Nový VW Passat B7 již zná své německé ceny, jsou nižší než u B6

Mezi prvním veřejným odhalením nového modelu a začátkem jeho prodejů uběhne obvykle delší čas, ale protože nový Volkswagen Passat není až tak nový, byly jeho ceny odhaleny prakticky okamžitě po premiéře. Známe tedy zatím jenom ty německé, z těch ale bude český ceník tak jako tak vycházet a jsou i pro nás bernou mincí.

Novinka se dokonce hned objevila v německém webovém konfigurátoru VW, a tak si můžete i s nicotnou znalostí němčiny postavit svou novou „bé-sedmičku”. Sestavování je sice funkční jen u verze kombi (alespoň v tuto chvíli), ale vzhledem k tomu, že mezi oběma karosářskými variantami je ve všech provedeních cenový rozdíl rovných tisíc Eur, si snadno spočítáte, na kolik vás v tom či onom provedení vyjde sedan.

Prvním překvapením je, že novinka je v základu levnější než odcházející model. Nový Passat Variant je totiž s cenou od 25 425 Eur o celých 1 300 Eur levnější než dosavadní B6. V přepočtu tak základní cena nového Passatu kombi činí cca 620 tisíc Kč, sedan byste v základu dostali pod 600 tisíc korun. Za tuto částku pořídíte vůz ve verzi Trendline, s motorem 1,4 TSI o výkonu 90 kW a šestistupňovou manuální převodovkou.

Nejlevnější diesel 1,6 TDI 77 kW ve verzi Trendline s „manuálem” stojí 27 225 Eur (cca 670 tisíc Kč, příplatek za citelně slabší diesel je tedy enormní), 2,0 TDI 103 kW v základní výbavě pak vyjde na nejméně 29 025 Eur (cca 710 tisíc Kč).

Ve vyšší výbavě Comfortline jsou k mání i další motory. Na 1,8 TSI 118 kW v tomto provedení si připravte alespoň 30 225 Eur (cca 740 tisíc Kč), na 2,0 TSI 155 kW pak 33 150 Eur (cca 810 tisíc Kč). Silnější dieselový 2,0 TDI 125 kW přijde ve výbavě Comfortline na 34 825 Eur (cca 850 tisíc Kč).

Nejvyšší verze Highline další motorizace nepřináší, a tak zaujme už jen ty, kteří touží po lepší (a výhodněji pořízené...) standardní výbavě.

Konfigurátor Passatu Variant B7 můžete spustit zde a dále pokračovat odkazem „Der neue Passat Variant”. Pokud byste se ke konfigurátoru sedanu chtěli proklikat přes prezentaci modelu, můžeme vám předem ušetřit čas - povede se vám to, ale zjistíte jen základní cenu, kompletní sestavení je funkční jen pro kombi a i k němu se lze dostat jen přes hlavní stránku konfigurátoru.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek 
Na německém webu Volkswagenu si již můžete složit svůj krásný nový kombík...

 

Volkswagen Golf 1.6
Rok výroby: 2011
Stav: 141 717 km
Cena: 160 000 Kč
Volkswagen Golf 1.6
Rok výroby: 2003
Stav: 188 745 km
Cena: 60 000 Kč
Volkswagen Passat 2
Rok výroby: 2005
Stav: 172 154 km
Cena: 75 000 Kč
Subaru BRZ po faceliftu: 6 důvodů, proč je řidičskou Ódou na radost

Subaru BRZ po faceliftu: 6 důvodů, proč je řidičskou Ódou na radost

Nízká hmotnost, dokonalé těžiště, atmosférický motor, pohon zadních kol a samosvorný diferenciál – to jsou ingredience, které dohromady tvoří lahodný koktejl neředěné řidičské zábavy. Subaru BRZ v modernizované podobě přináší ještě o něco chutnější zážitky.

dnes | Jiří Švamberk | 5 příspěvků
Mají sportovní diesely smysl? Odpověď jsme hledali s Golfem GTD

Volkswagen Golf GTD (7AT)

Může být automobil čistokrevným hot-hatchem, i když se pod jeho kapotou ukrývá vznětová pohonná jednotka? Odpověď nejen na tuto otázku jsme hledali během testovacích jízd s omlazeným Volkswagemen Golf GTD.

19.  4.  2017 | Stanislav Kolman | 88 příspěvků
Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Mercedes třídy G je posledním pravověrným offroadovým autem s uzavíratelnými diferenciály a redukcí převodovky. Snaha automobilky Mercedes udržet tento letitý model v nabídce s sebou přináší mnoho ústupků a kompromisů. Výsledek je ale pořád naprosto skvostný!

11.  4.  2017 | Jiří Švamberk | 7 příspěvků