Nový Volkswagen Golf Variant: německé auto s českým kufrem

42 komentářů

motorista
15. srpna • 9:00

Jezdil jsem tři roky v oct 1, čtyři roky v oct2, pak 4 roky v oct2 combi po faceliftu vždy v eleganci a motorem 1.9 TDI (dohromady nějakých 450t km, tedy ta auta znám dokonale) - nyní jsem vybíral auto a o jiném než oct3 jsem neuvažoval..., než jsem si sednul do sedmičkového golfa variant highline 2.0 TDI - minulý týden jsem ho objednal! Ať se jde škodovka vycpat s cenama, když se není schopna dostat pod golfa - navíc němci mají XDS v základu, absolutně neporovnatelné a úžasné sedačky ergoActive, multilink vzadu, chromové prvky bez příplatku, daleko lépe odhlučněné auto, vyvažovací hřídel u nafty. geniálně řešenou mezipodlahu v zavazadelníku, která jde úplně vykuchat, navíc dá se na rozdíl od oct doobjednat třeba vyhřívaný volant, nebo parkovací kamera. Ve prospěch oct mluví pouze větší rozvor, stmívací venkovní zrcátko u řidiče (u golfa z nepochopitelného důvodu nejde objednat) a 230V zásuvka na středovém tunelu vzadu, zatímco golf ji má opět nepochopitelně v zavazadlovém prostoru - je potřeba něco dodat? Škodovka je výborné auto, ale tento souboj prohrála, snad jen kdyby stála alespoň o nějakých 50t méně než lépe vybavený golf, aby mohl zákazník alespoň částečně dohnat rozdíly ve výbavě jejich doobjednáním..., bohužel oct se tímto stala druhořadým koncernovým autem (a mimochodem pořád jsem si nezvykl na ty nehezké rovné čáry denního svícení...).

Jenda
15. února • 20:03

Koupil jsem VW GOLF Variant 7 - 1,4 TSI 140 koní, výbava HIGHLINE. Nemá chybu a je lepší po všech stánkách něžli Octávka3, BOHUŽEL!!! Navíc má super interiér, na který O3 nemá ani náhodou! Moje předchozí auto byl Ford Focus s výbornými jízdními vlastnostmi. I nyní jsem moc spokojený. Das AUTO No.1 B-]

10.0.2.xxx
2. března • 19:56

Rozhoduji se tez mezi vw golf variant vii a o3. Jaka je hlucnost zvenku pri rychlostech nad 140?

Jenda
7. března • 21:03

Myslím si, že je to ucházející, musí to posoudit každý sám! Já doporučuji se prostě projet, WV Golf, teda ten můj nový Variant, nemá chybu a to skutečně! V interiéru se cítíte jako v autu o jednu třídu výš!! Syn i manželka jsou z něho nadšeni, je příjemný a pohodlný a tichoučký i v uvedených rychlostech. Rozhodně jsem porovnával před koupí obě auta a vyhrál u mně Golf, jednoznačně.

10.0.2.xxx
10. března • 21:35

Souhlasím. Sděl jsem v něm minulý týden a super. Ještě by mě zajimalo zda se da deaktivovat system start-stop nastal nebo se musi pri kazdem nastartovani deaktivovat. Zajima me to u 1.4 tsi 103 kw.

Venc
10. května • 16:16

Po kazdem startu se bohuzel musi stop start znovu deaktivovat.Mám variant 1.4 103 KW,neskutečné pohodové pojetí.Předtím jsem měl Oct I , a Oct II.

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
JENDA
16. června • 21:35

Ano po nastartování vždy deaktivovat! Mně to ale nevadí, zvykl jsem si už na to.

viki
22. května • 19:56

Ok. Díky za info. Teď mám akorat problém, kde vůz v pardubickém či olomouckém kraji koupit. Tam kde jsem byl, byl takový přístup prodejců, že bych je nakopal někam. A to nechci vidět, jak by mi měli servisovat vozidlo. Ach jo.

JENDA
16. června • 21:33

:-) Doporučuju AutoHegr OLOMOUC, Hněvotínská ulice, pana Pospíšila, tel. 733531241. Dejte vědět jak jste pochodil!

Kafka Miloslav
22. února • 9:02

Pane Jendo, byl jsem dřív zákazníkem Toyoty. Dnes nejsou už tak kvalitní, jako dřív.
Nikdy jsem nevlastnil VW, ale dnes vážně uvažuji o koupi VW Golf Variant 7 - 2,0TDI, 4x4 ve výbavě Highline.
Mohu Vás poprosit o Váš názor ??
Moc děkuji M.Kafka

Jenda
23. února • 21:10

Zdravím Vás, já mám zkušenost s benzínovým motorem 140 koní, ale i tak je to velmi živé auto, dobře zrychluje i na 6. stupeň. Výbava HighLine nemá chybu, nechal jsem si jen doplnit místo klasických sadadel ty ErgoActive - s masážní funkcí a částečně kožené k kombinaci s látkou a musím říct, že je to bomba! Jsou automaticky vyhřívané, takže nepotřebujete doplácet za zimní packet. Interiér vozu je velmi prostorný, pohodlný a zejména krásný což jistě sám posoudíte hned po usednutí do vozu. Velmi příjemné je Ambiente osvětlení, které je součástí této výbavy a ve tmě je dokonalé. Auto je velmi tiché s kvalitním radiem a repro soustavou, kterou si vychutnáte i za jízdy, což u Focusu nešlo díky hlučnosti vozu. Náhon na čtyry kola u Vámi popisovaného vozu bude jistě hodně dobrý, jedná se o novou generaci. Jinak si mylím, že motor bude velmi dobrý, nicméně je to nafťák, proto bude trochu víc slyšet. Jinak vím že tato kombinace jak ji píšete nemá chybu i dle jiných testů zde na webu. Zdravím a hodně štěstí při výběru barvy. Vlastním jej v metalíze Limestone a je moc pěkná, neokouká se a je hlavně velmi kvalitní, na rozdíl od laků na Škodovkách. Což mi potvrdil i jejich prodejce!!! Jenda

Kafka Miloslav
24. února • 16:49

Pane Jendo !!Moc děkuji za zprávu. Přistihl jsem se, že při čtení Vaší odpovědi na mou výzvu se usmívám.
Tento týden jsem pozván na zkušební jízdu (ještě nikdy jsem v VW Golf neseděl), předpokládám, že auto koupím (i díky Vašemu doporučení) a po jeho "očuchání" se Vám jistě ozvu se svými dojmy a zkušenostmi.
Ještě jednou velice děkuji a zdravím Vás, jako svého "VW Golf kamaráda".MK

Jenda
25. února • 12:35

Tak si to užijte. Pokud budete kupovat a budete mít možnost si vybrat svého prodejce obraťte se na Porsche Praha - výhradní dovozce, nebo na firmu TUkas Praha. Lze od nich obdržet dobrou cenu. Vlast. zkušenost.

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
Kafka Miloslav
28. února • 21:24

Pane Jendo,
děkuji za Váš názor, za odpovědi na mé dotazy.
Dnes jsem se s Golfem Variant7,4x4, 2,0TDI svezl. Slintal jsem. Normálně jsem slintal.
Objednám ho, protože se na něho dost dlouho čeká. Až si na sebe zvykneme, ozvu se Vám se svými dojmy.
Zatím moc a moc děkuji. Pomohl mi Váš názor při mém rozhodování.MK

Jenda
1. března • 20:25

:-) Zdravím Vás. Já čekal také tři měsíce, ale vyplatilo se to! Dnes řídil Golfíka i můj syn a "rochnil" si ! Mějte se. Jenda

Michal
2. září • 9:51

Nic proti vnitrokonceronové konkurenci, ale myslím, že VW by se měl především snažit konkurovat jiným značkám. Když Golf sežere zákazníky Oktávce, tak koncern nic nezíská. Když je sežere francouzům, korejcům nebo japoncům, tak ano.

Stefan
2. září • 8:15

Volkswagen das auto tzv skoda alebo VW obidva autá sú rýdze volkswageny ja neviem Vy češi čo riešite?? ved skoda ako značka neexistuje obe sú das auto,skoda nevlastní ani klinec všetko je to vollkswagen a pán slovák kaban či ako sa volá čo mu nadiktuju tak také auto vytvorí v tej cene do čoho sa má zmestiť etc... neviem čo tu riešite???? Das auto či je to Seat,či audi,či beentli či skoda... či ostatné značky čo kupil volkswagen všetko sú DAS AUTO!B-]

motorista
15. srpna • 9:35

Milý Štefane, asi jste neměl možnost se v těchto autech projet, protože pak byste nemohl psát o tom, že oct a golf jsou stejná auta. Mylsím si, že oct dožene nového golfa vždy až v následující generaci. Smutné je, že už v předchozí generaci byly srovnatelné výbavy obou aut cenově ve prospěch golfa a nyní se to ještě prohloubilo. A kdo říká že ne, tak nemá pravdu - já jsem si vybíral nové auto, řešil jsem to opravdu detailně a vím, o čem píšu. Ve škodovce mají snahu vyvinout dobré auto, ale jak správně píšete koncernový diktát se projevuje už při jeho návrhu, a i z tohoto důvodu octavie německé preciznosti golfa nikdy nedosáhne.

Nikolas
30. srpna • 12:24

Už si toho všimli. Prostým porovnáním výbav dojdete k tomu, že Golf je lepší volba. Jediné negativum jsme myslím našli v menším prostoru na zadních sedadlech. Jinak je Golf ve všech ohledech vepředu a to i v ceně.Bohužel naši malí lidé slyší Golf = jenom golf, takové to malé auto a Octavia = kdo má oktávku, to už je manager. Kdo se oprostí stereotypu, Vidí poněkud střízlivěji. Oktávka šla dolů - k lacinosti, k okaté úspornosti.

yoggi
30. srpna • 14:13

Konkretne VW sa to podarilo. Napriek tomu, ze auto jedine s koncernu a preferujem Skodu, tak nastal zlom. Keby som vyberal golf vs. octavia, tak jednoznacne vo vsetko je lepsi golf. Skoda na to dojde, ze casom vyprcha ty voe octavka, to bude manager :)
Golf nie je tak optimalizovany (okradnuty) ako octavia. Octavia isla dole, ale cena nie umerne tomu.
Skoda pre Skodu- zbohom, vitajte v das Auto.

pepe
15. prosince • 20:01

..mal som O2combi TDi 140ps, chcel som O3combi, vybral som si golf variant 1,4TSI 140PS ..

yoggi
30. srpna • 14:18

Este doplnim moj pocit: nech sa skoda nehneva, ale zacinam mat pocit, ze ich myslienka a teoria dobreho auta sa velmi rychlo vyparila.
Teraz mam pocit, ze zacinaju coraz viac sidit zakaznika (tvaria sa, ze nie), ale vnimam to tak a predvadzaju to na novych modeloch a ich cenach.

yoggi
30. srpna • 22:28

este doplnim taku info: napr. sedacka octavia 3 vaha sedacky 22,5kg (bez elektriky), i30 ma hmotnost sedacky 18kg. Napr. uchytenie potahu v i30 je pomocou suchacu, co je najdrahsie ale zaroven najlepsie riesenie. Co mam info, tak skodovka sa moze ist v sucastnosti ucit do H/K ako sa robia sedacky. skoda pouziva staru platformu, ktora je na draka.
To len keby niekto pochyboval, ze skoda ide kvalitou dole, ide.

major Bimbas
30. srpna • 22:41

Vetsi pitomost tu uz dlouho nikdo nenapsal? Gratuluji, jsi vitez.

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
yoggi
30. srpna • 22:51

skus napisat v com. bohuzial to je konstatovanie a fakta od ludi, co s tym robia.

major Bimbas
30. srpna • 23:56

Aha, takze tu chujovinu jeste nemas ani z vlastni hlavy, to ujo povedal. No pokud je lehke sedadlo lepsi nez robustni a calouneni ma drzet velcro jako nejlepsi technologie, tak je jakakoli diskuse zbytecna, to uz snaz vysvetlim orangutanovi derivace a integraly.

yoggi
1. září • 10:01

Nebudem sa znizovat na tvoju uroven osocovania.
Podla teba ludia, ktori na tom pracuju ( design, vyvoj, testing ) je banda tupcov. ( len pre info robia pre x vyrobcov na celom svete ). Mozem ti kludne doplnit info............... Myslis si, ze skpovka nechcela, alebo by nebrala lahsiu sedacku. Ver tomu, ze ano. Ale to by museli investovat prachy do vyvoja komplet novej platformy, a nie modifikovat staru.
To bude nieco ako nesmrtelna vnutorna lampa vo fabii I ( tam uz nebola novinkou ) a znova sa stretavame s nou v rapide.p.s.: Tvoja logika tazsia sedacka = bezpecnejsia - ani vyrobcovia sa s tym nestotoznuju a uberaju sa inym smerom :)

qwertz
6. května • 22:55

boooože ty si idiot

major Bimbas
2. září • 13:07

Jéééééhahahahahahah....škyt... teď jsi mě opravdu pobavil.
Příteli, nepleť si costcutting na korejský způsob a technologickou výhodu. Ano, "pravdomluvnost" korejských marketérů je pověstná, takže jsou ochotni tvrdit, že hliníkové skládací křesílko pro rybáře je to nejlepší, co v autě můžeš mít, ale pokud jim (cokoli) věříš, jsi jen za pitomce.
Jó a kdyby lehká sedadla byla lepší, než robustní, pak bys je našel napřed v BMW, Lexusu, Audi,... a až potom teprve u Kima. Ale kua, voni mají ta těžká, ti jsou ale hloupí, co?

mex
30. srpna • 14:17

Presne tohle je muj nazor. Akorat parta mistnich pubertaku to nepochopila a stale si mysli, ze je rok 2004 a casy Octavie II.

pacho
30. srpna • 13:24

presne tak, a kto celkom vytriezvie, tak sa pozrie aj po normálnom aute, za podstatne lepsí pomer cena-uzitne vlastnosti.

mex
30. srpna • 13:07

Tak tak Octavia III je v dobovem kontextu ta nejhorsi Octavia.

roberz
31. srpna • 14:01

Souhlas

jogurt
30. srpna • 14:24

To bych tedy rozhodně netvrdil. Kromě laiky hodně přeháněného významu jednoduché zadní nápravy (O1 měla daleko horší řešení) a úsporami postiženými výplněmi dveří (O1 měla daleko horší) je teprve třetí generace dostatečně prostorná na zadních sedadlech, má rozvor, který nezaostává za soudobou konkurencí a ubrala na hmotnosti, což je proti O2 dost velká výhoda. Že Golf Variant VII je levnější než Octavia Combi? No na českém trhu možná díky marketingovým masturbacím na téma importér č. 1, dle mého názoru je to ale jasně promyšlena strategická taktika která klientům rozhodně není na škodu.

black
17. října • 22:29

Ty dveře o3 jsou otřesné. Jak z papíru. I plasty. Vůbec se to nedá srovnat s o1. Tam nic nevrže. Nic nepraská, když člověk zmáčkne madlo. A nic nerezonuje ani po stovkách tisíc km. Redukci váhy nepovažuju za výhodu. U golfu to alespoň není uživatelsky vidět. Stále vypadá jako poctivě dělané auto. Narozdíl od octavie 3.

mex
30. srpna • 14:35

Ale ano Octavia III je lepsi auto nez Octavia I (u druhe generace si tim tak jisty nejsem), jenomze v kontextu doby to tak neni, Octavia I i II byla na svou dobu velmi dobra auta, kdyz jsem testoval Octavii III, tak jsem se vydesil na prvni pohled viditelnych a cititelnych uspor, od zadni napravy, pres velmi lacine vyhlizejici interier az po neprimereny hluk pri relativne nizkych rychlostech. Octavie III je jednoznacne nejhorsi Octavie.

jogurt
30. srpna • 16:26

No právě v kontextu doby si myslím pravý opak. V době O1 měla Octavia 100mm handicap v rozvoru proti konkurenčním vozům a z toho se vyvíjela celá řada deficitů, nejen omílané místo na zadních sedadlech, ale rovněž problematické jízdní vlastnosti díky zadnímu převisu, nestabilní chování při intenzivním brzdění v táhlých zatáčkách, houpání těžkého předku u TDI, problém přední nápravy na příčných nerovnostech, nespolehlivé váhy vzduchu, tyčky stabilizátorů, u benzínových motorů čidla teploty, konkurence sice neměla obří kufr a tak úsporné TD motory, ale jinak byla dál. O2 toho velkou část dohnala, ale pořád byl rozvor o 40mm za soudobou konkurencí, místa vzadu jentaktak. O3 proti soudobé konkurenci naopak významný handicap nemá, spíš je v řadě bodů o fous napřed, protože na interiéru už šetří všichni a kromě fordu ecoboost nikdo nemá srovnatelné motory. A to píšu s vědomím kamenování za zadní nápravu, ta ale 99% řidičů nepřináší žádný handicap a u výkonných verzí a 4x4 je multilink.

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
black
17. října • 22:33

Já na O1 nedám dopustit ani po 17 letech. Je pohodlná robustní a pro mě to bylo jedno z nejlepších aut ve třídě. O2 už je tvrdá, rezonujicí, hlučná a nerobustní. O3 vypadá, že je ještě horší než o2.

st
30. srpna • 17:45

Já bych to viděl trošku jinak O1 je robustní vůz, který snesl klidně i hrubší zacházení. Jistě i v té době, které v mnoha ohledech první Oktu převyšovali, ale málokterý dokázal za obdobné peníze to co ona - bez problémů sloužit dlouhé roky a statisíce km. U druhé generace, která je v mnoha ohledech povedenější se začali objevovat problémy do té doby u nevídané. Např. problémy s motory či na některých místech nekvalitní izolace. Jak na tom bude O3 uvidíme. A k té váze vzduchu - co by za takovou banální závadu dali majitelé dnešních moderních aut, které trápí poruchy vstřikování, turbodmychadel, praskající hlavy, řetězy a odcházející dvouhmoty, problémy s filtry pevných částic.... vedle toho váha vzduchu je jen prkotina.

major Bimbas
30. srpna • 20:20

Paneboze to je zas blabol. Dnesni turba jsou daleko spolehlivejsi nez pred 15lety, vahy uz neodchazeji a navic je jejich cena 5x nizsi, dpf filtry vydrzi 250+ tkm i u aut s prevazujicim mestskym provozem. Obcas odchazi tlakova cidla dpf. I italove a francouzi uz delaji relativne spolehlivou elektroniku. Spolehlivost aut sla za deset let vyrazne nahoru. Hospodske kecy ale kvetou dal.

Antiautomat
29. srpna • 12:59

'' multikolizní brzdu''
To je co zase za slovny zvratok? Ci dalsi vymysel nejakeho marketingoveho vyplachu?
Optimalizovany (tento dalsi notoricky sa opakujuci zvratok mi tiez doslova trha zily) inteligentny alternator nam uz nestaci?

x12345678
29. srpna • 13:36

To je samozřejmě blábol. Jde o postkolizní brzdu. Neplést prosím se slovem postkoitální.

Doporučujeme

Články odjinud