Nový základ pro Audi A5: 2,0 TFSI

Audi představilo pozitivní změny na základním provedení svého modelu A5. Týkají se především pohonné jednotky, jež je nyní výkonnější a hospodárnější. V Evropě se tak základem stává provedení 2,0 TFSI s výkonem 178 koní, které nahrazuje starší, o 10 koní slabší agregát 1,8 TFSI. Ve srovnání s ním narostl točivý moment dokonce o 70 Nm na konečných 320 Nm, jež jsou k dispozici v rozmezí od 1 500 do 3 900 ot./min. Emise CO2 klesly o celých 9% na 154 g/km. 

Nový motor je odvozen z již nabízeného provedení o stejném zdvihovém objemu, ale s výkonem naladěným na 208 koní. Oba tyto příbuzné motory se samozřejmě vyznačují přeplňováním a přímým vstřikováním benzínu, novinkou je ale technologie proměnného zdvihu ventilů. Audi A5 vybavené novým základním motorem dosahuje zrychlení z 0 na 100 km/h za 7,8 s (dříve 8,4 s) a nejvyšší rychlost činí 238 km/h. Spotřebu paliva se podařilo snížit o nezanedbatelných 7,5%. Základní výbava upraveného Audi A5 2,0 TFSI obsahuje kromě jiného litá sedmnáctipalcová kola, třízónovou klimatizaci, kožené čalounění, parkovací senzory vzadu či audiosoustavu s deseti reproduktory.

Na změny se může těšit i stávající Audi A4. Ta dostane pro evropské trhy nový vznětový čtyřválec 2,0 TDI o výkonu 167 koní, jenž dává 350 Nm v oblasti od 1 750 do 2 500 ot./min. 

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Audi A5 
Audi A6 2.995
Rok výroby: 2013
Stav: 74 258 km
Cena: 759 000 Kč
Audi A3 1.968
Rok výroby: 2003
Stav: 133 268 km
Cena: 70 000 Kč
Audi A6 2.698
Rok výroby: 2006
Stav: 188 530 km
Cena: 174 000 Kč
Test Evropského auta roku. 5 důvodů, proč si Peugeot 3008 titul zaslouží

Peugeot 3008 2.0 BlueHDi (6M)

Je to jen pár dní, co si Peugeot 3008 vysloužil ocenění za nejlepší evropské auto tohoto roku. My jsme měli možnost jej vyzkoušet a přinášíme pětici důvodů, proč francouzská automobilka za svůj výtvor získala titul zaslouženě. Našli jsme ale i nedostatky.

22.  3.  2017 | Stanislav Kolman | 69 příspěvků
Test Škody Octavia po faceliftu s motorem 1,8 TSI. K RS chybí jen kousek

Škoda Octavia 1.8 TSI (facelift)

Octavia se zážehovou osmanáctistovkou nepatří mezi ty úplně nejvyhledávanější motorizace, ovšem její kultivovanost, chuť po otáčkách a solidní spotřeba paliva z ní činí černého koně modelové řady. Svezli jsme se verzí liftback s převodovkou DSG a pohonem předních kol.

20.  3.  2017 | Jiří Švamberk | 40 příspěvků
Test Dacie Duster: 5 věcí, které byste měli vědět o nejprodávanějším SUV v ČR

Dacia Duster 1.6 SCe 4x4

Proč je tak úspěšná? Ptáme se při testování Dacie Duster, která je na trhu již sedmým rokem, ovšem stále v kondici.

15.  3.  2017 | Milan Lažanský | 62 příspěvků