Nový velký osmiválec Ford nebude až tak nový, dostane rozvod OHV

„Tyčkový“ rozvod OHV zřejmě neupadl v zapomnění. Na veřejnost pronikl nákres nového motoru Ford, který je součástí nově přihlášeného firemního patentu. Z něj je patrné, jak bude vypadat nová pohonná jednotka pro velké pick-upy FMC. Půjde o vidlicový osmiválec Scorpion s ventilovým rozvodem OHV a zdvihovým objemem 6,7 l. Tento patent lze využít pro vznětovou i zážehovou koncepci, ale vzhledem k tlakům na snižování spotřeby a emisí lze předpokládat, že přednost dostane spíše vznětová varianta. Nákres ukazuje kromě jiného čtyřventlilovou konstrukci, sací trakt vedený zvenčí a výfukovou soustavu s vestavěným turbodmychadlem vloženou mezi obě řady valců. O době nástupu osmiválce Scorpion zatím nemáme přesnější informace.

Velké pick-upy Ford nyní disponují osmiválci Navistar 5,4 l, které se vyrábí již takřka tři dekády. Do premiéry Scorpionu však bude třeba ještě tento agregát modifikovat. Očekává se uvedení jeho nové varianty s objemem sníženým na 4,4 l, která však bude výkonnější a o 20 % hospodárnější než ta dosavadní a stane se mostem vedoucím ke Scorpionu.  

Klepněte pro větší obrázek

Ford C-MAX 0
Rok výroby: 2005
Stav: 152 211 km
Cena: 60 000 Kč
Ford C-MAX 0
Rok výroby: 2005
Stav: 144 257 km
Cena: 60 000 Kč
Ford Focus 0
Rok výroby: 2005
Stav: 140 036 km
Cena: 60 000 Kč
Subaru BRZ po faceliftu: 6 důvodů, proč je řidičskou Ódou na radost

Subaru BRZ po faceliftu: 6 důvodů, proč je řidičskou Ódou na radost

Nízká hmotnost, dokonalé těžiště, atmosférický motor, pohon zadních kol a samosvorný diferenciál – to jsou ingredience, které dohromady tvoří lahodný koktejl neředěné řidičské zábavy. Subaru BRZ v modernizované podobě přináší ještě o něco chutnější zážitky.

27.  4.  2017 | Jiří Švamberk | 22 příspěvků
Mají sportovní diesely smysl? Odpověď jsme hledali s Golfem GTD

Volkswagen Golf GTD (7AT)

Může být automobil čistokrevným hot-hatchem, i když se pod jeho kapotou ukrývá vznětová pohonná jednotka? Odpověď nejen na tuto otázku jsme hledali během testovacích jízd s omlazeným Volkswagemen Golf GTD.

19.  4.  2017 | Stanislav Kolman | 88 příspěvků
Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Mercedes třídy G je posledním pravověrným offroadovým autem s uzavíratelnými diferenciály a redukcí převodovky. Snaha automobilky Mercedes udržet tento letitý model v nabídce s sebou přináší mnoho ústupků a kompromisů. Výsledek je ale pořád naprosto skvostný!

11.  4.  2017 | Jiří Švamberk | 7 příspěvků