Nový úsek D3 od Tábora: dálnice v Česku jsou o 25 kilometrů delší

Ministr dopravy v demisi Zbyněk Stanjura stihl ještě otevřít další úsek jižní větve českých dálnic. Budovaná D3 bude od posledního školního dne 28. června k dispozici všem řidičům. Od zítřka mohou motoristé využívat celkem 1227 kilometrů českých dálnic.

Úsek mezi Táborem a Soběslaví se začal budovat v roce 2009. Vyšel celkově na 10 miliard korun. Znamená odlehčení od tranzitní dopravy pro Tábor, Sezimovo Ústí, Planou nad Lužnicí a Soběslav. Spolu s již provozovaným úsekem Mezno – Tábor a Tábor obchvat bude tvořit souvislý dálniční celek délky 42 km.

Součástí stavby je 277 stavebních objektů, deset protihlukových stěn o celkové délce 3,6 kilometru a 48 přemostění. Mezi nejvýznamnější stavební objekty patří most přes rybník Koberný délky 575 m, most přes Černovický potok délky 765 m a zejména most přes Lužnici délky 1 063 m.

Na právě otevíraný úsek bude navazovat připravovaná stavba Veselí nad Lužnicí – Bošilec, která společně s úsekem u Českých Budějovic bude zahájena ještě v letošním roce. Cílem je pokročit v postupném dobudování souvislého dálniční spojení mezi Táborem a Českými Budějovicemi. Následovat bude stěžejní úsek výstavby samotného obchvatu jihočeské metropole, který je nyní připravován.

Pro motoristy cestující především v blízkém okolí a bez dálničních známek, je zajímavá informace, že vozidla do 3,5 tuny jsou až do posledního prosince 2013 osvobozena od dálničních poplatků.

„Vozidlům nad 3,5 tuny bude od 1. července v celé délce účtováno mýtné s výjimkou úseku Čekanice – Měšice. Důvodem je stále probíhající rekonstrukce obchvatu města Tábor,“ prozradil ministr dopravy.

Do konečné délky 2180 km dálnic v ČR zbývá ještě dostavět 953 kilometrů. Letos by mělo po tomto úseku D3 přibýt ještě necelých 16 km rychlostních komunikací.
 

Mini Cooper 1.6
Rok výroby: 2012
Stav: 88 195 km
Cena: 349 000 Kč
Mini Cooper 1.598
Rok výroby: 2008
Stav: 119 300 km
Cena: 130 000 Kč
Mini Clubman 1.598
Rok výroby: 2013
Stav: 95 052 km
Cena: 250 000 Kč
Výkvět automobilové techniky. Poznatky z testu SUV Audi SQ7

Audi SQ7 TDI

Výkonných SUV je na trhu poměrně dlouhá řada. Audi však svůj největší model jako první na světě vybavila elektrickým kompresorem, které jeho dynamické schopnosti posouvá na dramaticky vyšší úroveň.

8.  12.  2016 | Radek Pecák | 47 příspěvků
Test novinky Optima SW: Jak si Kia poradila s kombi střední třídy?

Kia Optima SW

Na jaře tohoto roku byla na autosalonu v Ženevě odhalena Optima Sportswagon, kterou korejská automobilka hrdě označuje za své první kombi střední třídy. My měli možnost ji otestovat ve sportovně laděné variantě GT Line. Jak obstála?

29.  11.  2016 | Stanislav Kolman | 32 příspěvků
Vyladěno na správných místech. Test Subaru WRX STi verze 2016

Subaru WRX STi 2016

Jízdy s kultovním sedanem WRX STi prokázaly, že značka umí vozy průběžně dolaďovat v souladu s dobou i přáními jejích zákazníků.

13.  11.  2016 | Radek Pecák | 27 příspěvků