Nový VW Golf už v ČR pod 400 tisíc nekoupíte. Ceny změnil facelift

Zhruba o deset procent zvýšilo tuzemské zastoupení značky Volkswagen cenu základní verze svého nejdůležitějšího modelu golf. Ten se nyní začíná prodávat v modernizovaném provedení.

Letošní rok přináší u většiny značek a modelů další nárůsty cen. Jinak tomu není ani v případě nejprodávanějšího evropského vozu. Sedmá generace Volkswagenu Golf, o nějž samozřejmě jde, se nyní začíná prodávat v modernizované verzi. Facelift přinesl změněnou příď i záď, a ve vyšších výbavách nebo za příplatek například přední LED světlomety, multimediální systém s úhlopříčkou až 9,2 palce nebo nové asistenční systémy, včetně částečně autonomní jízdy v koloně v rychlostech do 60 kilometrů v hodině. 

Na první pohled ale zaujme rovněž změna ceny základní verze. Zatímco dosud bylo možné nejlevnější provedení tohoto hatchbacku získat za 372 900 Kč, nyní je zapotřebí suma o 39 tisíc korun vyšší.

Technika | Volkswagen | Srovnávací testy | Sportovní auta | Hatchbacky | Renault

Dynamika: VW Golf GTI Clubsport vs. Renault Mégane R.S. Trophy-R

Výbava zůstala prakticky stejná, pod kapotou se ale teď nachází výkonnější pohonná jednotka. V nabídce už není motor 1,2 TSI, který mohl mít dříve buď 63 nebo 81 kW. Nahrazuje ho litrový přeplňovaný tříválec, který má identický výkon jako silnější provedení dvanáctistovky. Kombinovaná spotřeba vozu s tímto motorem činí v laboratorním cyklu podle metodiky NEDC 4,8 litru, maximální rychlost 196 kilometrů v hodině a zrychlení z nuly na sto zvládne bez jedné desetiny za deset sekund.

Rovněž o 39 000 Kč je teď dražší základní provedení kombíku, které se u Volkswagenu tradičně označuje slovem Variant. Rozdíl mezi hatchbackem a kombíkem zůstal třicet tisíc korun.

Volkswagen | Premiéry | Volkswagen Golf

Fotogalerie: Přímo ve Wolfsburgu jsme zkoumali nový VW Golf

Důležitou změnou je nasazení nových motorů. O litrovém tříválci již byla řeč, ale půjde koupit také prvního zástupce nové generace motorů TSI. Jím je 1.5 TSI EVO o výkonu 110 kW (150 k), který bude k dispozici také v úspornější variantě BlueMotion vyladěné na nejvyšší výkon 96 kW (130 k). Přeplňovaný čtyřválec je vybaven systémem deaktivace válců ACT. Modely Golf GTI, Golf GTI Performance a Golf R budou pohánět výkonnější verze motoru 2.0 TSI, které jsou nyní k dispozici ve výkonových stupních 169 kW (230 k) - GTI, 180 kW (245 k) – GTI Performance a 228 kW (310 k) - R. Nově vyvinutá 7stupňová převodovka DSG v modelové řadě Golf postupně nahradí všechny 6stupňové převodovky DSG.

Nový Volkswagen Golf vstupuje do předprodeje na českém trhu v 9 výbavových liniích: Trendline, Comfortline, Highline, R-Line Comfortline, R-Line Highline, GTI, GTI Performance, GTD a R.

Za GTI, jehož motor navýšil výkon na 230 koní, se nyní bude platit 692 900 korun, za GTI Performance (245 koní) budou dealeři vyžadovat 745 900 Kč a za Golf R (nově 310 koňských sil) už 989 900 Kč.

Modely Golf GTE a e-Golf budou následovat v březnu 2017. Jejich ceny zatím zveřejněny nebyly.

Golf Variant je na trhu v šesti výbavových liniích: Trendline, Comfortline, Highline, Alltrack, GTD a R. Základní motorizací Golfu Alltrack je turbodiesel 2,0 TDI s výkonem 110 kW. Auto pochopitelně disponuje pohonem všech kol. Jeho cena je 742 900 Kč.

Volkswagen | Autosalony | Premiéry | Paříž 2016 | Volkswagen Golf

Paříž živě: Volkswagen dovezl facelift Golfu. Nikdo si ho ale nevšimnul

Volkswagen Touran 1.896
Rok výroby: 2004
Stav: 165 696 km
Cena: 75 000 Kč
Volkswagen Passat 1.598
Rok výroby: 2011
Stav: 191 062 km
Cena: 204 000 Kč
Volkswagen Passat 1.968
Rok výroby: 2010
Stav: 164 252 km
Cena: 160 000 Kč
Test Citroënu C3: Vyzkoušeli jsme ho (nejen) v úzkých uličkách Kutné Hory

Citroën C3 1.2 PureTech (5M)

Inspirován svěžím vzhledem Cactusu zamířil Citroën C3 také na český trh. Jak velkou konkurencí bude v segmentu malých vozů, kterému v tuzemsku již nějaký čas kraluje Fabia? Novinku jsme otestovali s benzínovým motorem 1.2 PureTech.

dnes | Stanislav Kolman | 10 příspěvků
Test Evropského auta roku. 5 důvodů, proč si Peugeot 3008 titul zaslouží

Peugeot 3008 2.0 BlueHDi (6M)

Je to jen pár dní, co si Peugeot 3008 vysloužil ocenění za nejlepší evropské auto tohoto roku. My jsme měli možnost jej vyzkoušet a přinášíme pětici důvodů, proč francouzská automobilka za svůj výtvor získala titul zaslouženě. Našli jsme ale i nedostatky.

22.  3.  2017 | Stanislav Kolman | 69 příspěvků
Test Škody Octavia po faceliftu s motorem 1,8 TSI. K RS chybí jen kousek

Škoda Octavia 1.8 TSI (facelift)

Octavia se zážehovou osmanáctistovkou nepatří mezi ty úplně nejvyhledávanější motorizace, ovšem její kultivovanost, chuť po otáčkách a solidní spotřeba paliva z ní činí černého koně modelové řady. Svezli jsme se verzí liftback s převodovkou DSG a pohonem předních kol.

20.  3.  2017 | Jiří Švamberk | 40 příspěvků