Nový Volkswagen Passat oficiálně: těšte se na nižší hmotnost a až 280 koní

20 komentářů

Ondra
26. května • 15:24

Test

M.
25. května • 21:20

Ano, skvělá novinka... Jen doufám, že údajům rozumí autor více než gramatice. Takové "svědomý" bude asi hodně tvrdý výraz...

Memopr
24. května • 19:05

Preco by som sa mal tesit na nizsiu hmotnost...? Ked vidim tie Range Rovery a X5 na cestach, myslim, ze jedna vec je o desatinku nizsia hmotnost a druha fyzika...

Gouda
25. května • 11:49

Fyzika jednoznačně říká, že při tom, na co je auto určené a specializované, tj. převážení osob a věcí, je nižší hmotnost zásadní výhoda. To je bez diskuze a cokoliv dalšího je irelevantní.

memo
25. května • 20:48

:) To je fyzika z hladiska prevadzkovych nakladov. A ta je irelevantna pre mna, skor ma zaujima ochrana posadky. Kazdy mame ine priority ;)

Gouda
25. května • 21:28

Ochrana posádky před čím? Nevím o ničem, co by se statististicky stávalo dostatečně často, abyste mohl ospravedlnit 500 kg balastu na autě. A to myslím úplně vážně.

Antiautomat
26. května • 8:51

Tak napriklad ja chcem mat na aute viac ocele ako bakelitu a trebars taka bakelitova olejova vana ci uz na motore alebo prevodovke (s cim na moje zdesenie dosiel prave MB) je dovod pre mna preco to nekupim. Radsej tam uvidim kov a par kil balastu naviac, skratka nechcem aby sa mi kara zacala recyklovat datumom dovozu domov do garaze. Uspor sa dosahuje o.i. vyssou integraciu (menej oddelenych casti) a pouzitim vsetkeho mozneho co je lacnejsie, za predpokladu ze dokonalejsi softver Vam to posklada tak, aby to vyhovovalo norme. Fajn, dobre, lenze ked sa to uz taha do extremov ako to vidime dnes, to je v konecnom dosledku na skodu zakaznika. Ked to takto pojde dalej, tak pomaly aj rozbite svetlo bude znamenat nutnost rozobrat polovicu auta alebo vrakac pretoze sa setrilo na tom, aby to auto nedajboze nebolo pospajane s viacerych nezavislych dielov a nemuseli sme tam vymyslat poctive drziaky a davat poctive srouby a aby sa to dalo rychle vyrabat, pretoze aj tak za 5 rokov je to po zaruke (nejake ekokurvitko sa uz najde) a zakaznik bude nuteny kupit si nove. Super, debilek z fajennsu ma zelenu excel tabulecku, marketing oslavuje (usetrilo sa), zakaznikovi sa maze med okolo huby ake je to auto lahsie a ekologickejsie a za 5 rokov penazenka krvaca. Nevychadzam z uzasu napriklad ked si pozriem dizajn bocnych dveri u vacsiny aut- casto mi to pripada tak, ze je to zamerne tvarovane tak aby sa to nedalo opravit, pripadne tam nejakym slusnym sposobom dat ochrannu listu. Dalsi dovod u mna na to, aby som to nekupil. Takisto ma doslova berie fantaz ked sa pozriem na niektore moderne kary zospodu (kam samozrejme zakaznik pri kupe nevidi).Nizsia hmotnost? Dalsi marketingovy vyplach, ktory by s nou mal byt trochu opatrnejsi. Vyhoda a vzdy? Tazky omyl. Zase je to dvojsecna zbran a definitivne neznamena vyhodu vzdy a vsade (jasne, na spotrebe sa to odrazi, ale tam sa v prvom rade odrazi styl jazdy). Tak trebars si neviem predstavit ze by moj pekac mal o tych Vasich 500 kil menej v momente ked idem po dialnici 130 a hned potom ako obehnem kamion zafuka bocny vietor...ak teda vieme co znamena pojem kineticka energia, ktora je prave v tomto momente potrebna a prave ta hmotnost pomoze udrzat smer (kedze sa mnozstvo tej energie zo znameho vzorca zo zakladnej skoly nasobi hmotnostou). V pripadne kolizie takisto, videl som zhodou okolnosti nazivo omegu vs trabi, tipnite si v ktorom aute organy posadky zazivali vacsie pretazenie pretoze odletelo ako po kopanci do zadku (na deformaciu kabiny nastasie nedoslo a tu je samozrejme dobre pokial moderne auto ma toto vyriesene lepsie). Skratka marketing by mal konecne prestat klamat. V ktorom katalogu sa okrem nic nehovoriacich vseobecnych slovnych zvratkov ako ''optimalizacia'' (toto slovo mi doslova pije krv a objavuje sa na kazdom druhom riadku) pise trebars: ''pouzity kvalitny material zaistuje dlhu odolnost a zivotnost?''. Posledny, v ktotom to bolo bol ak sa dobre pamatam myslim katalog MB-E tridsat rokov dozadu.

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
Gouda
26. května • 11:35

Hm, ne. Absolutně neobjektivní.
Jen tak mimochodem, kinetická energie je skalární veličina, takže hovořit o ní v souvislosti s "udržením směru" je komické. Vektorová veličina související s rychlostí a hmotností, a tím pádem v jistém smyslu se setrvačností, je hybnost. Pro stabilitu při bočním větru je ale stejně rozhodující aerodynamika.

Antiautomat
27. května • 9:09

Suhlasim ze moje vyjadrenie nebolo uplne presne (vdaka za opravu), ale dolsedok je ten isty - platit bude stale ze tazsie teleso bude lepsie drzat dany smer. Alebo nie? No a ked to mate na dialnici nalozene na trebars kilo30+, tazsie auto bude v tomto smere stabilnejsie a bezpecnejsie. (t.j. 'nerozhadze' ho tak lahko na nejaky nahly impulz, ktorym moze byt prave ten zavan vetra po obehnuti kamiona). Mna skratka uz vytacaju tie marketingove polo-eko-lzi. Stale sa tu niekto snazi presvedcit zakaznika ake je to ohromne a uzasne mat auto napolo z bakelitu pretoze je to super dokonale a lepsie (slovne zvratky ako 'optimalizovane' a 'kompaktne' su uz same osebe dovod na to aby si zakaznik daval pozor), len aby mohli za 5 rokov predavat dalsie. Lenze mna zaujimaju ai ine veci. A to, ako je to v realnom zivote, ako dlho mi ta kara vydrzi, opravitelnost apod. Ako je mozne ze susedova Arriva (myslim ze je to B3) z roku pana s benzinovym dvojlitrom po pol melone km okrem normalnej udrzby a par ziaroviek nepozna opravu a ako je mozne ze trebars taky neslavne znamy dvojliter diesel pripadne tsi sa doslova rozpada uz po par km? Mne z toho nic ine nevychadza len to uzasne 'optimalizovane'' a ''kompaktne'' a ''lahke'' a neviem ake makove..

Jendáá Bendáá
26. května • 14:45

Jenže ta aerodynamika má své reálné rozpětí. Samozřejmě, že při nulovém součiniteli Cy (Cx je čelní) nebude hrát hmotnost roli. Protože boční součinitel nenulový není a moc ho nejde ani ovlivnit, má-li auto být použitelné, vládne nad ním právě ta hmotnost. V klidu. Za jízdy už to tak samozřejmě není, výslednice aerodynamických sil bude záviset na mnoha dalších parametrech.
Ale hmotnost není všelék na aktivní bezpečnost vozidel. Čím dál větší roli hrají vysokopevnostní materiály a počítačové konstrukce tenkých prostorových výztuh, které dokáží plnou traverzu nahradit bezvadně i s hmotností daleko menší.

Vana666
26. května • 9:36

Antiautomat: když tak bojuješ za co největší hmotnost předpokládám že jezdíš zásadně jen vlakem. Ten nerozhodí ani hodně silný boční vítr.

martin
24. května • 18:23

A bude zase taky dizajnovo nudny, ako predchadzajuce generacie?

autař
23. května • 16:19

Jak to, že to auto nemá spojovací příčnou výztuhu střechy na úrovni B sloupků nebo těšně za nimi? To tedy vůbec nepůsobí bezpečně!

Gouda
23. května • 22:01

Od oka nejste schopný byť jen odhadnout deformace tak složité struktury. Od toho se dělají masivní simulace, díky kterým ještě před výrobou jakéhokoliv prototypu vědí na 99 %, jak se to bude chovat. Můžete si být jistý, že konečný návrh je vypiplaný natolik, že výrazná pochybení (mimo záměrné kompromisy) nepřipadají v úvahu.

neodborník
23. května • 21:20

A to některé auto téhle kategorie má ? Při bočním nárazu je podstatný ten bé sloupek.

Mirek
23. května • 19:45

Já bych zachoval klid, tam toho na obrázku bude chybět více, ale je třeba si uvědomit, že to je jistě rendering z počítače a záleží na tvůrci, jestli vůbec má zájem ukázat opravdový stav. Nikde také není napsáno, že zrovna tohle je evropský Passat.

roca
23. května • 18:49

Autore clanku zpatky do skoly na cesky jazyk "na svědomý " ze se nestydite to je ulet Kurna kontrolujte si ty clanky po sobe

Fantomas
24. května • 9:37

Gramatická úroveň a jazyková správnost dnes nikoho nezajímá. Naprostá většina lidí stejně nic nepozná, a protože to vědí, tak prosazují názory typu nejsme ve škole, nejde o pravopis, ale o obsah, a podobně. Ostatně, mrkněte na svůj písemný projev bez jakýchkoliv znamének. Také lahůdka.
Rozšíření moderních technologií (počítače, internet, mobily) mezi lidi bohužel vede k celkovému úpadku a degeneraci písemného projevu a vyjadřování obecně. Dnes může psát úplně každý, a tak je internet (týká se to i dalších médií, ale internetu naprosto nejvíc) zaplavený neuvěřitelným odpadem, neskutečným množstvím exkrementů, obrovskou koncentrací všemožných i nemožných chyb, hrubek, patvarů, omezenin a blábolů, které se na nás denně valí a které nás denně otupují a deformují. Lidé přestávají rozlišovat, přestávají chápat rozdíly, zvykají si a postupně ty exkrementy přebírají, až nakonec považují za správné (píše se to tak na internetu, tak to musí být správně). Úpadek se zrychluje a jak jsem s hrůzou zjistil, postupně se tomu přizpůsobují i gramatická pravidla. Mnozí určitě namítnou, že je to prostě vývoj. Vlastně ano. I degenerace je vývoj.

Jendáá Bendáá
26. května • 14:37

No to sice je taky vývoj, ale záporný. Pro bytí v obraze je nutno si uvědomit, že už 55 let na pedagogické fakulty míří studenti, kteří by se buď jinam těžko dostali, případně ti kteří pokračují ve šlépějích svých rodičů. A jak je obecně známo, genetika je potvora. Lepší ze špatných učí, ti horší sedí na ministerstvu, školských úřadech a v agenturách a rozhodují, co lepší ze špatných budou učit. Výsledky: přesně ona popisovaná degenerace, nulová autorita pedagogů, osnovy postavené na hlavu, prachmizerné schopnosti žáků myslet, nahrazené tlakem na bezduché biflování totálních hovadin. Bohužel.

Antiautomat
23. května • 16:55

Usetrime na vyrobe, to je to hlavne. Zakaznikom sa to samozrejme odprezentuje ako tzv. 'lahsie a lepsie'. A oni to pablbi budu zrat aj s navijakom, spytal by som sa ich ci aj na trhu za tu istu cenu kupia lahsi a nadopovanejsi melon len preto ze predajca tvrdi, ze je to lepsie. Zrejme ano.

Doporučujeme

Články odjinud