Volkswagen Polo 5 patří k nejdůležitějším novinkám našeho trhu pro letošní rok. Pátá generace modelu nyní odkrývá své ceny.
Základní cena 244 500 Kč (za nejlevnější provedení s motorem 1,2 - 44 kW/60 k) je přitom historicky nejatraktivnější vstupní cenou Pola v České republice, a to se značně bohatší sériovou výbavou. K tomu dochází kombinací tuhých podmínek na trhu a přirozeným vývojem směřujícím k bohatší výbavě i bezpečnosti.
Za tuto cenu však Polo v tuto chvíli neobjednáte: do prodejů se zatím dodává jen jeho pětidvéřová verze, jež se dodává ve všech verzích za příplatek 5 400 Kč. Přesto se nyní budeme opírat o ceny třídveřových modifikací.
Od počátku prodeje v ČR bude Polo k dispozici ve dvou výbavových stupních Trendline a Comfortline a se šesti motory - dvěma variantami motoru 1,2 (60 a 70 koní), čtyřválcem 1,4 (85 k) a třemi verzemi zbrusu nového a dlouho očekávaného vznětového agregátu 1,6 TDI (75 k, 90 k a 105 k).
Koncem roku přijde na český trh také nové Polo s přeplňovaným motorem 1,2 TSI o výkonu 77 kW/105 k (bude též standardním motorem pro základní verzi Škody Yeti) a ekologicky šetrná varianta BlueMotion s kombinovanou spotřebou 3,8 litru nafty na 100 km a emisemi CO2 96 g/km. Počátkem roku 2010 se na českém trhu objeví vůbec nejúspornější provedení nového Pola - Polo BlueMotion II - nejúspornější pětimístný automobil všech dob se spotřebou 3,3 l/100 km a emisemi CO2 pouhých 87 g/km.
Národní premiéru si nové Polo odbylo na právě skončeném autosalonu v Brně, první vozy pro zákazníky jsou u prodejců Volkswagen očekávány v polovině měsíce července. Mezi hlavní prvky sériové výbavy nového Pola patří v obou stupních ESP včetně ABS, asistent pro rozjezd do kopce, čelní airbagy s deaktivací u spolujezdce, boční airbagy s ochranou hlavy a hrudníku, centrální zamykání, elektrické ovládání oken vpředu, posilovač řízení, multifunkční ukazatel, výškově a podélně stavitelný volant a výškově nastavitelné sedadlo řidiče.
Verze Comfortline má navíc dálkové ovládání centrálního zamykání, elektricky nastavitelná vnější zpětná zrcátka, asymetricky dělené zadní sedadlo a dvojitou podlahu zavazadlového prostoru. Ceny jednotlivých verzí najdete v připojené tabulce. Zajímavá je škála příplatkových výbav, nabízených za zaváděcí ceny. Třeba poloautomatická klimatizace Climatic vás přijde u obou výbavových stupňů na 15 200 Kč. Škála doplňků je rozsáhlá a pestrá, najdeme zde škálu audiosoustav, tempomat, parkovací asistent, zpětné zrcátko se stmíváním a dešťovým senzorem, oddělená denní světla nebo mlhovky s populárním nasvětlováním zatáček.
Již od začátku vývoje bylo nové Polo navrhováno a konstruováno tak, aby bezpečně dosáhlo na pět hvězdiček v nedávno inovovaných nárazových testech EuroNCAP. Na tomto výsledku se podepisuje zejména významně tužší karoserie. V oblasti nohou se podařilo snížit deformaci karoserie a tím i zmenšení prostoru v případě čelní srážky o celých 50 procent. V případě bočního nárazu dosáhlo zlepšení 20 procent.
I přes řadu inovací, které byly provedeny na celém voze, se podařilo snížit hmotnost nového Pola o 7,5 % oproti předchozí generaci. Uvedení nových motorů TDI a TSI, či 7rychlostní dvouspojkové převodovky DSG, má za následek citelné snížení spotřeby paliva i emisí škodlivin, a to v celém spektru výbav a motorizací. Příkladem je nová pohonná jednotka 1,2 TSI. Tento turbodmychadlem přeplňovaný čtyřválec s přímým vstřikováním paliva vyprodukuje 77 kW (105 k) a přitom se spokojí s 5,5 litru paliva na 100 kilometrů (129 g/km CO2) – to je o 19 % méně než odpovídající model předchozí generace.
Počátkem roku 2010 se na českém trhu objeví nejúspornější provedení nového Pola – Polo BlueMotion II. Automobil se spotřebou 3,3 l/100 km a emisemi CO2 pouhých 87 g/km bude využívat nové pohonné jednotky 1,2 TDI s technologií vstřikování paliva common rail. Mezi další technologie snižující spotřebu patří automatický systém Start-Stop a systém pro rekuperaci kinetické energie vzniklé při brzdění. Jen tyto dvě technologie snižují spotřebu 55 kW (75 k) silného tříválce o 0,2 litru na 100 km.
Volkswagen Polo