Nový úsek Pražského okruhu se otevírá právě dnes, prohlédněte si poslední fotografie

Měl to být vnější okruh, ale než byl postaven, stal se na mnoha místech součástí města a jeho satelitů. Ačkoli bychom raději viděli obchvat Prahy v úplně jiných zeměpisných šířkách (a nejlépe i za trochu jinou cenu než obvyklou téměř miliardu za kilometr...), buďme rádi alespoň za tu část stávajícího řešení, která bude právě dnes otevřena.

Patrně většína z vás ví, že nová část okruhu spojuje dálnice D1 a D5. Začíná kousek před Průhonicemi, vede přes Jesenici a Lahovice a u Slivence se napojí na již existující úsek směřující až do Ruzyně. Ačkoli se to zdá být kousek, měří celá spojnice 23,1 kilometru.

Tato část okruhu by měla ulevit některým vnitřním částem města, hlavně části Jižní spojky mezi D1 a Barrandovským mostem. Odhaduje se, že z tohoto úseku by mělo zmizet 80 procent kamionů. Jednoduše tam totiž budou mít zakázaný vjezd, a to i když pojedou z Plzně na Hradec Králové. To je ale zároveň kámenem úrazu - pokud veškerý kamionový provoz z Jižní spojky ve směru na Hradec přesunete na D1, z níž jste mezi Průhonicemi a Pankrácí odstranili provoz ve směru na Plzeň, nemusí se situace na příjezdu do Prahy až tak změnit. Uvidíme.

Na trase nového úseku okruhu najdeme několik pozoruhodných staveb jako dvoukilometrový most přes údolí Vltavy a Berounky, který je v nejvyšším bodě 40 metrů nad zemí. Most přes Lochovské údolí má pak až 65 metrů do výšky. Na tato řešení, stejně jako na spoustu zbytečností okolo (stovka kamer?, meteorologické stanice?) se pořádně vynadívejte, poctivě jste si je zaplatili z vlastních daní.

Okruh bude slavnostně otevřen právě dnes, tedy v pondělí 20. září, ale dopoledne bude vyhrazeno jakýmsi ceremoniím, najet na něj bude možné až v odpoledních hodinách. Zatím se vám to poaří pouze z D1 nebo z D5, jediným nájezdem mezi oběma konci je poněkud předimenzované řešení u Lahovic.

Pokud si budete chtít nový úsek okruhu projet, připravte si dálniční známku a počítejte s rychlostním limitem 130 km/h. Uvidíme však, co dovolí provoz a kvalita silnice.

Před samotným otevřením se můžete podívat na přiložené snímky z „dne otevřených dveří”, který se uskutečnil uplynulou sobotu. Zachycují stavbu ve stavu, v jakém ji naleznete i dnes, a to právě na vizuálně nejpůsobivější části nad údolím Vltavy a Berounky mezi Komořany a Radotínem.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek 
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek
Nový úsek Pražského okruhu obrazem

Volkswagen Golf 0
Rok výroby: 2009
Stav: 164 424 km
Cena: 115 000 Kč
Volkswagen Passat 0
Rok výroby: 2004
Stav: 187 213 km
Cena: 60 000 Kč
Volkswagen Golf 1.9
Rok výroby: 2009
Stav: 148 254 km
Cena: 115 000 Kč
Test Evropského auta roku. 5 důvodů, proč si Peugeot 3008 titul zaslouží

Peugeot 3008 2.0 BlueHDi (6M)

Je to jen pár dní, co si Peugeot 3008 vysloužil ocenění za nejlepší evropské auto tohoto roku. My jsme měli možnost jej vyzkoušet a přinášíme pětici důvodů, proč francouzská automobilka za svůj výtvor získala titul zaslouženě. Našli jsme ale i nedostatky.

22.  3.  2017 | Stanislav Kolman | 68 příspěvků
Test Škody Octavia po faceliftu s motorem 1,8 TSI. K RS chybí jen kousek

Škoda Octavia 1.8 TSI (facelift)

Octavia se zážehovou osmanáctistovkou nepatří mezi ty úplně nejvyhledávanější motorizace, ovšem její kultivovanost, chuť po otáčkách a solidní spotřeba paliva z ní činí černého koně modelové řady. Svezli jsme se verzí liftback s převodovkou DSG a pohonem předních kol.

20.  3.  2017 | Jiří Švamberk | 40 příspěvků
Test Dacie Duster: 5 věcí, které byste měli vědět o nejprodávanějším SUV v ČR

Dacia Duster 1.6 SCe 4x4

Proč je tak úspěšná? Ptáme se při testování Dacie Duster, která je na trhu již sedmým rokem, ovšem stále v kondici.

15.  3.  2017 | Milan Lažanský | 62 příspěvků