Nový VW Polo GTi: první spekulace se už šíří

Současná generace Volkswagenu Polo je na trhu už od roku 2005, a tak je jasné, že již brzy jej vystřídá generace nová, která změní svou podobu směrem k nejnovějším trendům automobilky (po vzoru nového Golfu). Nicméně, mnohem více zájmu teď vzbudila její ostrá verze GTi, která už zřejmě nebude disponovat přeplňovaným 1,8 litrovým čtyřválcem, ale spokojí se s menším 1,4 litrovým čtyrválcem TSI.

Jde tak v podstatě o další případ stále oblíbenějšího downsizingu, ovšem i navzdory menšímu objemu se „jedna čtyřka“ za svůj výkon určitě stydět nemusí. Podle předběžných informací bude agregát disponovat výkonem 130 kW/176 koní, jenž bude na kola přední nápravy posílat buď šestistupňový manuál, nebo sedmistupňový automat DSG, který bude k dispozici za příplatek. Bohatě to však postačí na to, aby Polo GTi dosáhlo stovku z klidu za slušných šest až sedm vteřin. Stejný agregát přitom bije i pod kapotou nového Seatu Ibiza Cupra.
Příchod nové generace modelu Polo a stejně tak nové GTi je očekáván na podzimním autosalonu ve Frankfurtu.
Volkswagen Passat 0
Rok výroby: 2010
Stav: 152 891 km
Cena: 160 000 Kč
Volkswagen Golf 1.4
Rok výroby: 2009
Stav: 116 657 km
Cena: 140 000 Kč
Volkswagen Golf 1.6
Rok výroby: 2012
Stav: 105 800 km
Cena: 160 000 Kč
Je čas přezouvat! Známe dvacet nejlepších letních pneumatik na trhu

Je čas přezouvat! Známe dvacet nejlepších letních pneumatik na trhu

V pátek fakticky končí povinnost zimních pneumatik a nastává čas těch letních. Podívejte se na výsledky testu dvaceti pneumatik v několika disciplínách. Můžete se tak lépe rozhodnout, co si nechat na auto nazout.

28.  3.  2017 | Milan Lažanský | 53 příspěvků
Test Citroënu C3: Vyzkoušeli jsme ho (nejen) v úzkých uličkách Kutné Hory

Citroën C3 1.2 PureTech (5M)

Inspirován svěžím vzhledem Cactusu zamířil Citroën C3 také na český trh. Jak velkou konkurencí bude v segmentu malých vozů, kterému v tuzemsku již nějaký čas kraluje Fabia? Novinku jsme otestovali s benzínovým motorem 1.2 PureTech.

28.  3.  2017 | Stanislav Kolman | 17 příspěvků
Test Evropského auta roku. 5 důvodů, proč si Peugeot 3008 titul zaslouží

Peugeot 3008 2.0 BlueHDi (6M)

Je to jen pár dní, co si Peugeot 3008 vysloužil ocenění za nejlepší evropské auto tohoto roku. My jsme měli možnost jej vyzkoušet a přinášíme pětici důvodů, proč francouzská automobilka za svůj výtvor získala titul zaslouženě. Našli jsme ale i nedostatky.

22.  3.  2017 | Stanislav Kolman | 70 příspěvků