Nový VW Polo GTI zná svou českou cenu, je nižší než u Fabie RS

Novou generaci Volkswagenu Polo GTI jsme vám představili již v únoru a s odstupem téměř čtyř měsíců již nelze čekat mnoho převratných novinek. Snad až na jednu, českou cenu. Právě tu včera odhalilo české zastoupení VW, a tak si konečně můžeme dát přednosti poněkud přerostlého německého mini do souvislostí.

Vůz přichází na český trh se vstupní cenou 491 700 Kč, a to je nesporně méně, než bychom čekali. Domácí konkurent s prakticky totožnou technikou, Škoda Fabia RS, začíná svou cenu o dalších 8 200 Kč výše. A skutečně nebývá zvykem, aby mateřský německý koncern prodával na našem trhu obdobné vozy levněji než Škoda.

Cena Pola GTI přitom zahrnuje solidní bezpečnostní a komfortní výbavu se stabilizačním systémem ESP, ABS, brzdovým asistentem, ASR, EDS a MSR, čtyřmi airbagy, klimatizací "Climatic" s poloautomatickou regulací, rádiem RCD 210 se 4 reproduktory, centrálním zamykáním s dálkovým ovládáním, asistenční funkcí pro rozjezd do kopce a elektrohydraulickým posilovačem řízení.

Z nabídky výbavy na přání stojí za zmínku zvýhodněný paket obsahující automatickou klimatizaci „Climatronic”, přihrádku před sedadlem spolujezdce s možností chlazení a 5 dveří s elektrickým ovládáním oken vzadu za akční cenu 16 500 Kč. Zájemci o nové Polo GTI se mohou rozhodnout také pro některý z multimediálních zábavních systémů včetně navigačního systému RNS 310 s barevným dotykovým displejem, hlavové airbagy, čalounění sportovních sedadel v kombinaci Alcantary a imitace kůže, bi-xenonové světlomety a mnoho dalších atraktivních prvků.

Připomeňme, že Polo GTI pohání zážehový motor 1,4 TSI přeplňovaný kompresorem i turbem, který je v tomto případě vyladěný na nejvyšší výkon 132 kW (180 k) a žel bohu je neodvratně spojen se sedmistupňovou převodovkou DSG a sportovním podvozkem. Polo GTI se při délce karoserie necelé čtyři metry chlubí pohotovostní hmotností 1 194 kg a s výkonem 132 kW (180 k) dosahovaným při 6200 ot./min dosahuje zrychlení z 0 na 100 km/h za 6,9 s a nejvyšší rychlost 229 km/h. Kombinovaná spotřeba při pomalé jízdě pak má činit 5,9 l/100 km.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Nový Volkswagen Polo GTI
Volkswagen Golf 1.9
Rok výroby: 2009
Stav: 156 322 km
Cena: 115 000 Kč
Volkswagen Golf 0
Rok výroby: 2009
Stav: 164 424 km
Cena: 115 000 Kč
Volkswagen Golf 1.9
Rok výroby: 2009
Stav: 148 254 km
Cena: 115 000 Kč
V ADAC testu pneumatik pro rodinná auta zvítězilo letos Pirelli

V ADAC testu pneumatik pro rodinná auta zvítězilo letos Pirelli

V novém testu, který připravil německý autoklub ADAC, se zkouškám podrobily letní pneumatiky v rozměru 195/65 R15.

22.  2.  2017 | Radek Pecák | 11 příspěvků
Nový test pneumatik na léto: Autogrip a Achilles mají achillovu patu

Nový test pneumatik na léto: Autogrip a Achilles mají achillovu patu

Doba přezouvání na letní pláště se kvapem blíží. Německý magazín Auto Bild proto otestoval brzdnou dráhu desítek letních pneumatik.

21.  2.  2017 | Milan Lažanský | 18 příspěvků
Kia Optima 3x jinak. Je dieselové kombi stále nejlepší volbou?

Kia Optima 3x jinak: Diesel, benzin i hybrid

Korejská automobilka Kia v případě optimy předvádí cestu, jakou se za několik let vydá například i tuzemská Škoda se svým superbem.

17.  2.  2017 | Stanislav Kolman, Radek Pecák | 61 příspěvků