Nový Volkswagen Golf v roce 2017: Tříválce a inspirace v XL1

Současný Volkswagen Golf je na trhu dva roky a už se pomalu začíná mluvit o nástupci. Nový model dorazí na přelomu let 2017 a 2018, dostane přeplňované tříválcové motory a technicky bude vycházet ze současné generace, takže půjde zase o velice důkladný facelift.

Styling se moc měnit nebude, Volkswagen podle zpráv stránek carmagazine.co.uk zapracuje hlavně na zlepšení aerodynamické efektivity. Některé nové prvky si vypůjčí ze superúsporného Volkswagenu XL1. Modulární platforma MQB umožňuje také zástavbu hybridního pohonu, zřejmě bude i plně elektrická verze, ale masovou záležitostí budou hlavně nové tříválcové motory kvůli nízkým normovaným emisím.

Testy | Hatchbacky | Volkswagen | Volkswagen Golf

Test Volkswagen Golf R: Nadgolf

Volkswagen nasadí jednotku 1.0 TSI o výkonu 82 kW (112 k) a točivém momentu 200 Nm. Ta zřejmě úplně nahradí čtyřválec 1.2 TSI, který pomalu mizí v propadlišti dějin a místo něj budou čtyřválce začínat na motoru 1.4 TSI, který může mít i systém s deaktivací válců.

Naftové jednotky začnou u tříválce 1.4 TDI o výkonu 77 kW (105 k) a točivém momentu 250 Nm. Volkswagen rovněž pracuje na nové efektivnější dvouspojkové převodovce DSG se sedmi rychlostmi, která bude spolupracovat s novým systémem stop/start. Ten totiž bude vypínat motor ještě před zastavením a převodovka bude po sundání nohy z plynu vyřazovat na neutrál.

Škoda | Hatchbacky | Nová Fabia | První svezení | Škoda Fabia

Škoda Fabia 1.2 TSI je takové normální auto první jízdní dojmy

O silnějších motorech se zatím moc nemluví, ale dají se očekávat modernizované jednotky 1.4 TSI, 1.6 TDI a 2.0 TDI. Spekulace o Golfu GTI a GTD se točí kolem motoru 2.0 TSI a výkonu až 250 koní, GTD nabídne dvakrát přeplňovaný turbodiesel známý z nového Volkswagenu Passat. Tam má výkon 240 koní.

Volkswagen Golf 1.9
Rok výroby: 2009
Stav: 156 322 km
Cena: 115 000 Kč
Volkswagen Golf 0
Rok výroby: 2009
Stav: 164 424 km
Cena: 115 000 Kč
Volkswagen Passat 0
Rok výroby: 2004
Stav: 187 213 km
Cena: 60 000 Kč
Mají sportovní diesely smysl? Odpověď jsme hledali s Golfem GTD

Volkswagen Golf GTD (7AT)

Může být automobil čistokrevným hot-hatchem, i když se pod jeho kapotou ukrývá vznětová pohonná jednotka? Odpověď nejen na tuto otázku jsme hledali během testovacích jízd s omlazeným Volkswagemen Golf GTD.

19.  4.  2017 | Stanislav Kolman | 88 příspěvků
Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Mercedes třídy G je posledním pravověrným offroadovým autem s uzavíratelnými diferenciály a redukcí převodovky. Snaha automobilky Mercedes udržet tento letitý model v nabídce s sebou přináší mnoho ústupků a kompromisů. Výsledek je ale pořád naprosto skvostný!

11.  4.  2017 | Jiří Švamberk | 7 příspěvků
Test ojetiny Volvo V70 III: S pětiválcem nezlobí, ale odborníky potřebujete

Test ojetiny Volvo V70 III: S pětiválcem nezlobí, ale odborníky potřebujete

Ceny nejvíce ojetých kusů Volva V70 proťaly hranici 200 tisíc korun. Jak funguje švédský vůz po letech?

8.  4.  2017 | David Rusol | 15 příspěvků