Nový Volkswagen Golf má problém, cestujícím teče do bot

V dlouhodobém testu německého Auto Bildu na 100 000 km se objevila nečekaná závada: do interiéru zatéká voda z klimatizace.

Německý časopis Auto Bild pravidelně podrobuje novinky na trhu dlouhodobým testům na sto tisíc kilometrů. V závěru čeká každé auto demontáž a důkladné zhodnocení opotřebení všech součástí. Někdy ale není třeba čekat na odhalení problému až do závěru testu...

Testy | Technika | Volkswagen | Premiéry | Volkswagen Golf

Test Volkswagen Golf 2.0 TDI 4MOTION: Něco za něco

Technici Auto Bildu totiž zjistili, že jim při testování Volkswagenu Golf sedmé generace teče do bot. Doslova. Chybně namontované drenážní vedení odvádělo kondenzovanou vodu z klimatizace tak nešťastně, že zatékala do prostoru pro nohy u pravéhp předního sedadla. Výsledek? Páchnoucí koberce, zamlžená okna, údajně i množení bakterií.

Auto Bild upozorňuje, že to je jedno z rizik modulární platformy MQB: velké úspory při vývoji a výrobě se mohou změnit ve velké problémy, protože jedna konstrukční chyba může zasáhnout i několik modelů různých značek. 

Volkswagen v červnu 2013 upravil technologický postup při montáži tak, aby už k chybě nemohlo dojít. Ještě před tímto datem ovšem skupina vyrobila na tři sta tisíc nových Golfů, A3 a Leonů, které by teoreticky mohly být zatékáním dotčeny. Automobilka pro Auto Bild uvedla, že dosud řešila v souvislosti s tímto problémem 46 reklamací. Je to podle vás hodně, nebo málo?

Volkswagen Golf 1.9
Rok výroby: 2009
Stav: 148 254 km
Cena: 115 000 Kč
Volkswagen Passat 1.9
Rok výroby: 2005
Stav: 174 216 km
Cena: 60 000 Kč
Volkswagen Golf 1.6
Rok výroby: 2013
Stav: 144 252 km
Cena: 160 000 Kč
Mají sportovní diesely smysl? Odpověď jsme hledali s Golfem GTD

Volkswagen Golf GTD (7AT)

Může být automobil čistokrevným hot-hatchem, i když se pod jeho kapotou ukrývá vznětová pohonná jednotka? Odpověď nejen na tuto otázku jsme hledali během testovacích jízd s omlazeným Volkswagemen Golf GTD.

19.  4.  2017 | Stanislav Kolman | 88 příspěvků
Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Mercedes třídy G je posledním pravověrným offroadovým autem s uzavíratelnými diferenciály a redukcí převodovky. Snaha automobilky Mercedes udržet tento letitý model v nabídce s sebou přináší mnoho ústupků a kompromisů. Výsledek je ale pořád naprosto skvostný!

11.  4.  2017 | Jiří Švamberk | 7 příspěvků
Test ojetiny Volvo V70 III: S pětiválcem nezlobí, ale odborníky potřebujete

Test ojetiny Volvo V70 III: S pětiválcem nezlobí, ale odborníky potřebujete

Ceny nejvíce ojetých kusů Volva V70 proťaly hranici 200 tisíc korun. Jak funguje švédský vůz po letech?

8.  4.  2017 | David Rusol | 15 příspěvků