Nový Saab 9-5 konečně zná své české ceny (kompletní ceník)

48 komentářů

papluh
13. června • 1:27

V Holandsku je cena 9-5 2.8T V6 Aero XWD s DPH a bez luxusdane 49.750 Eur, v CR 1.3mil Kc.
Rozdiel 2.0T Vector s a bez XWD je tam 1300Eur, v CR 60tis Kc.
Rozdiel medzi 2.0T benzin a 2.0TiD je tam 1300Eur u manualu, v CR 100tis Kc.
....

Judas Priest
13. června • 9:42

A nezdá se ti, že takto je to u nás se všemi auty? Holt jsme malý trh - žádný autosalon nemá takovou výtoč, aby dostal tak dobré ceny jako autosalony ve větších a potažmo vyspělých zemích.

papluh
13. června • 13:05

Asi zalezi aj od znacky a objemu predaja. Ked nasi kupovali Civica tak som prezrel okolite trhy (AT, HU, CZ, DE cca v tomto poradi ) a nenasiel som o tolko nizsiu cenu aby sa to vyrovnalo dovozu a papierovackam. Rozdiel ceny bol pod 1tis Eur pri aute za 20tis Eur, dovoz by zhltol asi 500Eur.
Ale treba povedat, ze to bolo az po akcii ktorou Honda oficialne 'stiahla ceny na uroven EU'. A predtym ako brutalne padol forint, vtedy sa setrili tisice Eur kupou od feferonou :(

haha
19. června • 0:17

Německo: 9-5 Linear 2.0t 29900E s dani.Linear 2.0t xwd 31700E.Uz je prodávají,viz Autoscout.de.To jsou myslim ty spravne ceny o těch 100 níže.

Škoda
11. června • 7:29

B-]ŠkodaB-]

foxy
11. června • 2:15

Kdo si tohle může dovolit ? :-O:-O:-O 95% Čechů tedy rozhodně NE !

freeman
11. června • 7:19

A tých 5% sú blázni a šialenci.

foxy
12. června • 1:37

přesně tak ! Magoři - tolik peněz za posr*** SAAB. To bych si radši koupil barák a ještě by mi zbylo na nadherné Ford Mondeo nebo Ford Focus z bazaru !

Martin.
12. června • 2:36

Dům za milion bude skutečně fajnovka :-D:-))

Judas Priest
12. června • 8:47

Ono když považuje bazarový Ford na který mu za milion ještě zbyde za "nádherný", asi vskutku nebude náročný ;-) Takže může bydlet například v polorozpadlém venkovském stavení bez vody a střechy a tak podobně, ale pod čtyři miliony se obyvatelný barák v obyvatelné lokalitě sehnat nedá. Vím to moc dobře. B-]

Jancula
10. června • 20:41

Súhlasím, tiež sa mi zdajú tie ceny trošku vysoké, spykerovské ;). Ale to majú premiový nemci tiež a nikto to veľmi nerieši. Jasné, ja by som saaba nekúpil, ale zase chápem, že na tých autách niečo je. Majú pre mňa také charisma výnimočnosti, ale nie je tej extrovertnej dynamickej nemeckej, ale naopak skromnej inteligentnej seversky chladnej. Túto charismu vedia oceniť len výnimočný, zároveň trocha ujetí ľudia a navyše na to musia teda ešte mať. A takých rozhodne veľa nie je. Pre nagelovanca alebo hlavohruď táto značka cenu nemá. Ten bude loviť určite inde. Za jediného, ako tak priameho, konkurenta 9-5-ky považujem novú generáciu S60. A tá má ceny podľa zbežného skúmania posadné o značnú mieru nižšie. No nebude to mať SAAB ľahké. Nuž daň za výnimočnosť. Môžeme ho za tie ceny odsudzovať, ale nakoniec buďme radi, že je ešte vôbec s nami, veď nikto nás tie autá kupovať za tie ceny nenúti.

sandro_cortez
11. června • 1:27

si chcel asi povedat volvo s80. s60 je o triedu nizsie

Jancula
11. června • 9:07

Nie, myslel som S60. To nove, co teraz vyslo. Obe by mali byt vyssia stredna. Volvo je len o malo kratsie. V strednej by mali byt proti sebe s40 a 9-3. Ale nejdem sa hadat, niekedy nie je to zaradenie do tried uplne jednoznacne.

Martin.
11. června • 12:44

S60 je opravdu uplně jinde, je to klasické auto prémiové střední třídy, takže její konkurent je Audi A4, BMW3 a měl by to být i Saab 9-3
Co se týče nové 9-5 je co do rozměrů vnějších unikát, s pěti metry je nekde mezi vyšší střední a luxusním segmentem, i prostor vevnitř je větší než třeba v Ečku. Jinak technicky a pojetím je to zvětšená vyšší střední...

sandro_cortez
11. června • 13:27

tak tak. s40 je nizsia stredna (golf,focus...)

Jintaj
10. června • 19:42

Vážení, při té vší kritice si ještě uvědomte, že SAAB není automobilka, která by vyráběla vozy zaměřené na český trh! V žádném případě tahle auta (a ani ceníky) nejsou dělané na míru někomu, kdo považuje za nejlepší auto na světě produkt Boleslav Motor Werke, protože to má za zadními koly obrovský batoh na harampádí a spotřebuje 4,5 l nafty na 100 km! SAAB živily vždy v převážné míře vývozy do USA, a proto lze očekávat, že i nová 9-5 je dělaná na míru americkému kupci.
Polemizovat proto nad tím, že s ejich u nás prodá minimum, je irelevantní - a pro švédskou automobilku i nezajímavé.
A fanoušci značky SAAB si tuhle novinku jistě nenechají ujít. Mě osobě mrzí, že z palety motorů zmizel legendární 2,3litr...

Alex..
11. června • 0:12

Upřímně..ne každý je takový jak píšeš..já teď plánuji koupit nové auto..mám jen dva požadavky. 4kolku a benzínový atmosférický osmiválec..a tady se prostě nechytnu..

asdf
11. června • 9:19

www.cadillac.com ... zkoukni cts a sts, pokud to musi byt sedan. jestli ne tak escalade B-]

james
10. června • 21:00

Fanoušek srabu a jeho kecy v kleci. Americkej trh: naleštěná bída na leasing s držákem na colu. Sáb je to samý spotřební zboží jako fábie, tak si ten individuální přístup strč kam chceš a pofoukej srdíčko.

10. června • 17:05

Tohle že je nový Saab? Takhle nějak si představuju auto Samsung.

Judas Priest
10. června • 17:35

Dokonce bych řekl, že je to velmi typický Saab! Velmi povedený. Chce ho vidět naživo. Teď už jen sehnat mega!

Mates 29
10. června • 15:34

co to tady melete,ze je to drahy nebo predrazeny???Naprosto souhlasim s Judasem,takovy ceny meli vzdy,to jste jako cekali zaklad za 650 tis nebo co???Jo a pro Petru C5 je stredni trida,takze ani nahodou to neni konkurent 9-5

ABC
10. června • 16:27

jestli to nebude tím, že tehdy měli "něco" víc a mohli si to dovolit...

xavier911
10. června • 16:39

no myslim, ze to bolo tim, ze vtedy Saab svet povazoval za luxusnu znacku, ktoru si kupuju automobilovy fajnsmekri a umelci, ale od kedy je z toho opel, tak to slo uz len dole vodou. Saab by sa so svojou novou 9-5 asi chcel dostat spat na vyslnie, ale pruser je, ze je to stale z velkej casti Opel Insignia, ktora stoji stale o par stoviek tisic menej mixnuta s nejakych chevroletom zabalena v designe Saab. Je to ako keby sa Ikea pchala do designerskych nabytkovych obchodov, asi by si tam nasla malo zakaznikov a to sa obavam bude aj problem tohoto Saabu.skoda, dat ceny o 100k nizsie....

Judas Priest
10. června • 17:34

Zase ten u všech ignorantů oblíbený nesmysl s Oplem... :-/

Petra Filková
10. června • 19:14

V tom máš pravdu. V době koncernů řešit zrovna u jedné automobilky, že užívá věci z jiného modelu koncernu je směšné. BMW v řadě 5 také používá řadu prvků z menších modelů, nikomu nevadí, že lze v BMW najít motory Peugeotu a Citroenu, ale to, že Saab stojí na stejné platformě jako Opel řeší jakoby to bylo stejné.
Prostě je to klasické koncernové sdílení technologií. Nic víc a nic míň. Výsledek je zásadně odlišný a o to jde.
Pro mne je jen škoda, že tento vůz si neobhájím při srovnání ceny s konkurenci. Jinak bych neváhala. Po očkách řady 9-3 mám tak konec.

xavier911
10. června • 18:58

no bohuzial to nezmysel nieje, u poslednej 9-5 to tak vidiet nebolo, ale v tejto generacii je to patrne hlavne v detailoch - volant, packy pod volantom, tlacitka, motory atd. to vsetko je rovnake ako o niekolko stoviek tisic lacnejsej insignie, osobne mi to nevadi, design je celkom v pohode, az na tie neprakticke packy pod volantom, kto jazdil s insigniou, vie o com hovorim :), len mi ta cena pride naozaj premrstena...

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
Honza
10. června • 21:41

Mimochodem, mozna takova drobnost.. Ale zrovna ten volant je naprosto saabi, protoze byl poprve pouzitej v konceptu 9-4X. teprve pak se zacal daval do Insignie. ;-)

trent
10. června • 15:46

Ano, ceny měly takový vždy, ale kam to taky Saab s těmahle cenama dotáhl?

Tomas B
10. června • 15:45

mates: mně je to úplně volný jaký maj ceny teď, natož jaký měli někdy předtím. Cena je to prostě nesmyslná, nic víc nic míň ;-)

RR
10. června • 14:53

Je to otázka pohledu, ale myslím si že cena je více než přiměřená....Který konkurent mi nabídne 220PS za necelý 1 mega a špičkovou verzi s 300PS za 1,4mega?

Petra Filková
10. června • 15:12

Saab 9-5 je vyšší střední třída. Tedy konkurent pro Citroen C5, Peugeot 607, BMW řady 5, Audi A6, Mercedes E-klasse apod. Konkurent ve smyslu zařazení do třídy. Samozřejmě svým pojetím a charakterem není konkurentem všech.Saab na prémiové vozy nemá v mnoha okolnostech. Ty nabízí výkony bezmála 600 koní, 8válce, výbavy, které Saab nemá. Takže pro Saab je vrcholná verze taková, kterou má prémiovka někde v polovině spektra. Ano, vůči neprémiovému segmentu to je top model.Za danou částku 1,4 milionu koupíme např. Mercedes E350 4Matic se stejnou dynamikou a výbavou. Doplníme-li výbavy vychází MB na stejnou sumu se stejnou výbavou. U Audi si mohu koupit A6 3,0TFSI quattro.
- tedy dva konkurenti z obecně uznávanějšího segmentu. S trvalým náhonem na všechna kola, určitě lepším brendem, stejnou dynamikou apod.
U BMW za to koupíme 535i se zhruba stejnou výbavou.To, zda je nějaký z nich pěkný a druhý ne, nebo jeden nabízí 5 milimetrů místa navíc není podstatné. To jsou malichernosti, nebo subjektivní věci. V objektivním srovnání stojí Saab moc. I v tom základním. Stojí stejně jako zavedené prémiové vozy a přitom stojí o stupínek níže. Je spíše tam, kde je Volvo. U něj by mohl někdo namítat, že stojí i více, ale také nechť se podívá na prodeje.Je to škoda, protože Saab mám moc ráda. Ale při této cenové politice se určitě prodeje nerozjedou. Pro fanoušky je to drahé a pro usedlé lidi, kteří jsou trendy je zase lepší volba cenově stejně vycházející německá trojka.

RR
10. června • 21:50

Principově souhlasím, ovšem je otázka jaký praktický význam mají auta charakteru RS6, AMG, M5 atd se svými 600sty koňmy. Jejich prodeje jsou zanedbatelné a snad je lze pozitivně hodnotit pouze jako tahouny image. Spíš si myslím, že by 95 měla mít 6 valcový diesel než monstrozní 8 válec. Ostatně i mezi těmito super auty je doba downsizingu..
Přesto mi cena nové 95 připadne i v porovnání s těmito "premiovkami" dobrá. Stačí si pouze nakonfigurovat cenu např dobře vybavené A6 , která sice v 3.0TSFI quattro stojí nějakých 1,4 mil ale s ohledem na možnou doplnkovou výbavu bude realita spíš někde o 300 tis. kč dál.....
V Čr snad i díky xenofobnímu prostřední bude asi prodej 95 problém, ale zapadní evropa a hlavně USA, Kanada, Austaralie, kde má Saab výrazně premiovější image než zde lze úspěch očekávat.
95 si koupím ne proto, že bych byl přesvědčen, že je lepší než A6, 5-er, ale už jen proto, abych vybočit ze stereotypu našich silnic a nepřidal další A6..

Petra Filková
10. června • 22:16

S tím nesouhlasím. Zmíněná A6 může stát i 2,5 milionu ale za daných cca 1,4 milionu bude mít zhruba stejnou výbavu jako onen Saab. Opravdu nechci řešit ty výbavy naprosto detailně, ale právě onen rozdíl je poměrně zanedbatelný a není takový, jak se zde snažíte ukázat. Takže ano, A6 může stát v dané motorizaci výrazně více, ale hlavně proto, že umožní např. instalovat vzduchový podvozek, paket individual apod.Co se týká motorů - zde vůbec přece nejde o to, kolik se těch M5 prodá, ale o to, že tam, kde Saab končí, tak prémiový segment je někde uprostřed. Ono upřímně takové BMW řady 5 je ve verzi 535 někde v polovině. Stále je tam ještě minimálně 550i a pak teprve M5.Já na přístup koupit si něco z daného principu nejsem stavěná a připadá mi to docela vtipné a směšné. Stále zde máte asi jediného konkurenta pro Saab v EU v podobě Volva S80.

Martin.
11. června • 13:21

Nechci se hádat s kolegyní od Saabů, ale opravdu jsis porovnávala ty ceny? Když A6tku dovybavím na úrověň základu aera které stojí 1,4milionu, tak mi vyjde 1 558 037Kč a to je adekvátní rozdíl mezi Saabem a Audi
Argument s tím, že technicky 9-5 nedosahuje možností německé prémie souhlasím, přeci jenom V8, solární střecha, vzduchový podvozek...
Takže pokud se toto auto ukáže jako dobré, má nárok mít o něco nižší ceny, ale opravdu ne na úrovni Mondea nebo Passatu.

RR
11. června • 13:09

Výbava je to místo,kde se neshodneme. Uznávám, že Saab bezpochyby nemá
takovou paletu doplňkové výbavy jako Audi, při podrobném zkoumání pak
ale zjístíte co vše si musíte/můžete k audi doobjednat (ostatně
cokoliv od VW group -připlácíte za položky, které jsou u jiných
výrobců standardem) a noblesně tomu říkají individualizace.
Jen pro ilustraci pokud si nakonfigurujete A6:
základní "holá" cena 3,0TSFI je 1344400 kč + následující doplňky, aby
byla alespon trochu porovnatelná s 95 ve výbavě AERO :
+sportovní sedadla sedadla 18 tis kč (a to jsou pouze v "hadře")
+paket komfort 43 331 kč(vyhřívaní sedadel, aut klima atd...)
+"jen" 18 palcová kola 54 670 kč.
A i při těchto doplňcích je to poměrně ostrouhané auto. Takže se
domnívám, že můj puvodní odhad doplnit cenu o cca 300 tis kč je
než realistický.
95 může mít RTD tedy aktivní tlumiče, drive sense atd. tj dle mého
názoru doplňky, které jej pak mou klidně porovnávat i se špičkově
vybavenou A6.
Porovnání s 5er vychází podobně, rozdil, který jsem zaznamenal je
pouze současná absence 4WD u BMW.....což je samozřejmě dočasné, ale i
to nyní nahrává 95.Kde Saab končí?...existují tovární úpravci Hirsch či např BSR a můžete
mít auto s monstrozním výkonem takže toto je odpověď na verze M5, RS6
atd...
Nemyslím si,že 95 ohrozí "premiové" značky v ČR, otázka jsou země,
které jsem uvedl v předešlém příspěvku....

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
Martin.
11. června • 13:23

jojo, ted sem si taky hrál s konfigurátorem audi, loketní opěrka za příplatek u auta za milion je síla co? :-D

Tomas B
10. června • 15:20

hezký petro ;-)

Shimi
10. června • 15:22

Tak tak, hezká shrnovačka. Teda až na tu C5, ta to kazí, C6 by tam seděla líp :-P

Tomas B
10. června • 14:59

necelý 1mega myslíš, těch 999tis. :-D

kozík
10. června • 13:36

1,4 mega? :-D :-D :-D

Blázni?
10. června • 10:59

Bez snahy obhajovat vysokou cenu bych měl jistou připomínku. V roce 1996 stála u nás tehdy prodávaná 9000 Aero 1 600 000,- Kč. Navíc reálná hodnota peněz tenkrát byla vyšší vlivem inflace a platy u nás také byly nižší. Nová 9-5 Aero se dostává do podobných čísel, ale technikou je někde jinde. Ano, řada konkurentů oproti devadesátým letům zlevnila, ale ruku na srdce milí obhájce BMW a Mercedesů, nešla jejich kvalita radikálně dolu? Saabu se až na několik výpadků celkem podařilo udržet vysokou dílenskou úroveň právě z devadesátých let (auta z té éry považuji vůbec za nejkvalitnější - tedy v námi diskutovaném segmentu), což se o konkurentech říct bohužel nedá.

Pan Kája
10. června • 19:30

Vytahovat ceny z minulosti nemá smysl. Pamatuji na pořízení Felicie Combi 1.3 za 270tis. Dnes za to teoreticky lze pořídit Ceed v nižší střední s výkonnějším motorem a de facto lepší výbavou (pomineme-li střední okénko a oplastování).
Před osmi lety vyšla jedna Fabie combi na částku převyšující 400tis. se 100k motorem, výbava comfort, ale bez klimatizace (ale to byl nestandardní případ) a dnes se za podobnou cenu člověk sežene vcelku obstojně vybavenou (ne holý základ) Oktávku.
Chci tím říci, že ceny se výrazně změnili, dnes můžeme koupit auta o třídu, až dvě větší a v podobné, ne-li lepší výbavě, jak v 90tých letech. A to bohužel ani v některých případech nemusím mluvit o inflaci.

xavier911
10. června • 12:39

je fakt, ze saaby z onych rokov stali strasne vela, preto sa ich v CR predalo novych rocne asi 5ks, kdezto podobne drahych BMW a Mercedesov boli mozno stovky. Ja som Saabista a svoju 9-5 mam rad a rozhode to nieje koli spolahlivosti, mam najazdene 50 tkm za 2 roky a to auto bolo uz asi 10x v servise :), takze spolahlive rozhodne nieje, ale ma neskutocnu osobitost a auru a preto ho mam a preto som bol ochotny zaplatit o 20% viac ako za konkurenciu (ford mondeo, honda accord), aj ked je to auto konstrukcne stare asi 8 rokov? A urobil by som to znova, ale nova 9-5 je uz v cenach na ktore ani saabisti niesu zvyknuty, a ak k tomu pripocitame velmi podarenu konkurenciu (bmw 5, mercedes E), tak je malo argumentov, preco kupit Saaba, okrem designu samozrejme :)

xavier911
10. června • 10:19

mam poslednu generaciu 9-5 a uvazoval som ako o sluzbnom aute aj o tejto novej generacii, ale ta cena ma zabila, so svojim limitom sa dostanem tak na 2.0T a vybave linear a to pocitam s 10% zlavou :), skoda, to auto je nadherne a technicky na inej urovni ako posledna generacia, no ale ta cena je fakt masaker. Je ale pravda, ze je to konkurent BMW 5 a A6 a Ecka, z toho pohladu to je super kupa. Staru 9-5 som kupil za mego v plnej vybave, ked som si spocital, co vsetko by som tam chcel, tak som sa dostal na 1.4 mega a to hovorim o 2.0T a ne xwd a automate, s tymi by to bolo kilo navic. kazdopadne, krasne auto, uz sa tesim na predvadeci jizdu :)

Petra Filková
10. června • 10:35

Já měla již dva Saaby, sice 9-3, ale nový 9-5 se mi moc líbí. Bohužel souhlasím, že cena je dost nepříjemná. Možná, že nějaký konkurent je dražší, ale to jen pro ty, kteří by to srovnali např. s Mercedesem v plné výbavě, aby měli pocit levnosti Saabu. Je to škoda, protože doplnit tam pár věci do výbavy, dostanu se někam na 1,4-1,5 milionu a to nebude ani vrchnolná verze.Takže za ty peníze jako průměrná verze Saabu mohu koupit E350 4matic s mírně vyšší výbavou. Škoda.

Tomas B
10. června • 9:47

já myslím, že je to zbytečně levný. Třeba 2,0t by nemuselo začínat na 1mil.Kč, ale tak na 1,3mil.Kč.......... Jsem zvědavej, kdo si tohle koupí (pokud nebudou od začátku slevy od 20% víc) :-D

freeman
10. června • 9:47

Keď som si preštudoval cenník tak mi s toho vychádza, že sú úplny blázni. Za tie peniaze je to nepredajné.

Doporučujeme

Články odjinud