Nový Volkswagen Jetta je oficiálně na světě

Po včerejším úniku prvních snímků VW dle očekávání představil novou generaci kompaktního sedanu Jetta. Co všechno nabídne? (+ video)

Novou Jettu jsme vám v uplynulých týdnech a měsících ukázali na tolika špionážních snímcích, že její oficiální představení zřejmě nezpůsobí vlnu pozdně jarních infarktů. A to zvláště tehdy, kdy již včera Volkswagenu unikla i část oficiální fotografií. Ale nejsme tu proto, abychom vám způsobovali srdeční potíže, a tak se pojďme v poklidu podívat na všechny fotografie a informace, které VW při představení vozu uvolnil.

V prvé řadě je třeba si říci, že debut Jetty proběhl v New Yorku, což naznačuje mnohé o tom, na koho výrobce při vývoji myslel především. Není to ale žádné překvapení, Jetta se dlouhodobě úspěšně prodává především za Atlantikem, zatímco na starém kontinentu spíše paběrkuje.

Vzhled novinky se nese v duchu nejnovějších modelů značky. Zejména příď je velmi podobná všemu novému, co jsme se znáčkem VW „na prsou” mohli shlédnout v posledních měsícíh a letech. Příď tak zapadá kamsi mezi Scirocoo a Golf, záď pro změnu připomene spíše sesterská Audi a linie vozu jako celku pak koncept NCC, který byl k vidění letos v Detroitu. Přesto je třeba dodat jednu důležitou informaci - je to vůbec poprvé v historii, kdy Jetta (či jakkoli jinak pojmenované „Golfy s kufrem”) nebude sdílet žádný významný karosářský prvek s Golfem. Všechny klíčové části vozu jsou tak pro tentokrát zcela svébytné, samozřejmě hovoříme-li stále jenom o karoserii. Pod ní tomu bude právě naopak a „Jetta-specifických” prvků zde bude minimum, ale k tomu se ještě dostaneme.

Mezigeneračně se nám Jetta poněkud nafoukla (opačný vývoj by byl velkou raritou...), a tak na délku měří 4,64 metru, na šířku 1,78 metru a na výšku 1,45 metru. Zejména délka větší o 9 centimetrů znamená poměrně výrazný rozdíl oproti dosavadní generaci, logicky však vychází z rozvoru většího o 7 centimetrů (Jetta stále stojí na platformě Golfu, ale prodloužené). Vůz by tak měl nabídnout zejména více prostoru pro nohy cestujících vzadu - automobilka slibuje jeho zvětšení o 6,7 centimetru na celkem 96,7 centimetru, ale nejsme si jisti, zda si pod tímto číslem někdo představí něco konkrétního...

Jak jsme zmínili již při včerejším úniku prvních snímků, v interiéru je změn oproti zevnějšku velmi málo. Při prvním pohledu by dokonce člověk řekl, že nejsou žádné, při druhém by si pak vsadil spíše na facelift než novou generaci. Palubní deska je tak jakýmsi hybridem té z dosavadní Jetty a nového Golfu VI, ale z Golfu si bere mnohem méně prvků, než bychom čekali. Základní architektura se mezigeneračně zjevně nezměnila.

Informace o paletě nabízených motorů od včera nedoznaly zásadních změn, a tak se v Evropě můžeme celkem těšit na šest motorů, přičemž atmosférické plnění už nemá ani jeden z nich. Benzinová menšina si bude moci vybrat mezi základním 1,2 TSI se 105 koňmi, prostředním 1,4 TSI se 122 nebo 160 koňmi a vrcholným 2,0 TSI s 200 koňmi. V Americe se pak mohou těšit na tradiční pětiválec 2,5 se 170 koňmi výkonu, naopak ale přijdou o dva nejmenší motory 1,2 a 1,4 TSI.

Dieseloví nadšenci budou mít k dispozici o něco méně možností, ale jistě jen dočasně - k dispozici zatím bude 1,6 TDI se 105 koníky a 2,0 TDI se 140. S výjimkou základního 1,2 TSI budou všechny agregáty doplněny o šestistupňové manuální převodovky, alternativou budou šesti- nebo sedmistupňové automaty DSG.

VW bohužel zatím neuvolnil technické detaily k jednotlivým motorům, ale přibližná dynamika i spotřeba všech modelů je snadno odvoditelná od údajů platných pro Golf či jiné koncernové kompakty. Mezi oficiálními údaji tak již najdeme pouze to, že v případě motorů 1,2 TSI a 1,6 TDI se dočkáme verzí Bluemotion se spotřebou 5,3 litru benzinu resp. 4,1 litru na 100 „kombinovaných kilometrů”.

Za oceánem se vůz dostane do prodejů již v říjnu s cenou od 15 995 dolarů, dostupnost v Evropě a zdejší ceny budou upřesněny později.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Nový Volkswagen Jetta pro rok 2011
Volkswagen Golf 1.9
Rok výroby: 2009
Stav: 148 254 km
Cena: 115 000 Kč
Volkswagen Passat 1.9
Rok výroby: 2005
Stav: 174 216 km
Cena: 60 000 Kč
Volkswagen Golf 1.6
Rok výroby: 2013
Stav: 144 252 km
Cena: 160 000 Kč
Subaru BRZ po faceliftu: 6 důvodů, proč je řidičskou Ódou na radost

Subaru BRZ po faceliftu: 6 důvodů, proč je řidičskou Ódou na radost

Nízká hmotnost, dokonalé těžiště, atmosférický motor, pohon zadních kol a samosvorný diferenciál – to jsou ingredience, které dohromady tvoří lahodný koktejl neředěné řidičské zábavy. Subaru BRZ v modernizované podobě přináší ještě o něco chutnější zážitky.

27.  4.  2017 | Jiří Švamberk | 22 příspěvků
Mají sportovní diesely smysl? Odpověď jsme hledali s Golfem GTD

Volkswagen Golf GTD (7AT)

Může být automobil čistokrevným hot-hatchem, i když se pod jeho kapotou ukrývá vznětová pohonná jednotka? Odpověď nejen na tuto otázku jsme hledali během testovacích jízd s omlazeným Volkswagemen Golf GTD.

19.  4.  2017 | Stanislav Kolman | 88 příspěvků
Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Mercedes třídy G je posledním pravověrným offroadovým autem s uzavíratelnými diferenciály a redukcí převodovky. Snaha automobilky Mercedes udržet tento letitý model v nabídce s sebou přináší mnoho ústupků a kompromisů. Výsledek je ale pořád naprosto skvostný!

11.  4.  2017 | Jiří Švamberk | 7 příspěvků