Nový Seat Alhambra: bratříčku, zavírej vrátka

Seat odhalil novou generaci MPV jménem Alhambra. Ta je opět kopií bratříčka Sharan, a to včetně jeho posuvných zadních „vrátek”.

Stávající generace Alhambry již poněkud zestárla, takže nepřekvapí, že se již v nijak závratných počtech neprodává. Proto se blíží střídání stráží. Nová Alhambra bude i tentokrát vycházet z nového Volkswagenu Sharan, o třetího do party, Galaxy, však tato dvojice přijde, neboť Ford již dávno rozjel vlastní program velkoprostorových vozů.

Seat Alhambra obohatí nabídku španělské automobilky koncem letošního léta. V nábídce se objeví celkem čtyři pohonné jednotky vybavené ve všech případech přímým vstřikováním paliva a přeplňováním. Choutky notorických zastánců benzínu uspokojí jednotky TSI s výkonovým rozptylem od 150 do 200 koní (110 až 147 kW), zatímco dvojice dieselů bude ohraničovat výkonové spektrum od 140 do 170 koní (103 až 125 kW).

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Pod kapotami tedy žádnou revoluci nečekejme, zajímavosti tady ale jsou, neboť jedním z hlavních témat vývoje byla hospodárnost: všechny motory budou standardně doplněny nejen soustavou řízeného zhášení motoru (start/stop), ale též částečnou rekuperací brzdné energie a její úschovou v akumulátoru, díky tomu se mají vyznačovat vůbec nejnižšími emisemi CO2 ve svém segmentu. Slabší z dieselů zastavěný v nové Alhambře má v průměru spotřebovat 5,5 litrů nafty na 100 km a do ovzduší vypustit CO2 ve výši 143 g/km.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Nová generace Seatu Alhambra bude dlouhá 4 850 mm, což je o plných 220 mm více než dosud. Díky tomu citelně narostl objem vnitřního prostoru pro zavazadla i posádku, pro níž je alternativně připravena třířadá konfigurace sedadel (Alhambru bude možno objednat v pěti, šesti a sedmimístném provedení). Základní objem zavazadlového prostoru činí v pětimístné verzi 885 litrů, po sklopení druhé řady sedadel má narůst až na 2 297 litrů. Druhý pár bočních dveří je pro snadnější manipulaci v omezených prostorech posuvný, na přání elektricky.

Mezi další zajímavosti má patřit posuvné střešní okno, jehož plocha je trojnásobná v porovnání s dosavadním modelem. Do standardní výbavy budou náležet stabilizační systém či sedm airbagů, za příplatek budou k mání bi-xenonové reflektory s automatickými dálkovými světly, třízónová klimatizace, samočinný parkovací systém nebo couvací kamera.

Seat sice o své novince neřekl vše, všechny podstatné detaily ale budou dozajista shodné s již zmiňovaným, dříve představeným Sharanem. Dalších detailů se tak můžete dopídit právě zkoumáním koncernového sourozence...

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Nový Seat Alhambra
Seat Leon 1.968
Rok výroby: 2013
Stav: 130 519 km
Cena: 258 000 Kč
Seat Exeo 1.968
Rok výroby: 2010
Stav: 104 458 km
Cena: 150 000 Kč
Seat Altea 1.984
Rok výroby: 2005
Stav: 157 344 km
Cena: 62 000 Kč
Neopouštěj staré známé pro nové. Srovnání Hondy HR-V a Jazz

Neopouštěj staré známé pro nové. Srovnání Hondy HR-V a Jazz

Tvary karosérie nového crossoveru Honda HR-V jsou nepochybně pro velkou část lidí mnohem přitažlivější než v případě klasického městského hatchbacku. Jenže, design není vše....

8.  1.  2017 | Stanislav Kolman, Radek Pecák | 6 příspěvků
Mapovali jsme práci Autotýmu při shánění ojetiny. Jak jsme dopadli?

Test kvality práce Autotýmu

Spolupracovník redakce se pokoušel koupit ojeté SUV Ford Kuga v tuzemských autobazarech. Aby se "nespálil", zaplatil si pomoc expertů společnosti Autotým.

3.  1.  2017 | Jiří Vojáček | 39 příspěvků
Den v automobilovém ráji: Navštívili jsme centrum technologií Porsche

Den v automobilovém ráji: Navštívili jsme centrum technologií Porsche

Nahlédli jsme pod pokličku vývoje nejpopulárnějších sportovních aut světa a osobně několik z nich přímo v technologickém komplexu v Nardò vyzkoušeli.

22.  12.  2016 | Stanislav Kolman | 1 příspěvek