě více danit

Boris Johnson navrhuje, aby nové šrotovné dosahovalo na 1000 až 2000 liber, tedy v přepočtu zhruba 35 až 70 000 korun za staré naftové auto. Při tom právě před teprve pěti roky byli stejným šrotovným motivování majitelé benzínových aut, aby se jich zbavili ve prospěch malých čoudících dieselů.

Britské daňové poplatníky by nové šrotovné stálo asi 300 milionů liber, tedy v přepočtu 10,5 miliardy korun. Na stejnou částku vyšlo i minulé šrotovné, takže daňoví poplatníci vyhodili z okna za posledních pět let zhruba 20 miliard. To je v přepočtu asi 330 korun na každého jednotlivého obyvatele Británie včetně důchodců a dětí. 

Škoda Fabia 0
Rok výroby: 2006
Stav: 169 839 km
Cena: 60 000 Kč
Volkswagen Golf 1.9
Rok výroby: 2009
Stav: 148 254 km
Cena: 115 000 Kč
Ford C-MAX 0
Rok výroby: 2005
Stav: 152 211 km
Cena: 60 000 Kč
Subaru BRZ po faceliftu: 6 důvodů, proč je řidičskou Ódou na radost

Subaru BRZ po faceliftu: 6 důvodů, proč je řidičskou Ódou na radost

Nízká hmotnost, dokonalé těžiště, atmosférický motor, pohon zadních kol a samosvorný diferenciál – to jsou ingredience, které dohromady tvoří lahodný koktejl neředěné řidičské zábavy. Subaru BRZ v modernizované podobě přináší ještě o něco chutnější zážitky.

dnes | Jiří Švamberk | 15 příspěvků
Mají sportovní diesely smysl? Odpověď jsme hledali s Golfem GTD

Volkswagen Golf GTD (7AT)

Může být automobil čistokrevným hot-hatchem, i když se pod jeho kapotou ukrývá vznětová pohonná jednotka? Odpověď nejen na tuto otázku jsme hledali během testovacích jízd s omlazeným Volkswagemen Golf GTD.

19.  4.  2017 | Stanislav Kolman | 88 příspěvků
Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Mercedes třídy G je posledním pravověrným offroadovým autem s uzavíratelnými diferenciály a redukcí převodovky. Snaha automobilky Mercedes udržet tento letitý model v nabídce s sebou přináší mnoho ústupků a kompromisů. Výsledek je ale pořád naprosto skvostný!

11.  4.  2017 | Jiří Švamberk | 7 příspěvků