Nový Seat Ibiza již na českém trhu

Nový Seat Ibiza přichází na náš trh s velkými ambicemi. Ty podtrhuje i startovací cena začínající výrazně pod 300 000 Kč.

Španělská automobilka do Ibizy vkládá velké naděje. Čerstvě ověnčená pěti hvězdičkami z crashtestů Euro NCAP, přináší nová Ibiza do svého segmentu kompaktních vozů nové parametry pokud jde o design, dynamiku i kvalitu výroby. O snaze značky Seat posunout se v očích zákazníků výše v kvalitativních měřítcích jsme vás již na AutoRevue.cz informovali. Ibiza tentokrát stojí jako první v rámci koncernu na zcela nové platformě, byť odvozené z předchozích verzí.

Stejná kvalita jako u prémiové koncernové značky Audi - to bylo zadání, které nejvyšší management společnosti v čele s jejím presidentem Erichem Schmittem (jenž k Seatu přišel právě od Audi) důsledně vyžadoval a během každodenních ranních porad vývojářů pravidelně kontroloval. Každý, kdo do nové Ibizy usedne, má potvrdit, že toto zadání bylo splněno do posledního detailu.

Při vývoji existovalo i druhé zadání: cena nové Ibizy se nesmí vzdálit od předchozí generace. A to i přes to, že výbava je nyní bohatší než dříve. Jakými prostředky toho bylo dosaženo prozradil prezident automobilky Erich Schmitt v nedávném rozhovoru pro magazín Auto Motor und Sport: „Nebudeme již vyvíjet nic, co v koncernu existuje. Chtěl bych náš vývoj směrovat tak, abychom přemýšleli o dostupných koncepcích. Naši zákazníci nemají tolik peněz. Musíme nabízet řešení jako je navigační systém TomTom, neboť naši zákazníci si často drahá, integrovaná řešení nemohou dovolit. A chtějí získat rychlý update. Nemůžeme tady uvažovat v šestiletých rytmech.“

V nabídce nové Ibizy je u nás celkově 14 modelů, vytvořených z kombinací tří zážehových a tří vznětových motorů se třemi stupni výbavy Reference, Stylance a Sport. Cena nejlevnějšího modelu Reference s mladoboleslavským motorem 1,2 12V o výkonu 51 kW (70 k) byla stanovena na 289 900 Kč. Sériová výbava zahrnuje u modelu Reference mimo jiné čtyři airbagy, ABS s EBD, elektrohydraulický posilovač řízení, centrální zamykání s dálkovým ovládáním, elektrické ovládání oken předních dveří, tříramenný sportovní volant nastavitelný ve dvou osách, výškově nastavitelné sedadlo řidiče či dělená a sklopná zadní sedadla se třemi opěrkami hlavy.

Výběr výbavy na přání zákazníkům ulehčuje nová politika výhodných příplatků. Například stabilizační systém ESP+ EBV+ asistent rozjezdu do kopce stojí pro všechny modely jen 10 000 Kč, adaptivní bi-xenonové světlomety vyjdou na 16 900 Kč, automatická klimatizace Climatronic na 8 900 Kč a parkovací senzory vzadu na 3 900 Kč. To však může vypadat, že se Seat svým zákazníkům poněkud podbízí.

Modelová paleta zahrnuje dále výkonnější čtyřválec 1,4 16V (63 kW/85 k), který stojí v provedení Reference 304 900 Kč, motorizace 1,6 16V (77 kW/105 k) s bohatší výbavou Stylance vyjde na 374 900 Kč. Také stejně výkonný osvědčený turbodiesel 1,9 TDI se dodává až od prostředního stupně výbavy, takže jeho cena je 460 900 Kč. V provedení Reference lze objednávat slabší vznětové alternativy v podobě tříválce 1,4 TDI (59 kW/80 k) za 379 900 Kč nebo čtyřválce 1,9 TDI o výkonu 66 kW/90 k, jehož cena začíná na částce 394 900 Kč. Všechny motory spalující naftu jsou standardně vybavené filtrem pevných částic DPF.

Díky nově nastaveným procesům chce Seat brzy zdvojnásobit počet svých modelů a dosáhnout v roce 2018 zvýšení výroby z 500 000 na 800 000 kusů. Mezi novinkami budou i nové modely v segmentu B, které přijdou na trh v roce 2009.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Nový Seat Ibiza

 

Seat Leon 1.595
Rok výroby: 2006
Stav: 170 774 km
Cena: 74 000 Kč
Seat Leon 1.968
Rok výroby: 2013
Stav: 130 519 km
Cena: 265 000 Kč
Seat Altea 1.984
Rok výroby: 2005
Stav: 157 344 km
Cena: 58 000 Kč
Test novinky Optima SW: Jak si Kia poradila s kombi střední třídy?

Test novinky Optima SW: Jak si Kia poradila s kombi střední třídy?

Na jaře tohoto roku byla na autosalonu v Ženevě odhalena Optima Sportswagon, kterou korejská automobilka hrdě označuje za své první kombi střední třídy. My měli možnost ji otestovat ve sportovně laděné variantě GT Line. Jak obstála?

29.  11.  2016 | Stanislav Kolman | 31 příspěvků
Vyladěno na správných místech. Test Subaru WRX STi verze 2016

Subaru WRX STi 2016

Jízdy s kultovním sedanem WRX STi prokázaly, že značka umí vozy průběžně dolaďovat v souladu s dobou i přáními jejích zákazníků.

13.  11.  2016 | Radek Pecák | 25 příspěvků
Test Audi A3 Sportback 1.6 TDI - Nečekaně prostorná krasavice

Audi A3 Sportback 1.6 TDI

Faceliftovaná Audi A3 Sportback nabídne opravdový luxus a pohodlí, za což si však automobilka nechá řádně zaplatit. Stojí tato krasavice skutečně za takovou investici? Podívali jsme se na zoubek exempláři s motorem 1.6 TDI.

2.  11.  2016 | Stanislav Kolman | 14 příspěvků