Volkswagen do Ženevy přivezl pátou generaci Pola. Do třídy malých aut chcet přinést čerstvý vítr hlavně svým vzhledem.
Jedním z tahounů ženevské expozice automobilky Volkswagen bude letos malý model Polo, který oproti své předchozí verzi prošel výraznými designovými a technickými změnami. Do své třídy přichází velmi suverénně a zájemcům nabídne nevídaně bohatou standardní i doplňkovou výbavu, korunovanou pestrou nabídkou pohonných jednotek.
Nový model Polo se prozatím potkává s vesměs pozitivními reakcemi, což můžeme připsat novému designérskému směru automobilky, jímž se začala ubírat od zrodu svých kompaktních modelů Scirocco a Golf 6. Zatímco největší podobnost lze vidět se šestou generací modelu Golf zejména na přídi, ale novince nelze upřít ani vlastní prvky, jako třeba zaoblenou zadní část s nově tvarovanými svítilnami a dynamičnost, která u nového Golfu trochu absentuje.
Nové Polo, i přes 7,5 procent nižší hmotnost oproti svému předchůdci, na délku a šířku trochu povyrostlo a to na rozměry 3 952 mm x 1 682 mm. Naopak výška vozu se snížila o 13 mm na konečnou hodnotu 1 454 mm.
Pojďme se blíže podívat nato, co si připravil výrobce do značně inovované nabídky agregátů, u níž konstruktéři dbali především na nižší spotřebu paliva. Základem nabídky bude známý tříválec 1,2 HTP ve dvou výkonnostních úpravách a to 44 kW a 51 kW. Dále následuje benzínový čtyřválec 1,4 o výkonu 63 kW a nabídku zážehových agregátů uzavírá přeplňovaný čtyřválec 1,2 TSI s výkonem 77 kW a lichotivou kombinovanou spotřebou 5,5 l/100 km. Debut v tomto modelu si odkroutí i sedmistupňová dvouspojkový automat DSG, který taky může přispět ke snížení spotřeby, nechcete-li však za tuto položku utrácet, budete se muset uspokojit se standardní pětistupňovou mechanickou převodovkou.
Stále oblíbené dieselové agregáty zastupuje v tomto případě 1,6 litrový čtyřválec common-rail hned ve třech výkonnostních verzích - 55 kW, 66 kW a 77 kW.
Od motorů se postupně dostáváme k relativně pestré bezpečnostní a doplňkové výbavě. Z hlediska bezpečnosti byl vůz navržen tak, aby získal pět hvězdiček v inovovaných testech EuroNCAP, takže elektronický stabilizační systém ESP se přesunul na seznam standardní výbavy. Kromě toho ale konstruktéři zapracovali na celkové tuhosti karoserie, takže posun vpřed je citelný i v tomto směru. O bezpečnost posádky se přitom standardně bude starat šest airbagů a nově tvarované hlavové opěrky, začínajícím řidičům může taky pomoct standardně dodávaný elektronický systém pro rozjezd do kopce.
Co se týče doplňkové výbavy, zde nalezneme téměř všechno co u většího modelu Golf, od adaptivních světlometů, přes multifunkční volant, automatickou klimatizaci až po navigační systém RNS310 a prémiový audio systém. Později budou k dispozici i takové vychytávky, jako panoramatická střecha, nebo bi-xenonové světlomety.
Nové Polo, jehož první kusy se vyrobí již koncem tohoto měsíce, se začne prodávat nejdříve v Německu a to zhruba začátkem června. Pár týdnů poté bude novinka k dispozici i v ostatních evropských zemích. V souvislosti s cenou víme zatím pouze to, že do Německa vstoupí nové Polo se základní cenovkou 12 150 Eur (zhruba 340 tisíc Kč).
Nový VW Polo