Nový Seat Leon Cupra R nabídne 300 koní a pohon všech kol

Po Golfu a Octavii se dočká ostré verze také třetí koncernová novinka – Seat Leon. Příští rok by se na trhu měl objevit Leon Cupra osazený přeplňovaným dvoulitrem s výkonem kolem 260 koní a pohonem přední nápravy. Kromě něj se představí také Leon s karoserií kombi, pohonem všech kol a v plánu je dokonce i něco na způsob Škody Octavie Scout, tedy oplastované provedení s vyšší světlou výškou.

První svezení | Seat

Seat Leon 2013: první jízdní dojmy

To jsou blízké a reálné plány španělské automobilky. Ovšem tím to nekončí. Seat totiž zvažuje příchod opravdového vrcholu pro modelovou řadu Leon, který by představovala verze Cupra R. V takovém případě by vůz dostal motor naladěný na 300 koní, dvouspojkovou převodovku a pohon všech kol. Hovoří se o zrychlení z nuly na stovku za pět sekund, maximální rychlosti 250 km/h, samozřejmostí je jiný výfuk, sportovně laděný podvozek a tak dále. Podle dostupných informací nabídne Cupra R také funkci Launch Control a speciální režim jízdy „Cupra“ pro ty pravé sportovní zážitky.

Seat

Seat Leon Cupra R v detailech

Všechno to vypadá velmi slibně, ve spojení s povedeným designem současného Leonu by mohlo jít o velmi atraktivní auto. Škoda, že příchod vrcholné verze Cupra R ještě není definitivně potvrzen.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek 
Starý Leon Cupra R nabídl 265 koní a 350 Nm. Stovku zvládl za 6,2 s.

Zdroj: Autocar

Seat Exeo 1.998
Rok výroby: 2013
Stav: 140 560 km
Cena: 160 000 Kč
Seat Ibiza 1.39
Rok výroby: 2009
Stav: 141 719 km
Cena: 100 000 Kč
Seat Leon 1.986
Rok výroby: 2013
Stav: 129 262 km
Cena: 235 000 Kč
Mají sportovní diesely smysl? Odpověď jsme hledali s Golfem GTD

Volkswagen Golf GTD (7AT)

Může být automobil čistokrevným hot-hatchem, i když se pod jeho kapotou ukrývá vznětová pohonná jednotka? Odpověď nejen na tuto otázku jsme hledali během testovacích jízd s omlazeným Volkswagemen Golf GTD.

19.  4.  2017 | Stanislav Kolman | 88 příspěvků
Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Mercedes třídy G je posledním pravověrným offroadovým autem s uzavíratelnými diferenciály a redukcí převodovky. Snaha automobilky Mercedes udržet tento letitý model v nabídce s sebou přináší mnoho ústupků a kompromisů. Výsledek je ale pořád naprosto skvostný!

11.  4.  2017 | Jiří Švamberk | 7 příspěvků
Test ojetiny Volvo V70 III: S pětiválcem nezlobí, ale odborníky potřebujete

Test ojetiny Volvo V70 III: S pětiválcem nezlobí, ale odborníky potřebujete

Ceny nejvíce ojetých kusů Volva V70 proťaly hranici 200 tisíc korun. Jak funguje švédský vůz po letech?

8.  4.  2017 | David Rusol | 15 příspěvků