Nürburgring už byl zase prodán. Tentokrát ruskému miliardáři

Pravděpodobně jste zaznamenali, že v roce 2012 společnost provozující komplex legendárního závodního okruhu Nürburgring zbankrotovala. Zatímco by nad tím člověk normálně mávl rukou, pro automobilového nadšence má Nürburgring zvláštní status. Může se tu totiž prakticky kdykoli volně projet.

Nadšenci z celého světa žili ve strachu, že se jejich modla pro veřejnost definitivně uzavře. Jenže pak se do hry vložil dodavatel dílů pro motorsport, společnost Capricorn. Ta má na Nürburgringu vývojové centrum a výrobu.

Zajímavosti | Video | Sportovní auta | Hatchbacky | Renault

#UNDER8 je realitou. Mégane RS stanovil na Nürburgringu nový rekord

Bohužel celý proces převodu majetku zkolaboval, když Evropská Unie zablokovala slíbenou státní pomoc pro Capricorn. I když není k dispozici oficiální stanovisko, říká se, že Capricorn nesehnal dalších asi 100 milionů eur.

A právě majoritní podíl Capricornu, který má údajně hodnotu asi 77 milionů eur, nyní odkoupil ruský miliardář Viktor Charitonin. Zatímco se zvedají hlasy nevole a panuje strach, co ruský investor s okruhem udělá, svým způsobem ho zachránil, protože provoz okruhu stojí peníze a ty Capricornu prostě došly. Neměl už ani na výplaty zaměstnanců.

Viktor Charitonin nicméně patří k lidem, pro které pár milionů eur neznamená nic než takový menší vedlejší náklad, takže aspoň pokud jde o peníze, je okruh v dobrých rukou. A nový majoritní vlastník má evidentně i dobrý vkus, když se přihlásil na závod Mille Miglia s Mercedesem 500K z roku 1935.

Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

Mercedes GLK 2.987
Rok výroby: 2008
Stav: 148 800 km
Cena: 385 000 Kč
Mercedes Vito 2.143
Rok výroby: 2011
Stav: 191 508 km
Cena: 191 000 Kč
Mercedes Citan 1.461
Rok výroby: 2013
Stav: 77 076 km
Cena: 185 000 Kč
Subaru BRZ po faceliftu: 6 důvodů, proč je řidičskou Ódou na radost

Subaru BRZ po faceliftu: 6 důvodů, proč je řidičskou Ódou na radost

Nízká hmotnost, dokonalé těžiště, atmosférický motor, pohon zadních kol a samosvorný diferenciál – to jsou ingredience, které dohromady tvoří lahodný koktejl neředěné řidičské zábavy. Subaru BRZ v modernizované podobě přináší ještě o něco chutnější zážitky.

27.  4.  2017 | Jiří Švamberk | 22 příspěvků
Mají sportovní diesely smysl? Odpověď jsme hledali s Golfem GTD

Volkswagen Golf GTD (7AT)

Může být automobil čistokrevným hot-hatchem, i když se pod jeho kapotou ukrývá vznětová pohonná jednotka? Odpověď nejen na tuto otázku jsme hledali během testovacích jízd s omlazeným Volkswagemen Golf GTD.

19.  4.  2017 | Stanislav Kolman | 88 příspěvků
Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Mercedes třídy G je posledním pravověrným offroadovým autem s uzavíratelnými diferenciály a redukcí převodovky. Snaha automobilky Mercedes udržet tento letitý model v nabídce s sebou přináší mnoho ústupků a kompromisů. Výsledek je ale pořád naprosto skvostný!

11.  4.  2017 | Jiří Švamberk | 7 příspěvků