Nový Volkswagen Tiguan je variací na téma Passat [první statické dojmy]

Jednou z těch důležitějších novinek letošního autosalonu je kromě jiného také Volkswagen Tiguan, na který jsme se podívali trochu blíže. Překvapení nečekejte, zdá se totiž, že to bude takový Passat SUV. Strohý, ale precizní.

Hlavním bodem program automobilky Volkswagen je nová generace modelu Tiguan. Také toto SUV dostalo coby základ platformu MQB, která pro něj kromě jiného znamená úsporu hmotnost zhruba 50 kg, přestože je vůz jako takový po všech stránkách větší. Těšit se samozřejmě můžeme rovnou na známé koncernové jednotky a to včetně například pro Superb zapovězeného naftového čtyřválce o výkonu 176 kW (240 k). Pohon všech kol je samozřejmostí.

SUV | Volkswagen | Autosalony | Premiéry | Frankfurt 2015 | Hybridy

IAA 2015 živě: SUV Volkswagen Tiguan už může být také hybrid

Upřímně řečeno, když jsem dorazil na stánek Volkswagenu, byl jsem trochu zklamán. Vlastně ani nevím, co přesně jsem čekal, ale nový Tiguan mne vzhledově opravdu na zadní část těla na první pohled neusadil. Je to prostě koncernová klasika, která ve velké míře navazuje na Passat. Ostré hrany, maska propojující světlomety, jednoduchý design. Výsledek vás velmi pravděpodobně nenadchne, ale ani neurazí.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Nový Tiguan se bude nabízet hned v několika variantách. Kromě té klasické přijde také atraktivnější R-Line a zřejmě vzhledově nejzajímavější hybrid GTE

Vzhledově zajímavější je provedení R-Line, které se také ve Frankfurtu ukázalo. Má agresivnější nárazník, vzadu černý difuzor, dvojitou koncovku výfuku a pořádná kola. Vystavený exemplář se pochlubil disky o velikosti 20 palců s pneumatikami o rozměru 255/40 R20. Možná ještě atraktivnější je pak hybridní provedení GTE.

Video | SUV | Volkswagen | Premiéry | Frankfurt 2015 | Hybridy

Volkswagen Tiguan je venku. Zhubl 50 kg a bude to také hybrid

Interiér je velmi prostorný

Jestli u vás nezaboduje nový Tiguan po stránce designu, pak vás určitě zaujme co do variability. Zadní sedadla jsou posuvná a mají nastavitelný sklon opěradla, které navíc když sklopíte, vytvoří téměř rovnou ložnou plochu. Některé vystavené verze měly střešní okno, ty, co ho neměly, nabídly navíc ve stropě hned dvě vyklápěcí přihrádky. Ta první je klasická na brýle, ta druhá je o něco větší.

Zavazadelník podle oficiálních údajů zvládne „až 615 litrů“, ale vzhledem k posuvným sedačkám se tento údaj bude zřejmě vztahovat na případy, kdy máte zadní sedačky zcela vpředu a tudíž si sem nikdo nesedne. Kufr jako takový nevypadá, že by byl až tak velký. Pod dnem je ještě rezerva.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Zadní sedačky můžete různě nastavovat, použité materiály vypadají velmi hodnotně

Kromě variability stojí za zmínku také vnitřní prostor. Já vím, je to klišé, ale zároveň je to snad jediná prakticky a rychle použitelná metoda, jak ohodnotit prostornost interiéru. Aneb „sedl jsem si za sebe“. Mám 190 cm, nastavil jsem si sedadlo řidiče a usedl za něj. Opravdu nebývá zvykem, abych pak měl před koleny rezervu, v Tiguanu měla dobrých pět centimetrů. Nad hlavou také dost místa, takže není pochyb o tom, že je tohle auto uvnitř velmi prostorné.

Materiály jsou kvalitní, což usuzuji na základě svých dojmů i údivu asijských kolegů, kteří hromadně osahávali palubní desku a pečlivě zkomali malé spáry mezi jednotlivými díly. Co se kvality zpracování týká, má takhle od pohledu Tiguan hodně blízko aktuálnímu Passatu. Z něj se sem kromě jiného nastěhovala také celá řada funkcí a prvků výbavy, včetně kompletně digitálního přístrojového štítu. Specialitou Tiguanu je pak otočný ovladač pro výběr režimu jízdy na silnici, sněhu a v terénu.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

Na celkové hodnocení nového Tiguanu je ještě brzy, nicméně tato novinka vypadá, že by mohla být velice povedená. Můj závěr je prozatím asi takovýto: Představte si Passat, přidejte mu více prostoru nad hlavou vzadu, vyšší posaz a lepší variabilitu interiéru. Asi tak nějak na mne Tiguan působil. Docela se těším, až se sním svezu. 

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

Volkswagen Golf 1.4
Rok výroby: 2009
Stav: 116 657 km
Cena: 140 000 Kč
Volkswagen Passat 1.9
Rok výroby: 2005
Stav: 174 216 km
Cena: 60 000 Kč
Volkswagen Golf 1.6
Rok výroby: 2012
Stav: 105 800 km
Cena: 160 000 Kč
Test Evropského auta roku. 5 důvodů, proč si Peugeot 3008 titul zaslouží

Test Peugeot 3008 2.0 BlueHDi (6M)

Je to jen pár dní, co si Peugeot 3008 vysloužil ocenění za nejlepší evropské auto tohoto roku. My jsme měli možnost jej vyzkoušet a přinášíme pětici důvodů, proč francouzská automobilka za svůj výtvor získala titul zaslouženě. Našli jsme ale i nedostatky.

včera | Stanislav Kolman | 56 příspěvků
Test Škody Octavia po faceliftu s motorem 1,8 TSI. K RS chybí jen kousek

Test Škody Octavia po faceliftu s motorem 1,8 TSI. K RS chybí jen kousek

Octavia se zážehovou osmanáctistovkou nepatří mezi ty úplně nejvyhledávanější motorizace, ovšem její kultivovanost, chuť po otáčkách a solidní spotřeba paliva z ní činí černého koně modelové řady. Svezli jsme se verzí liftback s převodovkou DSG a pohonem předních kol.

20.  3.  2017 | Jiří Švamberk | 39 příspěvků
Test Dacie Duster: 5 věcí, které byste měli vědět o nejprodávanějším SUV v ČR

Test Dacie Duster: 5 věcí, které byste měli vědět o nejprodávanějším SUV v ČR

Proč je tak úspěšná? Ptáme se při testování Dacie Duster, která je na trhu již sedmým rokem, ovšem stále v kondici.

15.  3.  2017 | Milan Lažanský | 59 příspěvků