Nürburgring už byl zase prodán. Tentokrát ruskému miliardáři

Pravděpodobně jste zaznamenali, že v roce 2012 společnost provozující komplex legendárního závodního okruhu Nürburgring zbankrotovala. Zatímco by nad tím člověk normálně mávl rukou, pro automobilového nadšence má Nürburgring zvláštní status. Může se tu totiž prakticky kdykoli volně projet.

Nadšenci z celého světa žili ve strachu, že se jejich modla pro veřejnost definitivně uzavře. Jenže pak se do hry vložil dodavatel dílů pro motorsport, společnost Capricorn. Ta má na Nürburgringu vývojové centrum a výrobu.

Zajímavosti | Video | Sportovní auta | Hatchbacky | Renault

#UNDER8 je realitou. Mégane RS stanovil na Nürburgringu nový rekord

Bohužel celý proces převodu majetku zkolaboval, když Evropská Unie zablokovala slíbenou státní pomoc pro Capricorn. I když není k dispozici oficiální stanovisko, říká se, že Capricorn nesehnal dalších asi 100 milionů eur.

A právě majoritní podíl Capricornu, který má údajně hodnotu asi 77 milionů eur, nyní odkoupil ruský miliardář Viktor Charitonin. Zatímco se zvedají hlasy nevole a panuje strach, co ruský investor s okruhem udělá, svým způsobem ho zachránil, protože provoz okruhu stojí peníze a ty Capricornu prostě došly. Neměl už ani na výplaty zaměstnanců.

Viktor Charitonin nicméně patří k lidem, pro které pár milionů eur neznamená nic než takový menší vedlejší náklad, takže aspoň pokud jde o peníze, je okruh v dobrých rukou. A nový majoritní vlastník má evidentně i dobrý vkus, když se přihlásil na závod Mille Miglia s Mercedesem 500K z roku 1935.

Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

Mercedes Vito 2.143
Rok výroby: 2010
Stav: 111 635 km
Cena: 340 000 Kč
Mercedes Třídy A 1.699
Rok výroby: 2008
Stav: 166 877 km
Cena: 98 000 Kč
Mercedes Vito 2.2
Rok výroby: 2010
Stav: 125 833 km
Cena: 289 000 Kč
Test Evropského auta roku. 5 důvodů, proč si Peugeot 3008 titul zaslouží

Peugeot 3008 2.0 BlueHDi (6M)

Je to jen pár dní, co si Peugeot 3008 vysloužil ocenění za nejlepší evropské auto tohoto roku. My jsme měli možnost jej vyzkoušet a přinášíme pětici důvodů, proč francouzská automobilka za svůj výtvor získala titul zaslouženě. Našli jsme ale i nedostatky.

22.  3.  2017 | Stanislav Kolman | 68 příspěvků
Test Škody Octavia po faceliftu s motorem 1,8 TSI. K RS chybí jen kousek

Škoda Octavia 1.8 TSI (facelift)

Octavia se zážehovou osmanáctistovkou nepatří mezi ty úplně nejvyhledávanější motorizace, ovšem její kultivovanost, chuť po otáčkách a solidní spotřeba paliva z ní činí černého koně modelové řady. Svezli jsme se verzí liftback s převodovkou DSG a pohonem předních kol.

20.  3.  2017 | Jiří Švamberk | 40 příspěvků
Test Dacie Duster: 5 věcí, které byste měli vědět o nejprodávanějším SUV v ČR

Dacia Duster 1.6 SCe 4x4

Proč je tak úspěšná? Ptáme se při testování Dacie Duster, která je na trhu již sedmým rokem, ovšem stále v kondici.

15.  3.  2017 | Milan Lažanský | 62 příspěvků