Nový VW Polo GTI zná svou českou cenu, je nižší než u Fabie RS

Novou generaci Volkswagenu Polo GTI jsme vám představili již v únoru a s odstupem téměř čtyř měsíců již nelze čekat mnoho převratných novinek. Snad až na jednu, českou cenu. Právě tu včera odhalilo české zastoupení VW, a tak si konečně můžeme dát přednosti poněkud přerostlého německého mini do souvislostí.

Vůz přichází na český trh se vstupní cenou 491 700 Kč, a to je nesporně méně, než bychom čekali. Domácí konkurent s prakticky totožnou technikou, Škoda Fabia RS, začíná svou cenu o dalších 8 200 Kč výše. A skutečně nebývá zvykem, aby mateřský německý koncern prodával na našem trhu obdobné vozy levněji než Škoda.

Cena Pola GTI přitom zahrnuje solidní bezpečnostní a komfortní výbavu se stabilizačním systémem ESP, ABS, brzdovým asistentem, ASR, EDS a MSR, čtyřmi airbagy, klimatizací "Climatic" s poloautomatickou regulací, rádiem RCD 210 se 4 reproduktory, centrálním zamykáním s dálkovým ovládáním, asistenční funkcí pro rozjezd do kopce a elektrohydraulickým posilovačem řízení.

Z nabídky výbavy na přání stojí za zmínku zvýhodněný paket obsahující automatickou klimatizaci „Climatronic”, přihrádku před sedadlem spolujezdce s možností chlazení a 5 dveří s elektrickým ovládáním oken vzadu za akční cenu 16 500 Kč. Zájemci o nové Polo GTI se mohou rozhodnout také pro některý z multimediálních zábavních systémů včetně navigačního systému RNS 310 s barevným dotykovým displejem, hlavové airbagy, čalounění sportovních sedadel v kombinaci Alcantary a imitace kůže, bi-xenonové světlomety a mnoho dalších atraktivních prvků.

Připomeňme, že Polo GTI pohání zážehový motor 1,4 TSI přeplňovaný kompresorem i turbem, který je v tomto případě vyladěný na nejvyšší výkon 132 kW (180 k) a žel bohu je neodvratně spojen se sedmistupňovou převodovkou DSG a sportovním podvozkem. Polo GTI se při délce karoserie necelé čtyři metry chlubí pohotovostní hmotností 1 194 kg a s výkonem 132 kW (180 k) dosahovaným při 6200 ot./min dosahuje zrychlení z 0 na 100 km/h za 6,9 s a nejvyšší rychlost 229 km/h. Kombinovaná spotřeba při pomalé jízdě pak má činit 5,9 l/100 km.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Nový Volkswagen Polo GTI
Volkswagen Golf 1.9
Rok výroby: 2009
Stav: 156 322 km
Cena: 115 000 Kč
Volkswagen Passat 0
Rok výroby: 2010
Stav: 152 891 km
Cena: 160 000 Kč
Volkswagen Passat 1.8
Rok výroby: 2002
Stav: 176 845 km
Cena: 40 000 Kč
Mají sportovní diesely smysl? Odpověď jsme hledali s Golfem GTD

Volkswagen Golf GTD (7AT)

Může být automobil čistokrevným hot-hatchem, i když se pod jeho kapotou ukrývá vznětová pohonná jednotka? Odpověď nejen na tuto otázku jsme hledali během testovacích jízd s omlazeným Volkswagemen Golf GTD.

19.  4.  2017 | Stanislav Kolman | 88 příspěvků
Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Mercedes třídy G je posledním pravověrným offroadovým autem s uzavíratelnými diferenciály a redukcí převodovky. Snaha automobilky Mercedes udržet tento letitý model v nabídce s sebou přináší mnoho ústupků a kompromisů. Výsledek je ale pořád naprosto skvostný!

11.  4.  2017 | Jiří Švamberk | 7 příspěvků
Test ojetiny Volvo V70 III: S pětiválcem nezlobí, ale odborníky potřebujete

Test ojetiny Volvo V70 III: S pětiválcem nezlobí, ale odborníky potřebujete

Ceny nejvíce ojetých kusů Volva V70 proťaly hranici 200 tisíc korun. Jak funguje švédský vůz po letech?

8.  4.  2017 | David Rusol | 15 příspěvků