Nový Suzuki Swift nakonec i s pohonem 4X4

Když jsme vám vloni v červnu představovali novou generaci kompaktu Suzuki Swift, možná si vzpomenete, že jsme si trochu posteskli nad absencí možnosti objednat jej s pohonem všech kol, jímž se předchozí řada pochlubit mohla. Nyní to vypadá, že se „čtyřkolka“ do Swiftu vrací.

Na německý trh totiž právě přichází Suzuki Swift 4X4. S „dvoukolkou“ sdílí stejný čtyřválec s objemem 1,2 l, proměnným časováním ventilů a výkonem 94 koní (69 kW) a pětistupňovou manuální převodovkou, jenž je pro variantu 4x4 jedinou volbou. Takto vybavený vůz prý v průměru spotřebuje 6,7 l/100 km ve městě, 4,9 l/100 mimo něj a 5,5 l/100 km v kombinovaném provozu, což je o 0,5| l/100 km více než u verze s pohonem předních kol. Vůz je s pohonem 4x4 až o 75 kg těžší, a tak nepřekvapí, že na stovku zrychlí za 13,4 sekundy (předokolka 12,3 s). Maximální rychlost činí nezměněných 165 km/h, bez zajímavosti není, že vůz má opět o něco menší palivovou nádrž - na 40 litrů místo 42.

Pokud byste o takto disponovaný vůz měli zájem, připravte si nejméně 14 490 euro (v přepočtu cca 360 000 Kč) za verzi Swift 1,2 4x4 Club s pětidvéřovém provedení, s níž dostanete slušnou výbavu obsahující také klimatizaci nebo audiosoustavu s přehráváním CD/MP3, konektorem USB a ovládáním na volantu. Vůz je tak v podobném provedení o více jak 1 200 euro (cca 30 000 Kč) levnější než dosud, dříve ale byl k mání ve vyšší výbavové verzi Comfort. V nabídce českého Suzuki, zatím Swift 4x4 chybí.

Klepněte pro větší obrázek
Suzuki Swift 4x4 pro rok 2011
Suzuki Alto 0.996
Rok výroby: 2010
Stav: 86 962 km
Cena: 60 000 Kč
Suzuki Swift 1.242
Rok výroby: 2012
Stav: 92 230 km
Cena: 140 000 Kč
Suzuki Swift 1.49
Rok výroby: 2006
Stav: 127 000 km
Cena: 60 000 Kč
Mají sportovní diesely smysl? Odpověď jsme hledali s Golfem GTD

Volkswagen Golf GTD (7AT)

Může být automobil čistokrevným hot-hatchem, i když se pod jeho kapotou ukrývá vznětová pohonná jednotka? Odpověď nejen na tuto otázku jsme hledali během testovacích jízd s omlazeným Volkswagemen Golf GTD.

19.  4.  2017 | Stanislav Kolman | 88 příspěvků
Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Mercedes třídy G je posledním pravověrným offroadovým autem s uzavíratelnými diferenciály a redukcí převodovky. Snaha automobilky Mercedes udržet tento letitý model v nabídce s sebou přináší mnoho ústupků a kompromisů. Výsledek je ale pořád naprosto skvostný!

11.  4.  2017 | Jiří Švamberk | 7 příspěvků
Test ojetiny Volvo V70 III: S pětiválcem nezlobí, ale odborníky potřebujete

Test ojetiny Volvo V70 III: S pětiválcem nezlobí, ale odborníky potřebujete

Ceny nejvíce ojetých kusů Volva V70 proťaly hranici 200 tisíc korun. Jak funguje švédský vůz po letech?

8.  4.  2017 | David Rusol | 15 příspěvků