Nürburgring: formule Ford s motorem 1.0 EcoBoost pokořila supersporty

Ford si pohrál s novým malým zážehovým motorem 1.0 EcoBoost, vsadil ho do formulového vozu a vyrazil s ním do Německa na okruh Nürburgring. Výsledek překvapil…

Závodní vůz homologovaný pro provoz na běžných silnicích zaznamenal na slavné Nordschleife 11. nejrychlejší čas na kolo, 7 minut 22 sekund - a nechal tak za sebou mnoho supersportů s výkonem přesahujícím 600 koní, jako například Lamborghini Aventador, Ferrari Enzo nebo Pagani Zonda

Formule Ford s motorem 1.0 EcoBoost podle neoficiálních měření vyvine nejvyšší rychlost 255,5 km/h a akceleruje z nuly na 100 km/h za méně než čtyři sekundy

Spotřeba je neméně překvapivá: vozu neoficiálně stačí 2,4 l/100 km při jízdě rychlostí 56 km/h a 5,0 l/100 km při rychlosti 120 km/h

Na projektu pracovali konstruktéři společnosti Ford několik měsíců. Během nich nahradili dosavadní motor 1.6 EcoBoost o výkonu 132 kW, který běžně pohání formuli Ford, nejnovějším globálním zážehovým motorem 1.0 EcoBoost, nedávno oceněným titulem „Mezinárodní motor roku 2012“. Výkon speciální verze agregátu přitom zvýšili na 151 kW.

Tuning | Technika | Ford

Ford 1.0 Ecoboost: 125 koní nestačí? Zkuste o 22 k více

Tým konstruktérů rovněž upravil vůz tak, aby mohl být homologován pro provoz na veřejných komunikacích. Formule dostala blatníky, přední, zadní a směrová světla, aerodynamická zpětná zrcátka a dokonce i klakson. Vůz je vybaven šestistupňovou přímo řazenou převodovkou a má obuté pneumatiky, které lze používat na běžných silnicích.

„Chtěli jsme dokázat, že na velikosti nezáleží. A také to, jak úžasně schopný motor jsme v podobě agregátu 1.0 EcoBoost vyvinuli,“ tvrdí Roelant de Waard, viceprezident Ford of Europe pro marketing, prodej a služby. „Napadá vás snad lepší způsob, než na Nordschleife porazit nejlepší supersporty světa a spotřebovat oproti nim jen zlomek paliva?“

Klepněte pro větší obrázek
Formule Ford s motorem 1.0 EcoBoost není na prodej.
Ford C-MAX 0
Rok výroby: 2005
Stav: 152 211 km
Cena: 60 000 Kč
Ford Focus 1.6
Rok výroby: 2007
Stav: 162 312 km
Cena: 65 000 Kč
Ford Focus 0
Rok výroby: 2004
Stav: 146 554 km
Cena: 40 000 Kč
Mají sportovní diesely smysl? Odpověď jsme hledali s Golfem GTD

Volkswagen Golf GTD (7AT)

Může být automobil čistokrevným hot-hatchem, i když se pod jeho kapotou ukrývá vznětová pohonná jednotka? Odpověď nejen na tuto otázku jsme hledali během testovacích jízd s omlazeným Volkswagemen Golf GTD.

19.  4.  2017 | Stanislav Kolman | 88 příspěvků
Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Mercedes třídy G je posledním pravověrným offroadovým autem s uzavíratelnými diferenciály a redukcí převodovky. Snaha automobilky Mercedes udržet tento letitý model v nabídce s sebou přináší mnoho ústupků a kompromisů. Výsledek je ale pořád naprosto skvostný!

11.  4.  2017 | Jiří Švamberk | 7 příspěvků
Test ojetiny Volvo V70 III: S pětiválcem nezlobí, ale odborníky potřebujete

Test ojetiny Volvo V70 III: S pětiválcem nezlobí, ale odborníky potřebujete

Ceny nejvíce ojetých kusů Volva V70 proťaly hranici 200 tisíc korun. Jak funguje švédský vůz po letech?

8.  4.  2017 | David Rusol | 15 příspěvků