Nový Volkswagen Passat oficiálně: těšte se na nižší hmotnost a až 280 koní

Nová generace modelu Passat nastupuje. Kromě prvních obrázků naznačujících design Volkswagen už také prezentoval technické informace. Novinka bude o 85 kilogramů lehčí a nabídne motory o výkonu až 280 koní.

Design | Volkswagen | Sedany | Volkswagen Passat

Volkswagen Passat nové generace na prvních oficiálních nákresech

Automobilka zapracovala na snížení hmotnosti. Řada opatření přinesla úsporu 85 kilogramů. Rovných 40 kg mají na svědomý nové motory, tři kilogramy obstarají elektrické komponenty, své k nižší hmotnosti řekne také ve velké míře použitý hliník a přepracované další vybavení (-33 kg).

Tajné | Video | Design | Volkswagen | Sedany | Volkswagen Passat

Volkswagen Passat B8 na fotkách z Číny, od evropského se lišit nemá

Nabídka motorizací bude zahrnovat devět možností plus hybrid. Dieselová část začíná u jedna-šestky s výkonem 120 koní a následuje trojice dvoulitrů s výkony 150 k, 190 k a nové biturbo s parametry 240 k a 500 Nm. Tahle jednotka dostane jako standard sedmistupňové DSG a pohon 4Motion. Mimochodem spotřeba se má pohybovat kolem pěti litrů.

U benzinových motorů se můžeme těšit na jedna-čtyřku TSI s výkonem 125 k, respektive na silnější jedna-čtyřku s možností deaktivovat polovinu válců (150 k). Nabídka pokračuje motorem 1.8 TSI (180 k) a dvoulitry nabízejícími 220 koní, respektive 280 koní.

Hybridní provedení pak kombinuje 1.4 TSI (156 k) s elektromotorem o výkonu 109 k. Celkový výkon systému má hodnotu 211 koní a točivý moment dosahuje na 400 Nm. Přesná čísla spotřeby budou teprve zveřejněna. Volkswagen už teď slibuje dojezd 1000 km.

Automobilka vypustila do světa poměrně podrobné technické informace, takže se k novému Passatu příští týden vrátíme ještě jednou s podstatně delším článkem.

Volkswagen Golf 0
Rok výroby: 2009
Stav: 164 424 km
Cena: 115 000 Kč
Volkswagen Passat 0
Rok výroby: 2004
Stav: 187 213 km
Cena: 60 000 Kč
Volkswagen Golf 1.9
Rok výroby: 2009
Stav: 148 254 km
Cena: 115 000 Kč
Test Evropského auta roku. 5 důvodů, proč si Peugeot 3008 titul zaslouží

Peugeot 3008 2.0 BlueHDi (6M)

Je to jen pár dní, co si Peugeot 3008 vysloužil ocenění za nejlepší evropské auto tohoto roku. My jsme měli možnost jej vyzkoušet a přinášíme pětici důvodů, proč francouzská automobilka za svůj výtvor získala titul zaslouženě. Našli jsme ale i nedostatky.

22.  3.  2017 | Stanislav Kolman | 62 příspěvků
Test Škody Octavia po faceliftu s motorem 1,8 TSI. K RS chybí jen kousek

Škoda Octavia 1.8 TSI (facelift)

Octavia se zážehovou osmanáctistovkou nepatří mezi ty úplně nejvyhledávanější motorizace, ovšem její kultivovanost, chuť po otáčkách a solidní spotřeba paliva z ní činí černého koně modelové řady. Svezli jsme se verzí liftback s převodovkou DSG a pohonem předních kol.

20.  3.  2017 | Jiří Švamberk | 39 příspěvků
Test Dacie Duster: 5 věcí, které byste měli vědět o nejprodávanějším SUV v ČR

Dacia Duster 1.6 SCe 4x4

Proč je tak úspěšná? Ptáme se při testování Dacie Duster, která je na trhu již sedmým rokem, ovšem stále v kondici.

15.  3.  2017 | Milan Lažanský | 59 příspěvků