Nový Saab 9-5 ještě tento rok, snad (spy photos)

Toto jsou zatím nejostřejší fotografie připravované nové generace Saabu 9-5, která se měla představit veřejnosti ještě tento rok. Jak tomu nakonec bude je ale zatím ve hvězdách - ačkoli Saab chce po restrukturalizaci zaútočit na trh s novými modely, momentálně to vypadá spíše tak, že se švédskou klasikou bude brzy amen.

Buďme ale optimisté a pojďme se na připravovanou 9-5 podívat blíže. V prvé řadě je s podivem, že se testy a všechny věci kolem vývoje automobilce dařilo dělat velmi potichu a i v současné fázi testů se na voze nachází kamufláže víc než dost. Hned na první pohled ale zaujme velmi plynulý přechod střechy do zadních partií, na který jsme zvyklí u karoserii coupé. U nové „devět-pětky“ se očekává mírné zvýšení hmotnosti, ale také nárůst do výšky i délky - rozvor náprav se má zvětšit o celých 14 cm.

Základní motorizací má být čtyřválcový zážehový turbomotor o objemu 2,0 l, který dává výkon 154 kW/210 k. Komu to nestačí, bude moci sáhnout po šestiválci o objemu 2,8 litru - to ale jen v Evropě. Pro Ameriku má být k dispozici dokonce agregát V6 o objemu 3,6 litru. Pod kapotou tohoto Švéda ale můžeme očekávat také dieselový agregát a počítalo se také s hybridní verzí.

Veřejnosti se nový Saab 9-5 měl představit již v září na autosalonu ve Frankfurtu. Snad se tak skutečně stane...

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Foto © Automedia
Saab 9-5 při testech na Nordschleife

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Foto © Automedia
Saab 9-5 při zimních testech

Volkswagen Golf 1.9
Rok výroby: 2009
Stav: 156 322 km
Cena: 115 000 Kč
Volkswagen Golf 0
Rok výroby: 2009
Stav: 164 424 km
Cena: 115 000 Kč
Volkswagen Passat 0
Rok výroby: 2004
Stav: 187 213 km
Cena: 60 000 Kč
Mají sportovní diesely smysl? Odpověď jsme hledali s Golfem GTD

Volkswagen Golf GTD (7AT)

Může být automobil čistokrevným hot-hatchem, i když se pod jeho kapotou ukrývá vznětová pohonná jednotka? Odpověď nejen na tuto otázku jsme hledali během testovacích jízd s omlazeným Volkswagemen Golf GTD.

19.  4.  2017 | Stanislav Kolman | 88 příspěvků
Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Mercedes třídy G je posledním pravověrným offroadovým autem s uzavíratelnými diferenciály a redukcí převodovky. Snaha automobilky Mercedes udržet tento letitý model v nabídce s sebou přináší mnoho ústupků a kompromisů. Výsledek je ale pořád naprosto skvostný!

11.  4.  2017 | Jiří Švamberk | 7 příspěvků
Test ojetiny Volvo V70 III: S pětiválcem nezlobí, ale odborníky potřebujete

Test ojetiny Volvo V70 III: S pětiválcem nezlobí, ale odborníky potřebujete

Ceny nejvíce ojetých kusů Volva V70 proťaly hranici 200 tisíc korun. Jak funguje švédský vůz po letech?

8.  4.  2017 | David Rusol | 15 příspěvků