Nový Volkswagen Golf Variant: německé auto s českým kufrem

Není to v žádném případě útok v rámci koncernu na jinou nejmenovanou značku, je to normální konkurenční boj. Tak by se dalo stručně charakterizovat uvedení Volkswagenu Golf Variant na český trh.
Seznam kapitol
  1. Cena akorát, základ hodně bohatý, Zavazadlový prostor: +100 litrů
  2. Motorová šestka, Základní údaje, Video
  3. Fotogalerie (50x foto)

České zastoupení VW představilo další koncernový kombík s tím, že chce pochopitelně (i) přetahovat zákazníky, kteří míří ke kombíku Škoda Octavia. Jak tento sestrovražedný boj dopadne, uvidíme až za čas. Česká pobočka VW počítá, že bude prodávat ročně přes 2000 Variantů a hodlá tak snížit 60procentní podíl Octavie Combi v segmentu kombíků. Je to reálné?

Škoda | Kombi | Škoda Octavia | První svezení | Nová Octavia

Připravujeme - Test Škody Octavia Combi 2.0 TDI 4x4

Cena akorát, základ hodně bohatý

Golf Variant má být dokonce jednou z nejdůležitějších zbraní v souboji o to, aby po sečtení ekonomických ukazatelů na konci tohoto roku mohl český Volkswagen říci, že rok 2013 byl tím nejúspěšnějším v jeho české historii. Co je na VW Golfu Variant tak přitažlivého?

Určitě nebude útočit na city a peněženky zákazníků jen „cenou od“. Ta zůstává, jak je u VW obvyklé, vždy výš, než u Seatu a Škody. Ale počáteční cena 378 900 Kč (s motorem 1.2 TSI a 85 k) není ani nízká, ale ani vysoká. Je tak akorát. A navíc, jak už jsme psali dříve, lépe vybavený Golf s karoserií kombi je cenově zajímavější než Octavia. Čím hodlá Variant ohromit, je velmi bohatá standardní bezpříplatková výbava ve třech výbavových stupních a šest výkonných a úsporných benzinových a dieselových motorů. V tomto ohledu si VW svou pozici ohlídal a Škoda s řadou příplatků mu konkurovat nemůže.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek 
Téměř stejně velký zavazadelník, zajímavější ceník a v některých případech také lepší jízdní vlastnosti. Golf Variant bude pro Octavii Combi (ale i jiné konkurenty této kategorie) hodně těžkým soupeřem.

V základu najdete například multikolizní brzdu (auto po nárazu do překážky začne samo brzdit), rozpoznání únavy řidiče, kontrolu tlaku v pneumatikách, stabilizační systém, dvouzónovou klimatizaci, sedm airbagů, elektronickou ruční brzdu, dotykový displej, palubní počítač, elektricky ovládaná okna vpředu i vzadu, elektronickou brzdu a další prvky.

Škoda | Volkswagen | Byznys | Kombi | Škoda Octavia | Volkswagen Golf

Škoda Octavia Combi vs. VW Golf Variant: proč má Octavia velký problém?

Za příplatek je dostatek dalších technických fines, některé z nich ale nejsou nijak drahé. Za necelých 3 a půl tisíce korun je třeba PreCrash systém, který v případě očekávané kolize napne bezpečnostní pásy, natlakuje brzdy, zavře střešní i boční okna. V dalších možnostech z oblasti bezpečnosti za příplatek je mj. adaptivní tempomat, nouzové brzdění City Break, Lane Assist pro jízdu v pruzích, automatické přepínání dálkových světel nebo rozpoznávání dopravních značek.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek 
Golf samozřejmě nemohl být ochuzen o variabilní podlahu zavazadelníku. Opěradla se sklápí jednoduše pomocí páček na bocích.

Zavazadlový prostor: plus 100 litrů

Kufr se svými 605 (o 100 litrů víc, než u předchozí verze) litry je o pouhých pět litrů menší než u Octavie, přesto podle slov zástupce českého VW není cílem Golfu Variant co největší zavazadlový prostor, ale vyvážené proporce celého auta. Prostor na zadních sedadlech je podle prvního krátkého seznámení minimálně dostatečný a kufr skrývá řadu vychytávek, které usnadní praktické užívání (opět stejně jako Octavia). Zaujme třeba „skládací“ podlaha, která ukrývá další odkládací místa a rezervu, lze ji snížit a zvětšit tak objem základního prostoru. Pokud potřebujete sklopit zadní sedadla a kufr prodloužit, stačí zatáhnout za páčky po obou stranách zavazadlového prostoru. Ostatně – Variant byl představen jako „auto s českým kufrem“.

Testy | Technika | Volkswagen | Premiéry | Volkswagen Golf

Test Volkswagen Golf 2.0 TDI 4MOTION: Něco za něco

První pocity za volantem jsou pozitivní, jízdně je větší Golf logicky velmi blízko svému základnímu sourozenci, takže si (jak už jsme se v několika testech přesvědčili) není příliš na co stěžovat. Stejně jako při srovnání Golf/Octavia také u kombíků najdete v kombinaci se stejnými motorizacemi rozdílné zadní nápravy. Lepší víceprvek je samozřejmě častější záležitostí pro Golf. Co jistě potěší, je přítomnost nové navigace, která by už měla přestat lákat zloděje – na středovém panelu je jen displej, zbytek systému je rozstrkán na více místech auta, takže základní panel je zloději na nic. Rozbitých oken snad ubude.

Bohatší výbavy nabízejí konektivitu s internetem, volby jízdních profilů (5 variant – Normal, Comfort, Eco, Sport a Individual). Jednoduchá „zátka“ v hrdle nádrže zabrání i těm nejroztržitějším omylem načerpat jiné palivo, než jaký mají pod kapotou agregát.

Následující kapitola
Volkswagen Golf 1.9
Rok výroby: 2009
Stav: 148 254 km
Cena: 115 000 Kč
Volkswagen Golf 1.4
Rok výroby: 2009
Stav: 116 657 km
Cena: 140 000 Kč
Volkswagen Golf 1.4
Rok výroby: 2000
Stav: 156 244 km
Cena: 25 000 Kč
Výkvět automobilové techniky. Poznatky z testu SUV Audi SQ7

Audi SQ7 TDI

Výkonných SUV je na trhu poměrně dlouhá řada. Audi však svůj největší model jako první na světě vybavila elektrickým kompresorem, které jeho dynamické schopnosti posouvá na dramaticky vyšší úroveň.

včera | Radek Pecák | 46 příspěvků
Test novinky Optima SW: Jak si Kia poradila s kombi střední třídy?

Kia Optima SW

Na jaře tohoto roku byla na autosalonu v Ženevě odhalena Optima Sportswagon, kterou korejská automobilka hrdě označuje za své první kombi střední třídy. My měli možnost ji otestovat ve sportovně laděné variantě GT Line. Jak obstála?

29.  11.  2016 | Stanislav Kolman | 32 příspěvků
Vyladěno na správných místech. Test Subaru WRX STi verze 2016

Subaru WRX STi 2016

Jízdy s kultovním sedanem WRX STi prokázaly, že značka umí vozy průběžně dolaďovat v souladu s dobou i přáními jejích zákazníků.

13.  11.  2016 | Radek Pecák | 27 příspěvků