Nový Volkswagen Golf: šestá generace detailně

Nový Golf se představí již za necelé dva měsíce v Paříži. Šestá generace má být opět krokem vpřed, bude jím opravdu?

Německá automobilka Volkswagen označila 6. srpna za den, kdy se dovíme ty nejpodstatnější informace ohledně nového Golfu. Fotografie na povrch pronikly již před dvěma dny a tak pro vás podoba tohoto vozu jistě není žádným překvapením. Naopak, po odhalení podoby zavládlo u mnoha fanoušků spíš nemilé rozčarování a očekávané nadšení z novinky se jaksi nedostavilo.

Nový Golf měl být podle očekávání dravější, dynamičtější a svým svěžím designem měl oslovit masy lidí. I když nikdo z běžných smrtelníků zatím neměl možnost vidět novinku naživo, zdá se, že spíše než dravějším a dynamičtějším vzhledem překvapí nový Golf zapadnutím do šedého průměru segmentu kompaktních vozidel. Tedy alespoň svým vzhledem, jakkoli šéfdesignér automobilky označil nový Golf za vůz, který předznamenává další směrování Volkswagenu a hájí svůj status „ikony automobilového průmyslu“. Nicméně rozhodující opravdu bude to, jak bude vůz působit ve skutečnosti a to je z oficiálních fotografií někdy skutečně těžké určit, ostatně i současný Golf vyvolával dle prvních fotografií velmi rozporuplné dojmy. Automobilka nyní musí na každý pád spoléhat na to, že veřejnost nový vzhled přijme co nejpozitivněji, jinak to bude mít nový Golf v přeplněné kompaktní třídě hodně těžké.

Nezabývejme se však nyní vzhledem, na který si musí názor udělat každý sám, a pojďme se spíš podívat, jaké agregáty si automobilka přichystala. Hned na úvod nutno poznamenat, že nabídka byla stvořena tak, aby si mohl vybrat skutečně každý, přičemž se nezapomnělo ani na ortodoxní vyznavače dieselových agregátů. V nabídce zážehových agregátů budou figurovat jednotky nabízející výkon 59 kW / 80 koní, 75 kW / 102 koní, 90 kW / 122 koní a 118 kW / 160 koní. Bližší informace ohledně těchto agregátu zatím nejsou známy avšak na základě „výkonnostních indicií“ můžeme usoudit, že jádro nabídky budou tvořit agregáty objemu 1,4 l a 1,6 l, přičemž nechybí ani 1,4 TSI. Podle předběžných informací se však v průběhu roku 2010 můžeme těšit i na nový agregát 1,2 TSI, který se stane dalším ukázkovým příkladem stále oblíbenějšího downsizingu.

V nabídce dieselových agregátů figuruje dvojice dvoulitrových pohonných jednotek s technologii common rail o výkonu 81 kW / 110 koní a 103 kW / 140 koní. Zanedlouho by měly do nabídky přibýt další dva agregáty - 1,6 TDI a 1,2 TDI. U obou nabízených agregátů můžeme poukázat i na poměrně nízkou kombinovanou spotřebu udávanou výrobcem, spotřeba slabší verze činí pouhých 4,5 l/100 km a silnější verze si požádá o 4,9 l / 100 km. Samozřejmě tyto hodnoty nemůžeme brát úplně vážně a kombinovaná spotřeba bude v praxi o málo vyšší. Všechny motory splňují emisní normy Euro 5 a oproti starším agregátům mají být úspornější až o 28 procent.

Co se týče převodovky, kromě klasické manuální bude na výběr už jen dvouspojková převodovka DSG, kterou si bude možno doobjednat ke všem motorizacím. V případě agregátů s menším objemem se bude dodávat šestistupňová, v případě těch objemnějších sedmistupňová DSG.

Přesuňme se ještě do interiéru, kde najdeme palubní desku, která jakoby z oka vypadla té z předešlé generace, takže i v tomto případě nelze automobilku pochválit za invenci. Na druhé straně ale můžeme říct, že vzhled interiéru neurazí, ale ani nenadchne. Samozřejmostí bude rozličné obložení a pestrý výběr vzorek čalounění. Podle slov představitelů automobilky, vývojáři výrazně zapracovali na izolování hluku od motoru a tak bude jízda novým Golfem podstatně tišší a zároveň i komfortnější. K lepší aerodynamice pak přispěli i zaoblená zevnější zpětná zrcadla a tvarovaná boční část.

Zapomínat nesmíme ani na bezpečnostní prvky, kterých je v nových vozech čím dál tím více. Standardem je samozřejmě ABS, vylepšený systém ESP, sedm airbagů včetně kolenních. Nechybí ani integrovaná světla pro denní svícení a senzory sledující, zda je všech 5 lidí připoutáno bezpečnostními pásy. Na seznamu volitelné výbavy však najdeme i další elektronické asistenční prvky jako například systém sledující odstup od vozidla, parkovací systém, nebo adaptivní tlumiče DCC.

Nový Golf už zná i svou cenu, v Německu bude základní verze stát 16 500 Eur (zhruba 395 000 Kč), což je přibližně o 200 Eur více než u páté generace. Zároveň automobilka potvrdila, že všechny vozy se budou ze začátku vyrábět ve Wolfsburgu. Jak už bylo zmíněno, Golf VI si svůj debut odbude na Pařížském autosalonu a krátce poté se dostane do prodejů v Evropě. Na Africký, Asijský a severoamerický trh se vůz dostane o něco později, ale mělo by to být ještě před koncem letošního roku.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek
VW Golf VI: přichází nová éra?
Volkswagen Golf 1.9
Rok výroby: 2009
Stav: 156 322 km
Cena: 115 000 Kč
Volkswagen Passat 0
Rok výroby: 2010
Stav: 152 891 km
Cena: 160 000 Kč
Volkswagen Golf 1.6
Rok výroby: 2013
Stav: 144 252 km
Cena: 160 000 Kč
Nový test pneumatik na léto: Autogrip a Achilles mají achillovu patu

Nový test pneumatik na léto: Autogrip a Achilles mají achillovu patu

Doba přezouvání na letní pláště se kvapem blíží. Německý magazín Auto Bild proto otestoval brzdnou dráhu desítek letních pneumatik.

dnes | Milan Lažanský | 11 příspěvků
Kia Optima 3x jinak. Je dieselové kombi stále nejlepší volbou?

Kia Optima 3x jinak: Diesel, benzin i hybrid

Korejská automobilka Kia v případě optimy předvádí cestu, jakou se za několik let vydá například i tuzemská Škoda se svým superbem.

17.  2.  2017 | Stanislav Kolman, Radek Pecák | 61 příspěvků
Test hybridní Kia Niro 1.6 GDI HEV (6DCT): Sympatický mezičlánek

Kia Niro 1.6 GDI HEV (6DCT)

Alternativní pohonné jednotky se pomalu stávají součástí českého trhu. Na ten už v závěru minulého roku dorazila Kia Niro, coíž je crossover s hybridním hnacím ústrojím. Co všechno umí a jak si vedla během našeho testu?

18.  1.  2017 | Stanislav Kolman | 80 příspěvků