Po shlédnutí fotografií jsem nebyl vyloženě nadšen, nicméně myslím, že nová 9.5 se povedla !! A to i s ohledem na situaci v SAABu jako výrobcem.. Zplaťbůh, že se zadřil "odchod" od GM !! Byl jsem společně s Billyador-em ve Švédsku v Trollhattanu se podívat a měli jsme možnost i slyšet názory zaměstnanců automobilky. O amicích nikdo neřekl nic pozitivního... a ty "stvůry" cadillaky co "jeli na druhé lince vedle Saabů - o to se nechci ani rozepisovat. Mám Saaba druhého - měl jsem 9000 Talladegu a nyní tři roky "mazlím" 9.5 Aero Combi - kdo má zájem, ať se koukne na Saab clob web, mám tam fotky. Jinou káru bych si už v životě nepořídil ..... toť vše.
No a nejhorší na tom je, že pokračování těchhle tragických aut se rozhodl zase někdo financovat a utápět v nich peníze. Po zkrachovalém GM touží po krachu zase Koenigsegg. Pokud SAAB radikálně nezmění koncepci svých aut, nemá šanci tyhle hrůzy prodávat v nějakém větším množství, kromě pár kusů vyznavačům morbidního stylu křížence auta s vojenskou stíhačkou.
Martine ja bych to asi nebral tak smahem.. Rozhodne se neda rict, ze SAAB je tragicke auto.sam jsem nebyl priznivcem znacky, ale tak jako BMW, MAZDA, VW nebo cokoli jineho v podobne kategorii, ma svuj osobity styl, tak jejich dve nejznamejsi rady vyjadrovaly svuj vlastni seversky styl a trosku jinak pojaty pristup samotneho vozu k ridici. Po technicke strance to byly vzdy velice kvalitni vozy s urcitou "pridanou hodnotou" prave v tom jinem pojeti nekterych bezne zazitych veci(designova uminenost a konzervativnost ruku v ruce s opravdu kvalitni technologii). Faktem je,ze quality control nastoleny GM po vstupu do automobilky z ono kouzla trosku sebral, ale ja myslim, ze z lidii co ty auta delaj a z celeho svedskeho managementu nevyprchala touha to napravit.. Sam jsem se byl pred 3 lety podivat v Trollhatanu na linku a jsem presvedceny, ze pro ne existuje nejen cesta k zachrane, ale proste k dlouhodobejsimu zachovani tehle raritky, ktera si znovu dovoluji tvrdit technicky skutecne nic nezada ani s leadery... Koenigsegg dobre vi,ze preziti vic nez na cemkoli jinem zalezi na novem modelu 95. Pokud by se nechytil, automobilka nebude mit dost casu na vyvoj noveho vozu v radikalne jine koncepci splnujici pozadavky a predstavu trhu... Takze doufam,ze se jim to podari, ikdyz sam musim rici, ze uz jsem novy model videl a prijde mi to jak klasicky cestovni american s lehkym nadechem predchozi generace a "insignia" krivkama na kazdem zlomu. Pusobi to tak trosku sterilne... no bylo to jen par fotek, tak budoucnost ukaze... ale zase jsme na zacatku. zkratka co nekostuje mne, muze kostovat jinemu a opravdu dulezite je to pod plechem. A tam bych se jich fakt zastal...Pekny den vsem,b
billyador: uplne koukam, ze se v diskusich objevi nekdo nezaujaty!! Musim souhlasit snad ve vsech bodech!! Jinak, ja jsem zaujaty, to priznam rovnou.. saaba miluju, a jsem rad ze se odpoutal od GM!! Je to auto stavene potrebam ridice.. Clovek kt v tom aute nejel nebo ho neridil nevi o cem mluvi. Jeho nazor pak nemuze byt bran na zretel.. Ja srovnani mam a muzu rict ze do poslednich modelu 900 II, a pevnich modelu 95 to auto bylo nadcasove. (tj kolem roku 97-98)
No, neviem ze by opel robil podvozky pre vojenske stihacky... ;-) otazka tiez je, co bude Saab robit, ked Opel dostane inych majitelov a uz spolu nebudu v jednom koncerne.
Dnes som si kupil britsky autocar...je tam dlhy clanok o buducnosti Saabu. Po rozchode moze bezplatne vyuzivat platformy sucasnej Insignie a novej Astry...9-5 má o 100mm dlhsi razvor ako Insignia...9-4x bude vyrabat GM v USA, 9-3 dostane viacprvkove zavesenie zadnej napravy. DIzajn bude skor evolucny...potencial na vyvoj vlastnych aut vraj SAAB ma, ale do buducna ma nakupovat motory od inych vyrobcov. Konktretne bola spomenuta 1,6 turbo zo spoluprace PSA-BMW.
Potvrďte prosím přezdívku, kterou jsme náhodně vygenerovali, nebo si zvolte jinou. Zajistí, že váš profil bude unikátní.
Tato přezdívka je už obsazená, zvolte prosím jinou.