Nový Volkswagen T6 je úspornější, komfortnější a bezpečnější

44 komentářů

OK
21. listopadu • 23:50

Kdyby se konstruktéři koukali co dělá konkurence, tak to mohlo být ještě lepší auto.
Nebudu nyní psát o komplikujících nesmyslech jako je Start-Stop systém, nebo ventilky hlídající tlak v pneumatikách co jsou drahé jak čert a při tom sotva přežijí tři slané zimní sezony.
Na první pohled mě vadí, když vzadu pod přední řadou sedadel naplácají plastové kryty co ubírají místo pro špičky bot cestujících na druhé řadě.
Při dlouhých trasách je každá možnost natažení nohou vítána.
V sofistikovanějších dodávkách pak bývá pod sedačkou spolujezdce (spolujezdců) průchozí otvor na dlouhé předměty aby se člověk nemusel zdržovat vázáním na střešní nosič.
Stále je pak podlaha v určité výši a při tom mezi ní a spodní hranou podběhu je třeba i 20 cm volného místa. Nemohl by tam být třeba akumulátor, nebo nějaká schránka na těžší věci aby se snižovalo těžiště? Mnoho řidičů si takto montuje načerno třeba příruční pokladnu pod koberec do podlahy. Při šikovnější konfiguraci výfuku, nádrže a dalšího příslušenství pod podlahou by to mohly být i dvě schránky o desítkách litrů objemu.
Řemeslníci, kempující i chataři by uvítali i umístění prvního kotevního místa střešního nosiče víc vepředu hned za rámem čelního skla.
Pro kempování by to pak chtělo i tiché zavírání dveří zevnitř aby člověk v noci nebudil celý kemp a větrání pro nocleh zabezpečené proti komárům. Ideální je jeden otvor dole a jeden nahoře pro komínový efekt. A je snad možnost otvoru dole jinak než opět načerno?
Mě na tomto modelu vadí i složité zateplení když se nechci stresovat faktem, že musím uvnitř mít běžící potenciálně nebezpečné topení. Problém je tepelných mostů a faktu, že elektroinstalaci není nejlepší obstříknout izolační pěnou, pokud tam může být i vyšší proud. A to je jen pár námětů.

zbule jan
19. dubna • 21:31

Mám T5 , rok výroby 2005 a na 175 tis. km jsem dělal zadřený pátý válec, myslím že nejsem sám,kvalita VW multivan poklesla, i převodovka nevydrží to co WV T4

jednabedna
20. dubna • 20:52

Jestli nebude problém mezi sedadlem a pedálem plynu...
Já se zbavoval Multivana 128kW po 318000km a pátý válec zadřený nebyl a převodovka taky neodešla.
Jediný problém byla řídící jednotka ultrazvukového řízení sklápění xenonů od Projektzwo (výrobek Hella), která spolehlivě odešla každou zimu do doby, než jsem ji po skončení záruky nechal místo výměny opravit hobbybastlerem. Ten našel za deset minut vadnou diodu, nahradil ji výkonnější a tím potíže skončily. Oprava i s dýškem za 200Kč.

FRANC
28. září • 12:27

proc jste se tedy takoveho vozu, ktere nezazilo jedinou poruchu zbavoval, kvuli vzhledu to nebylo, kdyz i dnesni t6 vypada stejne jako jeji 13 let stary "predchudce"

Anthony
17. dubna • 9:10

Pánové, Vy, kteří tady opěvujete tu hrůzu, kterou stvořil VW obzvláště poté co MB vyšel s Véčkem, u které dealera VW pracujete?? Vaše přesvědčovací argumenty spíše hovoří o opaku a to právě o Vašem strachu z Véčka:-D

Jan Novak
20. dubna • 7:29

přesně, každý soudný to vidí už na první pohled, že VW zaostalo:
http://www.carsbase.com/photo/photo_full.php...
oproti
http://www.autobild.de/bilder/vw-t6-2015-motoren... ...

Anthony
17. dubna • 9:10

Pánové, Vy, kteří tady opěvujete tu hrůzu, kterou stvořil VW obzvláště poté co MB vyšel s Véčkem, u které dealera VW pracujete?? Vaše přesvědčovací argumenty spíše hovoří o opaku a to právě o Vašem strachu z Véčka:-D

Anthony
17. dubna • 9:09

Pánové, Vy, kteří tady opěvujete tu hrůzu, kterou stvořil VW obzvláště poté co MB vyšel s Véčkem, u které dealera VW pracujete?? Vaše přesvědčovací argumenty spíše hovoří o opaku a to právě o Vašem strachu z Véčka:-D

Anthony
17. dubna • 9:09

Pánové, Vy, kteří tady opěvujete tu hrůzu, kterou stvořil VW obzvláště poté co MB vyšel s Véčkem, u které dealera VW pracujete?? Vaše přesvědčovací argumenty spíše hovoří o opaku a to právě o Vašem strachu z Véčka:-D

tito
17. dubna • 11:35

Přihoď to sem ještě 15x ty pako

Moik
16. dubna • 19:49

29500 za Multivan? Opravdu bude stát ca 680tis bez daně ve výbavě startline? To bude asi ješt+ větší chudinka než dnes ne?Jinak T5 je super auto, kdyby bylo odolnější a trvanlivější.

mpolan
17. dubna • 7:43

Právě... odolnější a trvanlivější. Nechápu, kdo tu rozvrzanou a věčně poruchovou krabici kupuje. Lidem už asi opravdu stačí strašně málo, jen když to bude mít módní znáček na kapotě...

Zelí
17. dubna • 8:47

Tos trefil hřebíček na hlavičku, 50% ceny třídy V tvoří znáček loukoťového kola z trakaře na kapotě. Znáček VW takovou hodnotu nemá. U něj je to tak 10%.

tito
17. dubna • 11:34

Proto jde youngtimer Multivan slušně na odbyt s cenou o 8000€ vyšší, než ležák inovovaný V-Klasse........

Zelí
19. dubna • 14:49

Mercedes je absolutně nejsilnější značka ve světě aut a každý kdo si chce koupit mercedes musí počítat s tím, že z ceny, kterou platí je značný podíl za značku. Tak to je a dokud bude dokud bude mercedes na trhu, tak to tak i bude.

josehko
16. dubna • 17:56

Ja priamo milujem tieto krabicoidné tvary VW Tranosporter - a je jedno v ktorej generácii. Preto autá v tejto kategórii delím len na 2 skupiny - VW Transporter a zvyšný odpad...

K&K&K
16. dubna • 16:00

Vcelku zbytečný spěch s novou generací. T5 se dařilo přímo skvěle a válcovala evropské prodeje jako parní válec. Medvídek si proti T5 neškrtl ani s novou generací Véčka. Takže nová generace T6 je pro konkurenci hodně blbá zpráva, Transportér bude dál kralovat.

Ruda
16. dubna • 14:27

Toto už ne!!!! Poruchovost sama.....

Antiautomat
16. dubna • 12:42

Hm tak citam „odolnost a dlouhověkost“. A hned za tym pablby dvojliter natlaceny na 150kW, start stop k tomu. Nieco mi tu skratka nejde dohromady. Absolvent stredoskolskej fyziky (nie marketingovej ani ekonomickej, ale tej obycajnej zakladnej) ma v tom snad hned jasno.

jednabedna
16. dubna • 12:55

Tak toho bych se nebál, biturba 2,0TDI 120 a 132kW mají v Crafterech a T5 evidované bezproblémové proběhy kolem půl milionu km, problém není životnost ale spotřeba. Spíš vidím potíž v tom, že do FullSize MPV za 1,5-2M bych chtěl solidní kultivovaný 2,5-3,0 pěti nebo šestiválec a VW si sice účtuje cenu jako by tam byl, ale falšuje to 2,0 hyperfoukaným čtyřválcem.
A to není totéž.
T5 2,5TDI jezdily kolem 8-8,5L, T5 Biturba konzumují v reálném průměru o litr víc, takže klasický úspěšný downsize jako obvykle.

Jan Novak
16. dubna • 11:43

Dodávky jsou obrovský kšeft, vybavená jako na videu bude stát něco okolo 1,5 a za takovýto prachy mohli udělat lepší přístrojovku, dvojnásob poté, co MB s třídou V udělal překrásný interiér.

Perkins
16. dubna • 10:53

Kdy přijde ta nová generace T6 ??;-)

jednabedna
16. dubna • 12:44

Koncem roku. Tedy pokud se toto za novou generaci dá považovat. IMHO nedá. Jestliže Mercedes si v případě poslední inovace Viana uvědomil, jak daleko mu stařičký Multivan T5 utekl a modernizaci pojal velmi důsledně a smysluplně, tak v případě tohoto pseudonew T6 si VW zjevně neuvědomil, že nové Viano je velice, velice napřed a tahle inovace náskok Mercedesu nijak významně nezmenšila. Ale to jsme zase zpět u současného duševního marasmu VAG. Napřed zpackaná inovace Q7, teď zpackaná inovace Multivanu a Sharanu, skoro začínám mít dojem, že Piëch má pravdu a Winterkorna je (zřejmě z důvodu demence?) třeba vyhodit, než nechá zprasit ještě příští modely A4/A5 a Q5.

K&K&K
16. dubna • 16:36

O jakém náskoku Mercedesu blouzníš? Multivan/Transportér i ve stávající generaci drtí v evropských prodejích Véčko jak burský oříšek. Takový náskok jaký má dnes Multivam neměl nikdy v historii. Jediné čím Večko vyniká je pověst rezavějícího křápu.

Jan Novak
18. dubna • 7:30

Multivan byl právě představen. V čem podle vás drtí konkurenci?

Matej
10. října • 22:44

Ve vsem 😉

juchuch
16. dubna • 20:02

Kurňa chuapi, on vůbec neblouzní. Interiérem V je proti 13 let starému Multivanu jasně napřed a kvalitou jízdy, zejména potlačením dodávkopocitu taky. T5 je v detailech pořád lepší ale celkově už ne.
MB zdražil novou generaci V proti staré o 25%, proto se neprodává.

Chytrak
17. dubna • 7:47

Tak to je presne naopak. Mb ma mozna par detailu lepsich - zajimavou palubku, ale jakmile si do toho sednes a zacnes to ovaldat, nebo nejde boze se dokonce rozjedes, tak zjistis ze na multivana to nema ani komfortem ani ovladanim ani celkvym pocitem z jizdy. Obecne se da rici ze mercedes delav posledni dobe dost modelu ktere nedosahuji premiovych naroku na jizdu. Co jsem mel moznost vyzkouset A, Glk, ci prave V tridu tak to byla obrovska zklamani.

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
tito
17. dubna • 11:32

To bych netvrdil. Ano, V má pořád nezakryté zubaté kolejnice posuvu sedadel, pořád je vidět mechanismy sedadel, pořád jsou sloupky a strop čalouněny papundeklem s nalepenou podřadnou látkou. To je fakt. Přední panel je ale udělaný lépe než u Multivanu.
Pokud jde o jízdu, tak V podstatně lépe zvládá příčné nerovnosti, kde T5 dodávkově kope. Jo, Multivan má 7DSG úplně jinde, než je letargická převodovka mercedesu, motory i přes vyšší papírový výkon V jsou v reálu nastejno, ale rozdíl stáří je znát na první pohled. A pro mě je zklamání, že interier T6 se nezdá být (podle fotek samozřejmě) nějakým velkým skokem dopředu. A bohužel ani motorově, multivan passatu nijak nekonkuruje, absence biturba 240k je proto pro mě překvapením.

K&K&K
17. dubna • 0:17

T5 je lepší v zásadní věci a to je antikorozní ochrana, Mergl je rezavý pomalu už když vyjede z autosalónu. Že má načančaný interiér je jenom pozlátko, prostě navoněná bída.
Stačí se podívat do firemních flotil, kde Mergly po 3 letech kvetou ve všech spojích, pod lištami, pod zadními světly, v oblasti klik, na bočních dveřích, v lemech blatníků a na podvozek se raději ani nedívej.

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
tito
17. dubna • 11:23

Nelze soudit z prohlášení, která tvrdí, že do protikorozní ochrany nové generace se v Baskicku investovalo, zda je to pravda nebo kec. To se teprve ukáže.

Zelí
16. dubna • 15:35

Mercedes po příchodu nového šéfa D.Zetscheho udělal konec experimentů a vlastních cest a důsledně celou produkci postavil podle aut, které jsou nejprodejnější ve svých třídách. Začal s A, B.... a skončil s V. Takže V je stvořeno podle T5. Rozměry, silueta, výbavy. Nic nevymýšleli tvořili podle konkurenčního vzoru.
Tak postupovali i u fordu, renaultu. Když se podíváš na to jak vypadají jejich dodávky ve třídě transportéru, tak na první pohled vidíš, kde se inspirovali.
Z toho pohledu nebyl důvod něco zásadního na T5 měnit. Proč.

Jan Novak
18. dubna • 7:32

jaké vždy Zelí úplně mimo a dost trapně, V může být těžko kopírováno podle T, protože je představováné více jak rok před nimi, tak to spíše vypadá obráceně, T kopíruje kvalitnější a povedenější V

Zelí
18. dubna • 10:18

Mercedes vycházel z T5 a to se vyrábí už více než 10 let.

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
Jan Novak
18. dubna • 10:28

já věděl Zelí, že jste takový kripl (sorry, ale zvratky co produkujete nelze přirovnat k nikomu jinému), že jste schopen napsat, že MB kopíruje 12 let starý model od VW, prosím, můžete nás konkrétně poučit v čem, prosím, profesionálně udáním přesných údajů a i s porovnáním předcházejících generací a konkurence zda nekopíruje VW například Forda
PS: člověče vy nerozumíte ani své modle VW T5 a neumíte ani přesně napsat jak je model starý, prodává se od 2003

Zelí
19. dubna • 13:00

Stačí se podívat, jak se vyvíjela u mercedesu řada V a jak vypadá dnes. To, že postupně překonvertovala do podoby T5 vidí i úplný slepec.

Jan Novak
19. dubna • 15:27

bohužel nevíte zhola nic a zase jste předvedl co jste za neskutečné individuum, řada V navazovala na řadu 100 http://www.autoplenum.at/Auto/MERCEDES-BENZ/MB+100... ... a ta zase na řadu 306 a 307 http://gasfreeearth.com/... nebo řadu 206 http://www.emercedesbenz.com/autos/mercedes-benz/viano... ... a ta na řadu L http://www.emercedesbenz.com/Aug08/12_001333_eMercedes... ... a ta na starší řady, víte MB vyráběl malé dodávkové vozy dávno předtím než VW Hitler zakládal s cílem vyrobit tehdejčí Dacii pro Německo

mf
17. dubna • 7:49

No a kdyby se lidi jen trochu podívali po jiné značce a nešli tupě za tou hnusnou hranatou krabicí se znakem vw, tak za poloviční peníze seženou u Francouzů nebo Italů taky super káry.... ano, mám na mysli Peugeot Expert, Citroen Jumpy a Fiat Scudo, na které žádný majitel nedá dopustit i když nestojí přes meloun. Renault/Opel je dalším důkazem, že se dá udělat slušné auto za rozumnou cenu a rozumný člověk prostě sáhne po neméně kvalitním autě za poloviční cenu než po propagandisticky uctívaném traktůrku... divím se, že nepřišli s novou generací motoru TDI-PD. :DDDD

Zelí
17. dubna • 8:43

To je naprosto legitimní přístup. VW nemá důvod prodávat za nižší cenu. Jejich nabídka je výrazně lepší. Proto taky konkurenti prodávají za polovinu, aby něco vůbec prodali. Kdyby srovnali cenu s T5, tak by si to nikdo nekoupil a šáhnul by po vw. To, že museli jít s cenou jak píšeš na polovinu o něčem svědčí.

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
mf
17. dubna • 9:02

Právě srovnej cenu. Auto má všechno a stojí max. 800k vč DPH. Nastrkáš všechno stejné do T5 a jsi aspoň o 400k výše. ;)

tito
17. dubna • 11:40

Přesně tak. A přesto se prodává právě T5. Ostatně neznám jediného T5 drivera, který poté co ho ojezdil by inovoval na Fiat, Peugeot nebo Hjondé za poloviční peníze. půjde znovu pro T, ale znám i takové, co updatovali na Q7 (za plusminus stejné peníze...).

petr
17. dubna • 13:10

jezdim T5 - multivan 7 let předtim Vito.Jediný auto který připadá v úvahu je zas Multivan.
Chce to silnej motor protože T5 je těžkej, tak aby to akcelerovalo,
vnitřní posouvání lavice a sedaček je super snadny a využívám skoro denně,
a ježdění na sněhu s přednim náhonem když máš dobrý pneu, tak nepotřebuješ ani 4x4.
Vnitřní prostor je na delších cestách velmi příjemnej.
Vim co se říká o designu VW, ale když kouknu na konkurenci , tak je všechna mnohem ošklivější, ani nové V po předělání neni hezčí, a futuro interier vypadá fakt divně.
Při řízení mi vyhovuje jednoduché ovládání , než nějaké dotykové sdružené displeje, když si chci jenom pustit topení v sedače atd. Radši bych větší objem než 2 litr ale taková je doba.
Takže asi počkat rok než to dovychytaj.

abro666
9. června • 12:38

Já mám Multivan T4 180bhp...rovněž nedám dopustit. T6 vypadá hezky, líbí se mi ta Genertion 6. Obávám se trochu poměru hmotnost auta / objem motoru... ten downsizing to hodně shazuje, škoda. Jinak ty nový vychytávečky, různý odkládací prostory, systém kolejnic vzadu,. to má T5 / T6 prostě lepší.

jednabedna
17. dubna • 13:56

Souhlas, já jsem ojezdil Multivan 128kW 4Motion a znovu jsem do něj nešel, protože mi highline sedadla způsobovala takové problémy s páteří, že jsem byl zralý na kolaps. Takže jsem po vyzkoušení sedadel ve faceliftové verzi s těžkým srdcem konstatoval, že Multivan ještě stále ne a koupil jsem Q7 7místnou 4,2TDI. Něco jsem oželel, něco získal, nelituji. Ale rád vzpomínám. A kdyby byl Multivan T6 s motorem alespoń těch 240k jako Passat a se sedadly ve stylu Q7 S-Line, dal bych za něj ty 2M znovu, přestože nevjede do podzemí Nového Smíchova, protože je moc vysoký.....

Doporučujeme

Články odjinud