Nový Seat Ibiza přichází na náš trh s velkými ambicemi. Ty podtrhuje i startovací cena začínající výrazně pod 300 000 Kč.
Španělská automobilka do Ibizy vkládá velké naděje. Čerstvě ověnčená pěti hvězdičkami z crashtestů Euro NCAP, přináší nová Ibiza do svého segmentu kompaktních vozů nové parametry pokud jde o design, dynamiku i kvalitu výroby. O snaze značky Seat posunout se v očích zákazníků výše v kvalitativních měřítcích jsme vás již na AutoRevue.cz informovali. Ibiza tentokrát stojí jako první v rámci koncernu na zcela nové platformě, byť odvozené z předchozích verzí.
Stejná kvalita jako u prémiové koncernové značky Audi - to bylo zadání, které nejvyšší management společnosti v čele s jejím presidentem Erichem Schmittem (jenž k Seatu přišel právě od Audi) důsledně vyžadoval a během každodenních ranních porad vývojářů pravidelně kontroloval. Každý, kdo do nové Ibizy usedne, má potvrdit, že toto zadání bylo splněno do posledního detailu.
Při vývoji existovalo i druhé zadání: cena nové Ibizy se nesmí vzdálit od předchozí generace. A to i přes to, že výbava je nyní bohatší než dříve. Jakými prostředky toho bylo dosaženo prozradil prezident automobilky Erich Schmitt v nedávném rozhovoru pro magazín Auto Motor und Sport: „Nebudeme již vyvíjet nic, co v koncernu existuje. Chtěl bych náš vývoj směrovat tak, abychom přemýšleli o dostupných koncepcích. Naši zákazníci nemají tolik peněz. Musíme nabízet řešení jako je navigační systém TomTom, neboť naši zákazníci si často drahá, integrovaná řešení nemohou dovolit. A chtějí získat rychlý update. Nemůžeme tady uvažovat v šestiletých rytmech.“
V nabídce nové Ibizy je u nás celkově 14 modelů, vytvořených z kombinací tří zážehových a tří vznětových motorů se třemi stupni výbavy Reference, Stylance a Sport. Cena nejlevnějšího modelu Reference s mladoboleslavským motorem 1,2 12V o výkonu 51 kW (70 k) byla stanovena na 289 900 Kč. Sériová výbava zahrnuje u modelu Reference mimo jiné čtyři airbagy, ABS s EBD, elektrohydraulický posilovač řízení, centrální zamykání s dálkovým ovládáním, elektrické ovládání oken předních dveří, tříramenný sportovní volant nastavitelný ve dvou osách, výškově nastavitelné sedadlo řidiče či dělená a sklopná zadní sedadla se třemi opěrkami hlavy.
Výběr výbavy na přání zákazníkům ulehčuje nová politika výhodných příplatků. Například stabilizační systém ESP+ EBV+ asistent rozjezdu do kopce stojí pro všechny modely jen 10 000 Kč, adaptivní bi-xenonové světlomety vyjdou na 16 900 Kč, automatická klimatizace Climatronic na 8 900 Kč a parkovací senzory vzadu na 3 900 Kč. To však může vypadat, že se Seat svým zákazníkům poněkud podbízí.
Modelová paleta zahrnuje dále výkonnější čtyřválec 1,4 16V (63 kW/85 k), který stojí v provedení Reference 304 900 Kč, motorizace 1,6 16V (77 kW/105 k) s bohatší výbavou Stylance vyjde na 374 900 Kč. Také stejně výkonný osvědčený turbodiesel 1,9 TDI se dodává až od prostředního stupně výbavy, takže jeho cena je 460 900 Kč. V provedení Reference lze objednávat slabší vznětové alternativy v podobě tříválce 1,4 TDI (59 kW/80 k) za 379 900 Kč nebo čtyřválce 1,9 TDI o výkonu 66 kW/90 k, jehož cena začíná na částce 394 900 Kč. Všechny motory spalující naftu jsou standardně vybavené filtrem pevných částic DPF.
Díky nově nastaveným procesům chce Seat brzy zdvojnásobit počet svých modelů a dosáhnout v roce 2018 zvýšení výroby z 500 000 na 800 000 kusů. Mezi novinkami budou i nové modely v segmentu B, které přijdou na trh v roce 2009.
Nový Seat Ibiza