Nový Volkswagen Golf v roce 2017: Tříválce a inspirace v XL1

Současný Volkswagen Golf je na trhu dva roky a už se pomalu začíná mluvit o nástupci. Nový model dorazí na přelomu let 2017 a 2018, dostane přeplňované tříválcové motory a technicky bude vycházet ze současné generace, takže půjde zase o velice důkladný facelift.

Styling se moc měnit nebude, Volkswagen podle zpráv stránek carmagazine.co.uk zapracuje hlavně na zlepšení aerodynamické efektivity. Některé nové prvky si vypůjčí ze superúsporného Volkswagenu XL1. Modulární platforma MQB umožňuje také zástavbu hybridního pohonu, zřejmě bude i plně elektrická verze, ale masovou záležitostí budou hlavně nové tříválcové motory kvůli nízkým normovaným emisím.

Testy | Volkswagen | Hatchbacky | Volkswagen Golf

Test Volkswagen Golf R: Nadgolf

Volkswagen nasadí jednotku 1.0 TSI o výkonu 82 kW (112 k) a točivém momentu 200 Nm. Ta zřejmě úplně nahradí čtyřválec 1.2 TSI, který pomalu mizí v propadlišti dějin a místo něj budou čtyřválce začínat na motoru 1.4 TSI, který může mít i systém s deaktivací válců.

Naftové jednotky začnou u tříválce 1.4 TDI o výkonu 77 kW (105 k) a točivém momentu 250 Nm. Volkswagen rovněž pracuje na nové efektivnější dvouspojkové převodovce DSG se sedmi rychlostmi, která bude spolupracovat s novým systémem stop/start. Ten totiž bude vypínat motor ještě před zastavením a převodovka bude po sundání nohy z plynu vyřazovat na neutrál.

Škoda | Hatchbacky | Nová Fabia | První svezení | Škoda Fabia

Škoda Fabia 1.2 TSI je takové normální auto první jízdní dojmy

O silnějších motorech se zatím moc nemluví, ale dají se očekávat modernizované jednotky 1.4 TSI, 1.6 TDI a 2.0 TDI. Spekulace o Golfu GTI a GTD se točí kolem motoru 2.0 TSI a výkonu až 250 koní, GTD nabídne dvakrát přeplňovaný turbodiesel známý z nového Volkswagenu Passat. Tam má výkon 240 koní.

Volkswagen Golf 1.4
Rok výroby: 2009
Stav: 116 657 km
Cena: 140 000 Kč
Volkswagen Passat 1.9
Rok výroby: 2005
Stav: 174 216 km
Cena: 60 000 Kč
Volkswagen Golf 1.6
Rok výroby: 2012
Stav: 105 800 km
Cena: 160 000 Kč
Test Evropského auta roku. 5 důvodů, proč si Peugeot 3008 titul zaslouží

Peugeot 3008 2.0 BlueHDi (6M)

Je to jen pár dní, co si Peugeot 3008 vysloužil ocenění za nejlepší evropské auto tohoto roku. My jsme měli možnost jej vyzkoušet a přinášíme pětici důvodů, proč francouzská automobilka za svůj výtvor získala titul zaslouženě. Našli jsme ale i nedostatky.

22.  3.  2017 | Stanislav Kolman | 65 příspěvků
Test Škody Octavia po faceliftu s motorem 1,8 TSI. K RS chybí jen kousek

Škoda Octavia 1.8 TSI (facelift)

Octavia se zážehovou osmanáctistovkou nepatří mezi ty úplně nejvyhledávanější motorizace, ovšem její kultivovanost, chuť po otáčkách a solidní spotřeba paliva z ní činí černého koně modelové řady. Svezli jsme se verzí liftback s převodovkou DSG a pohonem předních kol.

20.  3.  2017 | Jiří Švamberk | 39 příspěvků
Test Dacie Duster: 5 věcí, které byste měli vědět o nejprodávanějším SUV v ČR

Dacia Duster 1.6 SCe 4x4

Proč je tak úspěšná? Ptáme se při testování Dacie Duster, která je na trhu již sedmým rokem, ovšem stále v kondici.

15.  3.  2017 | Milan Lažanský | 59 příspěvků