Nový Smart vs Mercedes třídy S: Kdo vyhraje vzájemný crashtest?

Pokud jde o srážku velkého a malého auta, asi by si každý raději vsadil na macka. Jenže dnes už i malá auta poskytují velmi vysokou míru pasivní bezpečnosti, jak ukazuje tento crashtest provedený automobilkou Mercedes-Benz. Poslala proti sobě novou třídu S a nového Smarta.

Video | Hatchbacky | Premiéry | Smart

Nový Smart je venku. Máme pro vás fotky, video i technická data

Výsledek je možná až překvapující. Jistě, velká těžká auta jsou dnes konstruována podle „principu solidarity“, s ohledem na menší vozy, proto se při nárazu deformují poměrně dost, aby cíleně pohlcovaly větší část energie. Přesto je i z videa vidět, že obří masa velkého Mercedesu dává malému Smartu zabrat.

Ojetiny | Video | Bezpečnost | Škoda | Volkswagen | Ford | BMW | Mercedes-Benz | Renault | Hyundai

Oblíbené levné ojetiny: Jak (ne)jsou bezpečné?

Mercedes třídy S měl při tomto testu, který byl proveden v rychlosti 50 km/h při 50% překrytí, hmotnost 2308 kg, Smart pak 1124 kg. Hmota Mercedesu, který generoval přes 222 kJ kinetické energie, tak byla více než dvojnásobná proti Smartu (108 kJ).

Bezpečnost | Technika | Crashtesty | Hatchbacky | Ostatní značky

Indické minivozy v nárazových testech NCAP propadly

Technici Mercedesu poznamenali, že i přes sílu nárazu zůstala kabina Smartu neporušená, dveře šly otevřít a přetížení, kterému byli cestující vystaveni, zůstalo pod biomechanickými limity. Přežití posádky bez vážnějších následků je tak prý velmi pravděpodobné.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

Klepněte pro větší obrázek

Mercedes Vito 2.143
Rok výroby: 2010
Stav: 111 635 km
Cena: 340 000 Kč
Mercedes Třídy A 1.699
Rok výroby: 2008
Stav: 166 877 km
Cena: 98 000 Kč
Mercedes Vito 2.2
Rok výroby: 2010
Stav: 125 833 km
Cena: 289 000 Kč
Test Evropského auta roku. 5 důvodů, proč si Peugeot 3008 titul zaslouží

Peugeot 3008 2.0 BlueHDi (6M)

Je to jen pár dní, co si Peugeot 3008 vysloužil ocenění za nejlepší evropské auto tohoto roku. My jsme měli možnost jej vyzkoušet a přinášíme pětici důvodů, proč francouzská automobilka za svůj výtvor získala titul zaslouženě. Našli jsme ale i nedostatky.

22.  3.  2017 | Stanislav Kolman | 69 příspěvků
Test Škody Octavia po faceliftu s motorem 1,8 TSI. K RS chybí jen kousek

Škoda Octavia 1.8 TSI (facelift)

Octavia se zážehovou osmanáctistovkou nepatří mezi ty úplně nejvyhledávanější motorizace, ovšem její kultivovanost, chuť po otáčkách a solidní spotřeba paliva z ní činí černého koně modelové řady. Svezli jsme se verzí liftback s převodovkou DSG a pohonem předních kol.

20.  3.  2017 | Jiří Švamberk | 40 příspěvků
Test Dacie Duster: 5 věcí, které byste měli vědět o nejprodávanějším SUV v ČR

Dacia Duster 1.6 SCe 4x4

Proč je tak úspěšná? Ptáme se při testování Dacie Duster, která je na trhu již sedmým rokem, ovšem stále v kondici.

15.  3.  2017 | Milan Lažanský | 62 příspěvků