Nový šestiválec Chrysler Pentastar pod kapoty Fiatů?

Koncern Chrysler představil svůj nový, klíčový zážehový šestiválec z generace Pentastar, jejíž název odkazuje na původní znak automobilky. Dostane se i pod kapotu nového Jeepu Grand Cherokee, který jsme vám představili na tomto místě, ale jeho úkol je podstatně rozsáhlejší: měl by nahradit plných sedm vidlicových šestiválců, které v současnosti Chrysler používá napříč spektrem svých modelových řad. Vývoj jednotky Pentastar stál několik miliard dolarů, zdá se však, že se Pentastar do dějin zapíše ještě z jiného důvodu. V rámci ohlášené aliance s Fiatem, s níž jsme vás seznámili na tomto místě, se budou tyto šestiválce v nejbližší době montovat také do italských vozů, přičemž se dostane zvláště na vozy Alfa Romeo. Spekuluje se o aplikaci v nástupcích typů 159 a 167 a v Breře.

Nic není zadarmo, a tak Chrysler na oplátku dostane k dispozici moderní přeplňované přímovstřikové čtyřválce, které nyní Fiat vyrábí v objemových třídách 1,4 a 1,8 l. Mimo hru však zůstane řada vznětových Multijetů JTD s ohledem na obtížné přizpůsobení jejich exhalací americkým standardům, které nesledují jen evropské božstvo v podobě emisí CO2.

Ve své základní konfiguraci má nový šestiválec Pentastar zdvihový objem 3,6 l a dává výkon až 280 koní, přičemž točivý moment dosahuje 353 Nm. Teprve během času dostane přímé vstřikování benzínu či systém pro odpojování válců. Pro tyto technologie je však jednotka připravena a v současnosti disponuje alespoň schopností spalovat benzín s etanolem ve formuli E85, a to bez kolísání výkonových parametrů. 

Klepněte pro větší obrázek

Fiat Panda 1.108
Rok výroby: 2010
Stav: 70 799 km
Cena: 65 000 Kč
Fiat Croma 1.91
Rok výroby: 2006
Stav: 198 132 km
Cena: 65 000 Kč
Fiat Croma 1.91
Rok výroby: 2006
Stav: 161 634 km
Cena: 60 000 Kč
Subaru BRZ po faceliftu: 6 důvodů, proč je řidičskou Ódou na radost

Subaru BRZ po faceliftu: 6 důvodů, proč je řidičskou Ódou na radost

Nízká hmotnost, dokonalé těžiště, atmosférický motor, pohon zadních kol a samosvorný diferenciál – to jsou ingredience, které dohromady tvoří lahodný koktejl neředěné řidičské zábavy. Subaru BRZ v modernizované podobě přináší ještě o něco chutnější zážitky.

27.  4.  2017 | Jiří Švamberk | 22 příspěvků
Mají sportovní diesely smysl? Odpověď jsme hledali s Golfem GTD

Volkswagen Golf GTD (7AT)

Může být automobil čistokrevným hot-hatchem, i když se pod jeho kapotou ukrývá vznětová pohonná jednotka? Odpověď nejen na tuto otázku jsme hledali během testovacích jízd s omlazeným Volkswagemen Golf GTD.

19.  4.  2017 | Stanislav Kolman | 88 příspěvků
Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Mercedes třídy G je posledním pravověrným offroadovým autem s uzavíratelnými diferenciály a redukcí převodovky. Snaha automobilky Mercedes udržet tento letitý model v nabídce s sebou přináší mnoho ústupků a kompromisů. Výsledek je ale pořád naprosto skvostný!

11.  4.  2017 | Jiří Švamberk | 7 příspěvků