Nový VW Passat B7 již zná své německé ceny, jsou nižší než u B6

Mezi prvním veřejným odhalením nového modelu a začátkem jeho prodejů uběhne obvykle delší čas, ale protože nový Volkswagen Passat není až tak nový, byly jeho ceny odhaleny prakticky okamžitě po premiéře. Známe tedy zatím jenom ty německé, z těch ale bude český ceník tak jako tak vycházet a jsou i pro nás bernou mincí.

Novinka se dokonce hned objevila v německém webovém konfigurátoru VW, a tak si můžete i s nicotnou znalostí němčiny postavit svou novou „bé-sedmičku”. Sestavování je sice funkční jen u verze kombi (alespoň v tuto chvíli), ale vzhledem k tomu, že mezi oběma karosářskými variantami je ve všech provedeních cenový rozdíl rovných tisíc Eur, si snadno spočítáte, na kolik vás v tom či onom provedení vyjde sedan.

Prvním překvapením je, že novinka je v základu levnější než odcházející model. Nový Passat Variant je totiž s cenou od 25 425 Eur o celých 1 300 Eur levnější než dosavadní B6. V přepočtu tak základní cena nového Passatu kombi činí cca 620 tisíc Kč, sedan byste v základu dostali pod 600 tisíc korun. Za tuto částku pořídíte vůz ve verzi Trendline, s motorem 1,4 TSI o výkonu 90 kW a šestistupňovou manuální převodovkou.

Nejlevnější diesel 1,6 TDI 77 kW ve verzi Trendline s „manuálem” stojí 27 225 Eur (cca 670 tisíc Kč, příplatek za citelně slabší diesel je tedy enormní), 2,0 TDI 103 kW v základní výbavě pak vyjde na nejméně 29 025 Eur (cca 710 tisíc Kč).

Ve vyšší výbavě Comfortline jsou k mání i další motory. Na 1,8 TSI 118 kW v tomto provedení si připravte alespoň 30 225 Eur (cca 740 tisíc Kč), na 2,0 TSI 155 kW pak 33 150 Eur (cca 810 tisíc Kč). Silnější dieselový 2,0 TDI 125 kW přijde ve výbavě Comfortline na 34 825 Eur (cca 850 tisíc Kč).

Nejvyšší verze Highline další motorizace nepřináší, a tak zaujme už jen ty, kteří touží po lepší (a výhodněji pořízené...) standardní výbavě.

Konfigurátor Passatu Variant B7 můžete spustit zde a dále pokračovat odkazem „Der neue Passat Variant”. Pokud byste se ke konfigurátoru sedanu chtěli proklikat přes prezentaci modelu, můžeme vám předem ušetřit čas - povede se vám to, ale zjistíte jen základní cenu, kompletní sestavení je funkční jen pro kombi a i k němu se lze dostat jen přes hlavní stránku konfigurátoru.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek 
Na německém webu Volkswagenu si již můžete složit svůj krásný nový kombík...

 

Volkswagen Golf 1.4
Rok výroby: 2009
Stav: 116 657 km
Cena: 140 000 Kč
Volkswagen Passat 1.9
Rok výroby: 2005
Stav: 174 216 km
Cena: 60 000 Kč
Volkswagen Golf 1.6
Rok výroby: 2012
Stav: 105 800 km
Cena: 160 000 Kč
Test Evropského auta roku. 5 důvodů, proč si Peugeot 3008 titul zaslouží

Peugeot 3008 2.0 BlueHDi (6M)

Je to jen pár dní, co si Peugeot 3008 vysloužil ocenění za nejlepší evropské auto tohoto roku. My jsme měli možnost jej vyzkoušet a přinášíme pětici důvodů, proč francouzská automobilka za svůj výtvor získala titul zaslouženě. Našli jsme ale i nedostatky.

22.  3.  2017 | Stanislav Kolman | 62 příspěvků
Test Škody Octavia po faceliftu s motorem 1,8 TSI. K RS chybí jen kousek

Škoda Octavia 1.8 TSI (facelift)

Octavia se zážehovou osmanáctistovkou nepatří mezi ty úplně nejvyhledávanější motorizace, ovšem její kultivovanost, chuť po otáčkách a solidní spotřeba paliva z ní činí černého koně modelové řady. Svezli jsme se verzí liftback s převodovkou DSG a pohonem předních kol.

20.  3.  2017 | Jiří Švamberk | 39 příspěvků
Test Dacie Duster: 5 věcí, které byste měli vědět o nejprodávanějším SUV v ČR

Dacia Duster 1.6 SCe 4x4

Proč je tak úspěšná? Ptáme se při testování Dacie Duster, která je na trhu již sedmým rokem, ovšem stále v kondici.

15.  3.  2017 | Milan Lažanský | 59 příspěvků