Nový úsek D3 od Tábora: dálnice v Česku jsou o 25 kilometrů delší

Ministr dopravy v demisi Zbyněk Stanjura stihl ještě otevřít další úsek jižní větve českých dálnic. Budovaná D3 bude od posledního školního dne 28. června k dispozici všem řidičům. Od zítřka mohou motoristé využívat celkem 1227 kilometrů českých dálnic.

Úsek mezi Táborem a Soběslaví se začal budovat v roce 2009. Vyšel celkově na 10 miliard korun. Znamená odlehčení od tranzitní dopravy pro Tábor, Sezimovo Ústí, Planou nad Lužnicí a Soběslav. Spolu s již provozovaným úsekem Mezno – Tábor a Tábor obchvat bude tvořit souvislý dálniční celek délky 42 km.

Součástí stavby je 277 stavebních objektů, deset protihlukových stěn o celkové délce 3,6 kilometru a 48 přemostění. Mezi nejvýznamnější stavební objekty patří most přes rybník Koberný délky 575 m, most přes Černovický potok délky 765 m a zejména most přes Lužnici délky 1 063 m.

Na právě otevíraný úsek bude navazovat připravovaná stavba Veselí nad Lužnicí – Bošilec, která společně s úsekem u Českých Budějovic bude zahájena ještě v letošním roce. Cílem je pokročit v postupném dobudování souvislého dálniční spojení mezi Táborem a Českými Budějovicemi. Následovat bude stěžejní úsek výstavby samotného obchvatu jihočeské metropole, který je nyní připravován.

Pro motoristy cestující především v blízkém okolí a bez dálničních známek, je zajímavá informace, že vozidla do 3,5 tuny jsou až do posledního prosince 2013 osvobozena od dálničních poplatků.

„Vozidlům nad 3,5 tuny bude od 1. července v celé délce účtováno mýtné s výjimkou úseku Čekanice – Měšice. Důvodem je stále probíhající rekonstrukce obchvatu města Tábor,“ prozradil ministr dopravy.

Do konečné délky 2180 km dálnic v ČR zbývá ještě dostavět 953 kilometrů. Letos by mělo po tomto úseku D3 přibýt ještě necelých 16 km rychlostních komunikací.
 

Mini Cooper 1.598
Rok výroby: 2008
Stav: 120 097 km
Cena: 125 000 Kč
Mini Clubman 1.598
Rok výroby: 2013
Stav: 95 052 km
Cena: 220 000 Kč
Mini Cooper 1.598
Rok výroby: 2003
Stav: 124 434 km
Cena: 70 000 Kč
Subaru BRZ po faceliftu: 6 důvodů, proč je řidičskou Ódou na radost

Subaru BRZ po faceliftu: 6 důvodů, proč je řidičskou Ódou na radost

Nízká hmotnost, dokonalé těžiště, atmosférický motor, pohon zadních kol a samosvorný diferenciál – to jsou ingredience, které dohromady tvoří lahodný koktejl neředěné řidičské zábavy. Subaru BRZ v modernizované podobě přináší ještě o něco chutnější zážitky.

dnes | Jiří Švamberk | 8 příspěvků
Mají sportovní diesely smysl? Odpověď jsme hledali s Golfem GTD

Volkswagen Golf GTD (7AT)

Může být automobil čistokrevným hot-hatchem, i když se pod jeho kapotou ukrývá vznětová pohonná jednotka? Odpověď nejen na tuto otázku jsme hledali během testovacích jízd s omlazeným Volkswagemen Golf GTD.

19.  4.  2017 | Stanislav Kolman | 88 příspěvků
Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Mercedes třídy G je posledním pravověrným offroadovým autem s uzavíratelnými diferenciály a redukcí převodovky. Snaha automobilky Mercedes udržet tento letitý model v nabídce s sebou přináší mnoho ústupků a kompromisů. Výsledek je ale pořád naprosto skvostný!

11.  4.  2017 | Jiří Švamberk | 7 příspěvků