Nový VW Polo GTI: zatím jako koncept

Volkswagen již brzy pustí do světa ostrou verzi Pola 5 s tradičním přívlastkem GTI. Předskokan se představí v Rakousku.

Na tradičním tuningovém představení u rakouského jezera Worthersee se letos představí předskokan ostrého Pola GTi, které se veřejnosti ukáže zřejmě v září ve Frankfurtu. Pod poněkud delším názvem Worthersee 09 Concept se ukrývá sportovně laděný prcek takřka se vším, co k tomu patří.

Ještě než se podíváme na samotné Polo, je třeba dodat, že společnost mu bude dělat mírně vylepšený Golf GTi dotvářejí zejména tmavé 19-ti palcové disky z lehkých slitin. Polo se pak představí ve světločerveném odstínu a na jeho karoserii najdeme i „rychlé pruhy“, dojem dotvářejí kola o 1 palec menší než u jeho většího bratra.

Uvnitř opět najdeme to nejlepší, co je ochotna automobilka do Pola dát. Na čalounění byla použita kůže Nappa ve dvou odstínech. Celkový dojem podtrhuje tříramenný sportovní volant a červené ozdobné švy.
Polo „skoro GTI“ bylo vyrobeno především pro zapůsobení svým vzhledem a navnadění případných zájemců. Pod kapotu se, možná i proto, dostal jen mírně upravený 1,4 litrový čtyřválec s výkonem 63 kW/86 koní, jemuž na výkonu trochu přidal i nový výfukový systém. V sériové verzi je očkekávána přeplňovaná verze tohoto motoru, dokonce dvakrát přeplňovaná. Motor 1,4 TSI s kompresorem i turbem by měl dostat výkon 134 kW (180 koní), což slušivému kabátku novinky jistě dodá i trochu šťávy. Vůz by s ním měl dosahovat rychlosti přes 220 km/h při zrychlení na stovku do sedmi sekund.
Sériová verze je očekávána již na sklonku léta ve Franfurtu, do prodejů by se pak měla jakožto model 2010 dostat ještě před koncem letošního roku.
To vše jsou ale ještě spekulace, jistí si zatím můžeme být jen tím, jak bude nové Polo GTI přibižně vypadat. Oba upravené Volkswageny jistě nebudou mít u Worthersee o pozornost nouzi, uvidíme však, zda nás koncern ještě řekvapí a co „podaruje“ sériové verzi. 
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek
VW Golf 09 Worthersee 
Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek 
Klepněte pro větší obrázek 
VW Polo 09 Worthersee Concept
Volkswagen Golf 1.9
Rok výroby: 2009
Stav: 156 322 km
Cena: 115 000 Kč
Volkswagen Golf 0
Rok výroby: 2009
Stav: 164 424 km
Cena: 115 000 Kč
Volkswagen Passat 0
Rok výroby: 2004
Stav: 187 213 km
Cena: 60 000 Kč
Subaru BRZ po faceliftu: 6 důvodů, proč je řidičskou Ódou na radost

Subaru BRZ po faceliftu: 6 důvodů, proč je řidičskou Ódou na radost

Nízká hmotnost, dokonalé těžiště, atmosférický motor, pohon zadních kol a samosvorný diferenciál – to jsou ingredience, které dohromady tvoří lahodný koktejl neředěné řidičské zábavy. Subaru BRZ v modernizované podobě přináší ještě o něco chutnější zážitky.

27.  4.  2017 | Jiří Švamberk | 22 příspěvků
Mají sportovní diesely smysl? Odpověď jsme hledali s Golfem GTD

Volkswagen Golf GTD (7AT)

Může být automobil čistokrevným hot-hatchem, i když se pod jeho kapotou ukrývá vznětová pohonná jednotka? Odpověď nejen na tuto otázku jsme hledali během testovacích jízd s omlazeným Volkswagemen Golf GTD.

19.  4.  2017 | Stanislav Kolman | 88 příspěvků
Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Mercedes třídy G je posledním pravověrným offroadovým autem s uzavíratelnými diferenciály a redukcí převodovky. Snaha automobilky Mercedes udržet tento letitý model v nabídce s sebou přináší mnoho ústupků a kompromisů. Výsledek je ale pořád naprosto skvostný!

11.  4.  2017 | Jiří Švamberk | 7 příspěvků