Nový Seat Alhambra: bratříčku, zavírej vrátka

Seat odhalil novou generaci MPV jménem Alhambra. Ta je opět kopií bratříčka Sharan, a to včetně jeho posuvných zadních „vrátek”.

Stávající generace Alhambry již poněkud zestárla, takže nepřekvapí, že se již v nijak závratných počtech neprodává. Proto se blíží střídání stráží. Nová Alhambra bude i tentokrát vycházet z nového Volkswagenu Sharan, o třetího do party, Galaxy, však tato dvojice přijde, neboť Ford již dávno rozjel vlastní program velkoprostorových vozů.

Seat Alhambra obohatí nabídku španělské automobilky koncem letošního léta. V nábídce se objeví celkem čtyři pohonné jednotky vybavené ve všech případech přímým vstřikováním paliva a přeplňováním. Choutky notorických zastánců benzínu uspokojí jednotky TSI s výkonovým rozptylem od 150 do 200 koní (110 až 147 kW), zatímco dvojice dieselů bude ohraničovat výkonové spektrum od 140 do 170 koní (103 až 125 kW).

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Pod kapotami tedy žádnou revoluci nečekejme, zajímavosti tady ale jsou, neboť jedním z hlavních témat vývoje byla hospodárnost: všechny motory budou standardně doplněny nejen soustavou řízeného zhášení motoru (start/stop), ale též částečnou rekuperací brzdné energie a její úschovou v akumulátoru, díky tomu se mají vyznačovat vůbec nejnižšími emisemi CO2 ve svém segmentu. Slabší z dieselů zastavěný v nové Alhambře má v průměru spotřebovat 5,5 litrů nafty na 100 km a do ovzduší vypustit CO2 ve výši 143 g/km.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Nová generace Seatu Alhambra bude dlouhá 4 850 mm, což je o plných 220 mm více než dosud. Díky tomu citelně narostl objem vnitřního prostoru pro zavazadla i posádku, pro níž je alternativně připravena třířadá konfigurace sedadel (Alhambru bude možno objednat v pěti, šesti a sedmimístném provedení). Základní objem zavazadlového prostoru činí v pětimístné verzi 885 litrů, po sklopení druhé řady sedadel má narůst až na 2 297 litrů. Druhý pár bočních dveří je pro snadnější manipulaci v omezených prostorech posuvný, na přání elektricky.

Mezi další zajímavosti má patřit posuvné střešní okno, jehož plocha je trojnásobná v porovnání s dosavadním modelem. Do standardní výbavy budou náležet stabilizační systém či sedm airbagů, za příplatek budou k mání bi-xenonové reflektory s automatickými dálkovými světly, třízónová klimatizace, samočinný parkovací systém nebo couvací kamera.

Seat sice o své novince neřekl vše, všechny podstatné detaily ale budou dozajista shodné s již zmiňovaným, dříve představeným Sharanem. Dalších detailů se tak můžete dopídit právě zkoumáním koncernového sourozence...

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Nový Seat Alhambra
Seat Exeo 1.998
Rok výroby: 2013
Stav: 140 560 km
Cena: 165 000 Kč
Seat Ibiza 1.39
Rok výroby: 2009
Stav: 141 719 km
Cena: 100 000 Kč
Seat Leon 1.986
Rok výroby: 2013
Stav: 129 262 km
Cena: 245 000 Kč
Je čas přezouvat! Známe dvacet nejlepších letních pneumatik na trhu

Je čas přezouvat! Známe dvacet nejlepších letních pneumatik na trhu

V pátek fakticky končí povinnost zimních pneumatik a nastává čas těch letních. Podívejte se na výsledky testu dvaceti pneumatik v několika disciplínách. Můžete se tak lépe rozhodnout, co si nechat na auto nazout.

včera | Milan Lažanský | 50 příspěvků
Test Citroënu C3: Vyzkoušeli jsme ho (nejen) v úzkých uličkách Kutné Hory

Citroën C3 1.2 PureTech (5M)

Inspirován svěžím vzhledem Cactusu zamířil Citroën C3 také na český trh. Jak velkou konkurencí bude v segmentu malých vozů, kterému v tuzemsku již nějaký čas kraluje Fabia? Novinku jsme otestovali s benzínovým motorem 1.2 PureTech.

včera | Stanislav Kolman | 16 příspěvků
Test Evropského auta roku. 5 důvodů, proč si Peugeot 3008 titul zaslouží

Peugeot 3008 2.0 BlueHDi (6M)

Je to jen pár dní, co si Peugeot 3008 vysloužil ocenění za nejlepší evropské auto tohoto roku. My jsme měli možnost jej vyzkoušet a přinášíme pětici důvodů, proč francouzská automobilka za svůj výtvor získala titul zaslouženě. Našli jsme ale i nedostatky.

22.  3.  2017 | Stanislav Kolman | 70 příspěvků