Nový VW Sharan je venku: první foto a info

Volkswagen jen těsně před plánovanou ženevskou premiérou ukázal první fotografie nové generace svého MPV Sharan. I když první, vlastně druhé, poprvé jsme mohli vidět alespoň kousek nového Sharanu již před týdnem. Teď jej ovšem můžeme poprvé spatřit celý.

Na rozdíl od několika větších či menších faceliftů, které Sharan od jeho představení v devadesátých letech stihly, jde tentokrát o skutečně nový vůz. Volkswagen tvrdí, že je nový „do posledního šroubku” a ač to jistě můžeme brát s nadsázkou, o nějaký „maskovaný vrak” nepůjde.

Novinka se evidentně drží svého konzervativního pojetí a ač jej kombinuje s nejnovějšími designovými trendy Volkswagenu, nebudete mít při pohledu na přiložené fotografie pocit, že hledíte na něco převratného. Nový Sharan působí jako starý známý, ale to v této třídě vozů zřejmě nebude na škodu.

Jednu velkou novinku již na první pohled ale přece jen najdeme. Jedná se o posuvné zadní dveře, kterým se dosud u VW bránili. Odlišné vnější rozměry už tak znát nejsou, i když změny jsou významné - vůz je s 4,85 metru o plných 22 centimetrů delší než dosud, na šířku přibral 9,2 centimetru a měří rovných 1,90 metru. Naopak s výškou šel mírně dolů, nová míra je 1,72 metru, tedy o 1,2 centimetru méně.

Větší vnější rozměry jistě pozitivně ovlivnily ty vnitřní, zatím ale známe jediný - do „kufru” vměstnáte 711 litrů bagáže vždy, až 2 297 litrů pokud začnete s demontáží vnitřních sedadel. Ty budou mimochodem disponovat jakýmsi inovativním systémem Easyfold, který umožní snadnou manipulaci se všemi třemi řadami sedadel. Ano, nový Sharan bude až sedmimístný.

Interiér vozu je též zcela nový a krom jiného vzhledu nabídne i dosud nepoznanou míru komfortu. Tedy alespoň u Volkswagenu jsou o tom přesvědčeni. Ve Wolfsburgu zapracovali také na pasivní  bezpečnosti (sedm airbagů, systém automatického přepínání světel Light Assist, bi-xenonové
světlomety s denním svícením LED a statickým odbočovacím světlem).

Pod kapotou se objeví staré známé motory - naftové 2,0 TDI se 140 resp. 170 koňmi a benzinové 1,4 TSI a 2,0 TSI se 150 resp. 200 koňmi výkonu. Výkon bude přenášen zatím na přední kola přes šestistupňové „manuály”, potvrzené je brzké dobplnění nabídky o automaty DSG a očekáván je i budoucí příchod pohonu všech kol, který byl k dispozici i u dosadavní generace. Novinkou pro Sharan je naopak možnost výbavy adaptivním podvozkem DCC a systémem regulujícím světlou výšku vozu.

Více zatím nevíme, snad krom toho, že ve verzi 2,0 TDI 140 koní má jít o nejúspornější vůz svého segmentu s průměrnou spotřebou jen 5,4 litru nafty na 100 km. Více detailů můžeme očekávat snad již během zítřka.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Nový VW Sharan pro rok 2010

 

Volkswagen Golf 1.9
Rok výroby: 2009
Stav: 156 322 km
Cena: 115 000 Kč
Volkswagen Passat 0
Rok výroby: 2010
Stav: 152 891 km
Cena: 160 000 Kč
Volkswagen Passat 1.8
Rok výroby: 2002
Stav: 176 845 km
Cena: 40 000 Kč
Mají sportovní diesely smysl? Odpověď jsme hledali s Golfem GTD

Volkswagen Golf GTD (7AT)

Může být automobil čistokrevným hot-hatchem, i když se pod jeho kapotou ukrývá vznětová pohonná jednotka? Odpověď nejen na tuto otázku jsme hledali během testovacích jízd s omlazeným Volkswagemen Golf GTD.

19.  4.  2017 | Stanislav Kolman | 88 příspěvků
Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Mercedes třídy G je posledním pravověrným offroadovým autem s uzavíratelnými diferenciály a redukcí převodovky. Snaha automobilky Mercedes udržet tento letitý model v nabídce s sebou přináší mnoho ústupků a kompromisů. Výsledek je ale pořád naprosto skvostný!

11.  4.  2017 | Jiří Švamberk | 7 příspěvků
Test ojetiny Volvo V70 III: S pětiválcem nezlobí, ale odborníky potřebujete

Test ojetiny Volvo V70 III: S pětiválcem nezlobí, ale odborníky potřebujete

Ceny nejvíce ojetých kusů Volva V70 proťaly hranici 200 tisíc korun. Jak funguje švédský vůz po letech?

8.  4.  2017 | David Rusol | 15 příspěvků