Nový šestiválec Chrysler Pentastar pod kapoty Fiatů?

Koncern Chrysler představil svůj nový, klíčový zážehový šestiválec z generace Pentastar, jejíž název odkazuje na původní znak automobilky. Dostane se i pod kapotu nového Jeepu Grand Cherokee, který jsme vám představili na tomto místě, ale jeho úkol je podstatně rozsáhlejší: měl by nahradit plných sedm vidlicových šestiválců, které v současnosti Chrysler používá napříč spektrem svých modelových řad. Vývoj jednotky Pentastar stál několik miliard dolarů, zdá se však, že se Pentastar do dějin zapíše ještě z jiného důvodu. V rámci ohlášené aliance s Fiatem, s níž jsme vás seznámili na tomto místě, se budou tyto šestiválce v nejbližší době montovat také do italských vozů, přičemž se dostane zvláště na vozy Alfa Romeo. Spekuluje se o aplikaci v nástupcích typů 159 a 167 a v Breře.

Nic není zadarmo, a tak Chrysler na oplátku dostane k dispozici moderní přeplňované přímovstřikové čtyřválce, které nyní Fiat vyrábí v objemových třídách 1,4 a 1,8 l. Mimo hru však zůstane řada vznětových Multijetů JTD s ohledem na obtížné přizpůsobení jejich exhalací americkým standardům, které nesledují jen evropské božstvo v podobě emisí CO2.

Ve své základní konfiguraci má nový šestiválec Pentastar zdvihový objem 3,6 l a dává výkon až 280 koní, přičemž točivý moment dosahuje 353 Nm. Teprve během času dostane přímé vstřikování benzínu či systém pro odpojování válců. Pro tyto technologie je však jednotka připravena a v současnosti disponuje alespoň schopností spalovat benzín s etanolem ve formuli E85, a to bez kolísání výkonových parametrů. 

Klepněte pro větší obrázek

Fiat Punto 1.242
Rok výroby: 2006
Stav: 161 810 km
Cena: 40 000 Kč
Fiat 500 L 1.368
Rok výroby: 2015
Stav: 4 759 km
Cena: 289 000 Kč
Fiat 500 1.198
Rok výroby: 2008
Stav: 55 088 km
Cena: 115 000 Kč
Test Evropského auta roku. 5 důvodů, proč si Peugeot 3008 titul zaslouží

Test Evropského auta roku. 5 důvodů, proč si Peugeot 3008 titul zaslouží

Je to jen pár dní, co si Peugeot 3008 vysloužil ocenění za nejlepší evropské auto tohoto roku. My jsme měli možnost jej vyzkoušet a přinášíme pětici důvodů, proč francouzská automobilka za svůj výtvor získala titul zaslouženě. Našli jsme ale i nedostatky.

včera | Stanislav Kolman | 45 příspěvků
Test Škody Octavia po faceliftu s motorem 1,8 TSI. K RS chybí jen kousek

Test Škody Octavia po faceliftu s motorem 1,8 TSI. K RS chybí jen kousek

Octavia se zážehovou osmanáctistovkou nepatří mezi ty úplně nejvyhledávanější motorizace, ovšem její kultivovanost, chuť po otáčkách a solidní spotřeba paliva z ní činí černého koně modelové řady. Svezli jsme se verzí liftback s převodovkou DSG a pohonem předních kol.

20.  3.  2017 | Jiří Švamberk | 39 příspěvků
Test Dacie Duster: 5 věcí, které byste měli vědět o nejprodávanějším SUV v ČR

Test Dacie Duster: 5 věcí, které byste měli vědět o nejprodávanějším SUV v ČR

Proč je tak úspěšná? Ptáme se při testování Dacie Duster, která je na trhu již sedmým rokem, ovšem stále v kondici.

15.  3.  2017 | Milan Lažanský | 59 příspěvků