Nový Volkswagen Golf GTI dostal samosvorný diferenciál

Německá automobilka představila další ze svých novinek, které ukáže na autosalonu v Ženevě. Tentokrát nejde o nic menšího, než o nový Golf GTI.

Volkswagen přiveze do Ženevy finální verzi nového GTI. Nebudeme se zdržovat zbytečnými úvody a rovnou přejdeme k věci. Pod kapotou je dvoulitrový přeplňovaný benzinový motor naladěný na 220 k (4500 – 6200 ot./min) a 350 Nm dostupných od 1500 – 4400 ot./min. Hnaná je samozřejmě přední náprava, a to přes šestistupňovou manuální převodovku, kterou bude možné vyměnit za šestistupňové DSG.

Testy | Volkswagen | Volkswagen Golf

Test Volkswagen Golf 1.2 TSI – důrazná odpověď pana Winterkorna

Komu by to nestačilo, pro něj má Volkswagen vůbec poprvé v historii připravenou variantu GTI Performance. Ta nabídne o deset koní více (230 k, 4700 – 6200 ot./min) a především dostane užitečný detail v podobě samosvorného diferenciálu. A ano, můžete si být jisti tím, že nejde o nějakou elektronickou náhražku, ale o skutečný diferenciál VAQ. Základní GTI zvládne stovku za 6,5 s, maximální rychlost dosahuje na 246 km/h. Verze Performance je o desetinu lepší a na maximálce dosáhne na 250 km/h.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

Ať už si vyberete cokoliv, můžete si být jistí, že dostanete také start/stop systém. Tabulky slibují kombinovanou spotřebu pohybující se kolem 6,5 l/100 km, ale víme, jak to speciálně u těchto motorů se spotřebou je. O patřičnou jistotu při dobrzďování do zatáček se starají kotoučové brzdy o rozměru 312 x 25 mm vpředu a 300 x 12 mm vzadu. Performance je i v tomto ohledu lepší. Dopředu dostanete kotouče velikosti 340 x 30 mm, dozadu pak 310 x 22 mm. A mimochodem, GTI váží 1351 kg.

Na německém trhu začne Volkswagen přijímat objednávky od pátého března. Cena startuje na 28 350 euro. 

Volkswagen Golf 1.4
Rok výroby: 2009
Stav: 116 657 km
Cena: 140 000 Kč
Volkswagen Golf 1.6
Rok výroby: 2012
Stav: 105 800 km
Cena: 160 000 Kč
Volkswagen Golf 1.6
Rok výroby: 1999
Stav: 174 397 km
Cena: 40 000 Kč
Je čas přezouvat! Známe dvacet nejlepších letních pneumatik na trhu

Je čas přezouvat! Známe dvacet nejlepších letních pneumatik na trhu

V pátek fakticky končí povinnost zimních pneumatik a nastává čas těch letních. Podívejte se na výsledky testu dvaceti pneumatik v několika disciplínách. Můžete se tak lépe rozhodnout, co si nechat na auto nazout.

včera | Milan Lažanský | 25 příspěvků
Test Citroënu C3: Vyzkoušeli jsme ho (nejen) v úzkých uličkách Kutné Hory

Citroën C3 1.2 PureTech (5M)

Inspirován svěžím vzhledem Cactusu zamířil Citroën C3 také na český trh. Jak velkou konkurencí bude v segmentu malých vozů, kterému v tuzemsku již nějaký čas kraluje Fabia? Novinku jsme otestovali s benzínovým motorem 1.2 PureTech.

včera | Stanislav Kolman | 15 příspěvků
Test Evropského auta roku. 5 důvodů, proč si Peugeot 3008 titul zaslouží

Peugeot 3008 2.0 BlueHDi (6M)

Je to jen pár dní, co si Peugeot 3008 vysloužil ocenění za nejlepší evropské auto tohoto roku. My jsme měli možnost jej vyzkoušet a přinášíme pětici důvodů, proč francouzská automobilka za svůj výtvor získala titul zaslouženě. Našli jsme ale i nedostatky.

22.  3.  2017 | Stanislav Kolman | 70 příspěvků