Nový Volkswagen Golf: šestá generace detailně

Nový Golf se představí již za necelé dva měsíce v Paříži. Šestá generace má být opět krokem vpřed, bude jím opravdu?

Německá automobilka Volkswagen označila 6. srpna za den, kdy se dovíme ty nejpodstatnější informace ohledně nového Golfu. Fotografie na povrch pronikly již před dvěma dny a tak pro vás podoba tohoto vozu jistě není žádným překvapením. Naopak, po odhalení podoby zavládlo u mnoha fanoušků spíš nemilé rozčarování a očekávané nadšení z novinky se jaksi nedostavilo.

Nový Golf měl být podle očekávání dravější, dynamičtější a svým svěžím designem měl oslovit masy lidí. I když nikdo z běžných smrtelníků zatím neměl možnost vidět novinku naživo, zdá se, že spíše než dravějším a dynamičtějším vzhledem překvapí nový Golf zapadnutím do šedého průměru segmentu kompaktních vozidel. Tedy alespoň svým vzhledem, jakkoli šéfdesignér automobilky označil nový Golf za vůz, který předznamenává další směrování Volkswagenu a hájí svůj status „ikony automobilového průmyslu“. Nicméně rozhodující opravdu bude to, jak bude vůz působit ve skutečnosti a to je z oficiálních fotografií někdy skutečně těžké určit, ostatně i současný Golf vyvolával dle prvních fotografií velmi rozporuplné dojmy. Automobilka nyní musí na každý pád spoléhat na to, že veřejnost nový vzhled přijme co nejpozitivněji, jinak to bude mít nový Golf v přeplněné kompaktní třídě hodně těžké.

Nezabývejme se však nyní vzhledem, na který si musí názor udělat každý sám, a pojďme se spíš podívat, jaké agregáty si automobilka přichystala. Hned na úvod nutno poznamenat, že nabídka byla stvořena tak, aby si mohl vybrat skutečně každý, přičemž se nezapomnělo ani na ortodoxní vyznavače dieselových agregátů. V nabídce zážehových agregátů budou figurovat jednotky nabízející výkon 59 kW / 80 koní, 75 kW / 102 koní, 90 kW / 122 koní a 118 kW / 160 koní. Bližší informace ohledně těchto agregátu zatím nejsou známy avšak na základě „výkonnostních indicií“ můžeme usoudit, že jádro nabídky budou tvořit agregáty objemu 1,4 l a 1,6 l, přičemž nechybí ani 1,4 TSI. Podle předběžných informací se však v průběhu roku 2010 můžeme těšit i na nový agregát 1,2 TSI, který se stane dalším ukázkovým příkladem stále oblíbenějšího downsizingu.

V nabídce dieselových agregátů figuruje dvojice dvoulitrových pohonných jednotek s technologii common rail o výkonu 81 kW / 110 koní a 103 kW / 140 koní. Zanedlouho by měly do nabídky přibýt další dva agregáty - 1,6 TDI a 1,2 TDI. U obou nabízených agregátů můžeme poukázat i na poměrně nízkou kombinovanou spotřebu udávanou výrobcem, spotřeba slabší verze činí pouhých 4,5 l/100 km a silnější verze si požádá o 4,9 l / 100 km. Samozřejmě tyto hodnoty nemůžeme brát úplně vážně a kombinovaná spotřeba bude v praxi o málo vyšší. Všechny motory splňují emisní normy Euro 5 a oproti starším agregátům mají být úspornější až o 28 procent.

Co se týče převodovky, kromě klasické manuální bude na výběr už jen dvouspojková převodovka DSG, kterou si bude možno doobjednat ke všem motorizacím. V případě agregátů s menším objemem se bude dodávat šestistupňová, v případě těch objemnějších sedmistupňová DSG.

Přesuňme se ještě do interiéru, kde najdeme palubní desku, která jakoby z oka vypadla té z předešlé generace, takže i v tomto případě nelze automobilku pochválit za invenci. Na druhé straně ale můžeme říct, že vzhled interiéru neurazí, ale ani nenadchne. Samozřejmostí bude rozličné obložení a pestrý výběr vzorek čalounění. Podle slov představitelů automobilky, vývojáři výrazně zapracovali na izolování hluku od motoru a tak bude jízda novým Golfem podstatně tišší a zároveň i komfortnější. K lepší aerodynamice pak přispěli i zaoblená zevnější zpětná zrcadla a tvarovaná boční část.

Zapomínat nesmíme ani na bezpečnostní prvky, kterých je v nových vozech čím dál tím více. Standardem je samozřejmě ABS, vylepšený systém ESP, sedm airbagů včetně kolenních. Nechybí ani integrovaná světla pro denní svícení a senzory sledující, zda je všech 5 lidí připoutáno bezpečnostními pásy. Na seznamu volitelné výbavy však najdeme i další elektronické asistenční prvky jako například systém sledující odstup od vozidla, parkovací systém, nebo adaptivní tlumiče DCC.

Nový Golf už zná i svou cenu, v Německu bude základní verze stát 16 500 Eur (zhruba 395 000 Kč), což je přibližně o 200 Eur více než u páté generace. Zároveň automobilka potvrdila, že všechny vozy se budou ze začátku vyrábět ve Wolfsburgu. Jak už bylo zmíněno, Golf VI si svůj debut odbude na Pařížském autosalonu a krátce poté se dostane do prodejů v Evropě. Na Africký, Asijský a severoamerický trh se vůz dostane o něco později, ale mělo by to být ještě před koncem letošního roku.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek
VW Golf VI: přichází nová éra?
Volkswagen Golf 1.9
Rok výroby: 2009
Stav: 156 322 km
Cena: 115 000 Kč
Volkswagen Golf 0
Rok výroby: 2009
Stav: 164 424 km
Cena: 115 000 Kč
Volkswagen Passat 0
Rok výroby: 2004
Stav: 187 213 km
Cena: 60 000 Kč
Test novinky Optima SW: Jak si Kia poradila s kombi střední třídy?

Test novinky Optima SW: Jak si Kia poradila s kombi střední třídy?

Na jaře tohoto roku byla na autosalonu v Ženevě odhalena Optima Sportswagon, kterou korejská automobilka hrdě označuje za své první kombi střední třídy. My měli možnost ji otestovat ve sportovně laděné variantě GT Line. Jak obstála?

29.  11.  2016 | Stanislav Kolman | 30 příspěvků
Vyladěno na správných místech. Test Subaru WRX STi verze 2016

Subaru WRX STi 2016

Jízdy s kultovním sedanem WRX STi prokázaly, že značka umí vozy průběžně dolaďovat v souladu s dobou i přáními jejích zákazníků.

13.  11.  2016 | Radek Pecák | 25 příspěvků
Test Audi A3 Sportback 1.6 TDI - Nečekaně prostorná krasavice

Audi A3 Sportback 1.6 TDI

Faceliftovaná Audi A3 Sportback nabídne opravdový luxus a pohodlí, za což si však automobilka nechá řádně zaplatit. Stojí tato krasavice skutečně za takovou investici? Podívali jsme se na zoubek exempláři s motorem 1.6 TDI.

2.  11.  2016 | Stanislav Kolman | 14 příspěvků