Nový VW Sharan je venku: první foto a info

Volkswagen jen těsně před plánovanou ženevskou premiérou ukázal první fotografie nové generace svého MPV Sharan. I když první, vlastně druhé, poprvé jsme mohli vidět alespoň kousek nového Sharanu již před týdnem. Teď jej ovšem můžeme poprvé spatřit celý.

Na rozdíl od několika větších či menších faceliftů, které Sharan od jeho představení v devadesátých letech stihly, jde tentokrát o skutečně nový vůz. Volkswagen tvrdí, že je nový „do posledního šroubku” a ač to jistě můžeme brát s nadsázkou, o nějaký „maskovaný vrak” nepůjde.

Novinka se evidentně drží svého konzervativního pojetí a ač jej kombinuje s nejnovějšími designovými trendy Volkswagenu, nebudete mít při pohledu na přiložené fotografie pocit, že hledíte na něco převratného. Nový Sharan působí jako starý známý, ale to v této třídě vozů zřejmě nebude na škodu.

Jednu velkou novinku již na první pohled ale přece jen najdeme. Jedná se o posuvné zadní dveře, kterým se dosud u VW bránili. Odlišné vnější rozměry už tak znát nejsou, i když změny jsou významné - vůz je s 4,85 metru o plných 22 centimetrů delší než dosud, na šířku přibral 9,2 centimetru a měří rovných 1,90 metru. Naopak s výškou šel mírně dolů, nová míra je 1,72 metru, tedy o 1,2 centimetru méně.

Větší vnější rozměry jistě pozitivně ovlivnily ty vnitřní, zatím ale známe jediný - do „kufru” vměstnáte 711 litrů bagáže vždy, až 2 297 litrů pokud začnete s demontáží vnitřních sedadel. Ty budou mimochodem disponovat jakýmsi inovativním systémem Easyfold, který umožní snadnou manipulaci se všemi třemi řadami sedadel. Ano, nový Sharan bude až sedmimístný.

Interiér vozu je též zcela nový a krom jiného vzhledu nabídne i dosud nepoznanou míru komfortu. Tedy alespoň u Volkswagenu jsou o tom přesvědčeni. Ve Wolfsburgu zapracovali také na pasivní  bezpečnosti (sedm airbagů, systém automatického přepínání světel Light Assist, bi-xenonové
světlomety s denním svícením LED a statickým odbočovacím světlem).

Pod kapotou se objeví staré známé motory - naftové 2,0 TDI se 140 resp. 170 koňmi a benzinové 1,4 TSI a 2,0 TSI se 150 resp. 200 koňmi výkonu. Výkon bude přenášen zatím na přední kola přes šestistupňové „manuály”, potvrzené je brzké dobplnění nabídky o automaty DSG a očekáván je i budoucí příchod pohonu všech kol, který byl k dispozici i u dosadavní generace. Novinkou pro Sharan je naopak možnost výbavy adaptivním podvozkem DCC a systémem regulujícím světlou výšku vozu.

Více zatím nevíme, snad krom toho, že ve verzi 2,0 TDI 140 koní má jít o nejúspornější vůz svého segmentu s průměrnou spotřebou jen 5,4 litru nafty na 100 km. Více detailů můžeme očekávat snad již během zítřka.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Nový VW Sharan pro rok 2010

 

Volkswagen Golf 1.9
Rok výroby: 2009
Stav: 156 322 km
Cena: 115 000 Kč
Volkswagen Golf 0
Rok výroby: 2009
Stav: 164 424 km
Cena: 115 000 Kč
Volkswagen Golf 1.9
Rok výroby: 2009
Stav: 148 254 km
Cena: 115 000 Kč
V ADAC testu pneumatik pro rodinná auta zvítězilo letos Pirelli

V ADAC testu pneumatik pro rodinná auta zvítězilo letos Pirelli

V novém testu, který připravil německý autoklub ADAC, se zkouškám podrobily letní pneumatiky v rozměru 195/65 R15.

22.  2.  2017 | Radek Pecák | 11 příspěvků
Nový test pneumatik na léto: Autogrip a Achilles mají achillovu patu

Nový test pneumatik na léto: Autogrip a Achilles mají achillovu patu

Doba přezouvání na letní pláště se kvapem blíží. Německý magazín Auto Bild proto otestoval brzdnou dráhu desítek letních pneumatik.

21.  2.  2017 | Milan Lažanský | 18 příspěvků
Kia Optima 3x jinak. Je dieselové kombi stále nejlepší volbou?

Kia Optima 3x jinak: Diesel, benzin i hybrid

Korejská automobilka Kia v případě optimy předvádí cestu, jakou se za několik let vydá například i tuzemská Škoda se svým superbem.

17.  2.  2017 | Stanislav Kolman, Radek Pecák | 61 příspěvků