Nový Smart vs Mercedes třídy S: Kdo vyhraje vzájemný crashtest?

Pokud jde o srážku velkého a malého auta, asi by si každý raději vsadil na macka. Jenže dnes už i malá auta poskytují velmi vysokou míru pasivní bezpečnosti, jak ukazuje tento crashtest provedený automobilkou Mercedes-Benz. Poslala proti sobě novou třídu S a nového Smarta.

Video | Hatchbacky | Premiéry | Smart

Nový Smart je venku. Máme pro vás fotky, video i technická data

Výsledek je možná až překvapující. Jistě, velká těžká auta jsou dnes konstruována podle „principu solidarity“, s ohledem na menší vozy, proto se při nárazu deformují poměrně dost, aby cíleně pohlcovaly větší část energie. Přesto je i z videa vidět, že obří masa velkého Mercedesu dává malému Smartu zabrat.

Ojetiny | Bezpečnost | Video | Škoda | Volkswagen | Ford | BMW | Mercedes-Benz | Hyundai | Renault

Oblíbené levné ojetiny: Jak (ne)jsou bezpečné?

Mercedes třídy S měl při tomto testu, který byl proveden v rychlosti 50 km/h při 50% překrytí, hmotnost 2308 kg, Smart pak 1124 kg. Hmota Mercedesu, který generoval přes 222 kJ kinetické energie, tak byla více než dvojnásobná proti Smartu (108 kJ).

Bezpečnost | Technika | Crashtesty | Hatchbacky | Ostatní značky

Indické minivozy v nárazových testech NCAP propadly

Technici Mercedesu poznamenali, že i přes sílu nárazu zůstala kabina Smartu neporušená, dveře šly otevřít a přetížení, kterému byli cestující vystaveni, zůstalo pod biomechanickými limity. Přežití posádky bez vážnějších následků je tak prý velmi pravděpodobné.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

Klepněte pro větší obrázek

Mercedes GLK 2.987
Rok výroby: 2008
Stav: 148 800 km
Cena: 385 000 Kč
Mercedes Vito 2.143
Rok výroby: 2011
Stav: 191 508 km
Cena: 191 000 Kč
Mercedes Citan 1.461
Rok výroby: 2013
Stav: 77 076 km
Cena: 185 000 Kč
Subaru BRZ po faceliftu: 6 důvodů, proč je řidičskou Ódou na radost

Subaru BRZ po faceliftu: 6 důvodů, proč je řidičskou Ódou na radost

Nízká hmotnost, dokonalé těžiště, atmosférický motor, pohon zadních kol a samosvorný diferenciál – to jsou ingredience, které dohromady tvoří lahodný koktejl neředěné řidičské zábavy. Subaru BRZ v modernizované podobě přináší ještě o něco chutnější zážitky.

27.  4.  2017 | Jiří Švamberk | 22 příspěvků
Mají sportovní diesely smysl? Odpověď jsme hledali s Golfem GTD

Volkswagen Golf GTD (7AT)

Může být automobil čistokrevným hot-hatchem, i když se pod jeho kapotou ukrývá vznětová pohonná jednotka? Odpověď nejen na tuto otázku jsme hledali během testovacích jízd s omlazeným Volkswagemen Golf GTD.

19.  4.  2017 | Stanislav Kolman | 88 příspěvků
Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Mercedes třídy G je posledním pravověrným offroadovým autem s uzavíratelnými diferenciály a redukcí převodovky. Snaha automobilky Mercedes udržet tento letitý model v nabídce s sebou přináší mnoho ústupků a kompromisů. Výsledek je ale pořád naprosto skvostný!

11.  4.  2017 | Jiří Švamberk | 7 příspěvků