Nový Saab 9-5 podstoupil tvrdý crash test, naboural sám do sebe

Vskutku pozoruhodným způsobem se Saab rozhodl prezentovat bezpečnost svého nejžhavějšího želízka v ohni trhu, nové 9-5. Crash testy jsou nám všem jistě dobře známou metodou ověřování pasivní bezpečnosti osobních automobilů - to se ve své podstatě v laboratorních podmínkách pošle vůz proti překážce jistých parametrů a vyhodnotí se, jaký měl náraz následky pro samotný vůz a především pro jeho posádku tvořenou pochopitelně testovacími figurínami.

Saab na to ale šel jinak a trochu masochisticky poslal dva vozy typu 9-5 proti sobě. Naštěstí nezašel až tak daleko, že by dovnitř posadil své lidi odpovědné za vývoj bezpečnostních prvků, i tak ale celá situace více připomíná to, co se může stát ve skutečném provozu. Jakkoli je zrovna čelní náraz dvou vozů dost nepravděpodobný a tudíž výjimečný, je právě taková nehoda jednou z nejnebezpečnějších.

S jakými následky náraz dvou „devět-pětek” skončil zhodnoťte sami z přiloženého videa. My jen dodáme, že náraz proběhl v rychlosti 60 km/h. Zajímavé je, že i na oficiálním videu automobilky si celou událost komentující dáma dovolí zmínit součet rychlosti obou vozů, což je naprosto zbytečný a nicneříkající údaj. Takovýto čelní náraz dvou stejně těžkých a stejně defomovatelných vozů, kdy každý z nich jede 60 km/h, pochopitelně odpovídá nárazu každého z nich do pevné nedeformovatelné překážky v téže rychlosti tj. není o nic nebezpečnější než případný crash test šedeátkou „do zdi”. Zmiňování cifry 120 km/h je jen zbytečně matoucí, vyvolává už tak dostatećně zakořeněný mylný dojem, že při čelním nárazu dvou vozů se rychlosti obou z nich sčítají a následky odpovídají nárazu každého z vozů do pevné pŕekážky ve výsledné rychlosti. To je samozřejmě absolutní nesmysl, následky nárazu Saabu 9-5 do pevné překážky v rychlosti 120 km/h by byly přibližně čtyřikrát horší než v případě této nehody a z imaginární posádky by pravděpodobně zbylo něco jako reálná kaše. Ale to je téma, které se na AutoRevue.cz přetřásalo již několikrát a uvědomělému čtenáři je toto vše jistě dobře známo...

Volkswagen Golf 0
Rok výroby: 2009
Stav: 164 424 km
Cena: 115 000 Kč
Volkswagen Passat 0
Rok výroby: 2004
Stav: 187 213 km
Cena: 60 000 Kč
Volkswagen Golf 1.9
Rok výroby: 2009
Stav: 148 254 km
Cena: 115 000 Kč
Test Evropského auta roku. 5 důvodů, proč si Peugeot 3008 titul zaslouží

Peugeot 3008 2.0 BlueHDi (6M)

Je to jen pár dní, co si Peugeot 3008 vysloužil ocenění za nejlepší evropské auto tohoto roku. My jsme měli možnost jej vyzkoušet a přinášíme pětici důvodů, proč francouzská automobilka za svůj výtvor získala titul zaslouženě. Našli jsme ale i nedostatky.

22.  3.  2017 | Stanislav Kolman | 68 příspěvků
Test Škody Octavia po faceliftu s motorem 1,8 TSI. K RS chybí jen kousek

Škoda Octavia 1.8 TSI (facelift)

Octavia se zážehovou osmanáctistovkou nepatří mezi ty úplně nejvyhledávanější motorizace, ovšem její kultivovanost, chuť po otáčkách a solidní spotřeba paliva z ní činí černého koně modelové řady. Svezli jsme se verzí liftback s převodovkou DSG a pohonem předních kol.

20.  3.  2017 | Jiří Švamberk | 39 příspěvků
Test Dacie Duster: 5 věcí, které byste měli vědět o nejprodávanějším SUV v ČR

Dacia Duster 1.6 SCe 4x4

Proč je tak úspěšná? Ptáme se při testování Dacie Duster, která je na trhu již sedmým rokem, ovšem stále v kondici.

15.  3.  2017 | Milan Lažanský | 62 příspěvků