Nový Saab 9-5 stále blíže k produkci (spy photos)

Ačkoli se automobilka Saab přesouvá pod křídla Koenigseggu a k řešení je mnoho jiných záležitostí, testovací jezdci pilně dokončují novou generaci modelu 9-5. Jak se finalizace blíží, prvky kamufláže putují z vozu pryč a nyní se díváte na to nejlepší, co bylo z testů „devět-pětky“ pořízeno.

Podle dosavadních informací se očekává od nové generace nárůst hmotnosti, co bude zapříčiněno zvětšením karoserie ve všech směrech - vůz naroste do výšky, délky a samotný rozvor kol naroste o celých 14 centimetrů. Saab chce totiž přímo konkurovat modelům, jakými jsou Mercedes-Benz třídy E, Volvo S80 nebo Cadillac STS.

Pod kapotou bude s jistotou odvádět svou práci dvoulitrový přeplňovaný čtyřválec s výkonem 210 koní, silnější variantu pak bude zastupovat šestiválec o objemu 2,8 litru. Pro americký trh bude k dispozici dokonce agregát 3,6 V6, v Evropě se s ním ale prozatím nepočítá.Vyznavači dieselů si přijdou na své také a nebude chybět ani hybridní verze, alespoň tak slibují u Saabu. Představení vozu je naplánováno na zářijový frankfurtský autosalon.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Foto © Automedia
Saab má s modelem 9-5 vysoké cíle

Volvo V50 1.997
Rok výroby: 2004
Stav: 213 831 km
Cena: 65 000 Kč
Volvo XC90 2.4
Rok výroby: 2006
Stav: 174 699 km
Cena: 230 000 Kč
Volvo S80 2.4
Rok výroby: 2010
Stav: 124 859 km
Cena: 279 000 Kč
Mají sportovní diesely smysl? Odpověď jsme hledali s Golfem GTD

Volkswagen Golf GTD (7AT)

Může být automobil čistokrevným hot-hatchem, i když se pod jeho kapotou ukrývá vznětová pohonná jednotka? Odpověď nejen na tuto otázku jsme hledali během testovacích jízd s omlazeným Volkswagemen Golf GTD.

19.  4.  2017 | Stanislav Kolman | 88 příspěvků
Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Mercedes třídy G je posledním pravověrným offroadovým autem s uzavíratelnými diferenciály a redukcí převodovky. Snaha automobilky Mercedes udržet tento letitý model v nabídce s sebou přináší mnoho ústupků a kompromisů. Výsledek je ale pořád naprosto skvostný!

11.  4.  2017 | Jiří Švamberk | 7 příspěvků
Test ojetiny Volvo V70 III: S pětiválcem nezlobí, ale odborníky potřebujete

Test ojetiny Volvo V70 III: S pětiválcem nezlobí, ale odborníky potřebujete

Ceny nejvíce ojetých kusů Volva V70 proťaly hranici 200 tisíc korun. Jak funguje švédský vůz po letech?

8.  4.  2017 | David Rusol | 15 příspěvků