Nový základ pro Audi A5: 2,0 TFSI

Audi představilo pozitivní změny na základním provedení svého modelu A5. Týkají se především pohonné jednotky, jež je nyní výkonnější a hospodárnější. V Evropě se tak základem stává provedení 2,0 TFSI s výkonem 178 koní, které nahrazuje starší, o 10 koní slabší agregát 1,8 TFSI. Ve srovnání s ním narostl točivý moment dokonce o 70 Nm na konečných 320 Nm, jež jsou k dispozici v rozmezí od 1 500 do 3 900 ot./min. Emise CO2 klesly o celých 9% na 154 g/km. 

Nový motor je odvozen z již nabízeného provedení o stejném zdvihovém objemu, ale s výkonem naladěným na 208 koní. Oba tyto příbuzné motory se samozřejmě vyznačují přeplňováním a přímým vstřikováním benzínu, novinkou je ale technologie proměnného zdvihu ventilů. Audi A5 vybavené novým základním motorem dosahuje zrychlení z 0 na 100 km/h za 7,8 s (dříve 8,4 s) a nejvyšší rychlost činí 238 km/h. Spotřebu paliva se podařilo snížit o nezanedbatelných 7,5%. Základní výbava upraveného Audi A5 2,0 TFSI obsahuje kromě jiného litá sedmnáctipalcová kola, třízónovou klimatizaci, kožené čalounění, parkovací senzory vzadu či audiosoustavu s deseti reproduktory.

Na změny se může těšit i stávající Audi A4. Ta dostane pro evropské trhy nový vznětový čtyřválec 2,0 TDI o výkonu 167 koní, jenž dává 350 Nm v oblasti od 1 750 do 2 500 ot./min. 

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Audi A5 
Audi A6 2.995
Rok výroby: 2013
Stav: 74 258 km
Cena: 740 000 Kč
Audi A6 2.698
Rok výroby: 2010
Stav: 182 951 km
Cena: 220 000 Kč
Audi A6 2.967
Rok výroby: 2011
Stav: 173 701 km
Cena: 350 000 Kč
Subaru BRZ po faceliftu: 6 důvodů, proč je řidičskou Ódou na radost

Subaru BRZ po faceliftu: 6 důvodů, proč je řidičskou Ódou na radost

Nízká hmotnost, dokonalé těžiště, atmosférický motor, pohon zadních kol a samosvorný diferenciál – to jsou ingredience, které dohromady tvoří lahodný koktejl neředěné řidičské zábavy. Subaru BRZ v modernizované podobě přináší ještě o něco chutnější zážitky.

27.  4.  2017 | Jiří Švamberk | 22 příspěvků
Mají sportovní diesely smysl? Odpověď jsme hledali s Golfem GTD

Volkswagen Golf GTD (7AT)

Může být automobil čistokrevným hot-hatchem, i když se pod jeho kapotou ukrývá vznětová pohonná jednotka? Odpověď nejen na tuto otázku jsme hledali během testovacích jízd s omlazeným Volkswagemen Golf GTD.

19.  4.  2017 | Stanislav Kolman | 88 příspěvků
Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Mercedes třídy G je posledním pravověrným offroadovým autem s uzavíratelnými diferenciály a redukcí převodovky. Snaha automobilky Mercedes udržet tento letitý model v nabídce s sebou přináší mnoho ústupků a kompromisů. Výsledek je ale pořád naprosto skvostný!

11.  4.  2017 | Jiří Švamberk | 7 příspěvků