Nový roadster Mercedes-Benz SLC je tady. Už nemá osmiválec

Mercedes představil rozsáhlejší facelift dvoumístného kompaktního roadsteru SLK. Teď se jmenuje SLC.
Seznam kapitol
  1. Mercedes-Benz SLC
  2. Fotogalerie: Mercedes-Benz SLC

V rámci faceliftu Mercedesu SLK, který bude mít výstavní premiéru na autosalonu v Detroitu, se mění dvě zásadní věci. Nejmenší roadster v nabídce značky Mercedes-Benz se už nejmenuje SLK, ale SLC. A už také nemá osmiválec, vrcholným motorem je dvakrát přeplňovaný šestiválec 3,0 l v modelu SLC 43.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Šestiválcovou SLC 43 poznáte podle jiných koncovek výfuku a decentního zadního spoileru. Jinak je to poměrně nenápadné auto. Výkon 367 koní mu určitě bude stačit

Šestiválec se dvěma turby už pracuje třeba pod kapotou nového Mercedesu S400 Coupé. Má výkon 270 kW (367 k) v 5500 až 6000 ot./min. a točivý moment 520 Nm v 2000 až 4200 ot./min. To bude na kompaktní roadster samozřejmě stačit. Zrychlení na 100 km/h zvládne Mercedes SLC 43 za 4,7 sekundy a rozjede se na 250 km/h, kde ho zarazí omezovač. Kombinovaná spotřeba je 7,8 litru na 100 km.

Testy | Sportovní auta | Kupé | Mercedes-Benz

Test Mercedes-AMG GT S: Jeden den středem pozornosti

Pak už dostanete jen čtyřválce, všechny s přeplňováním. Základním modelem je Mercedes SLC 180 s šestnáctistovkou o výkonu 115 kW (156 k) v 5300 ot./min. a nejvyšším točivým momentem 250 Nm v rozsahu 1200 až 4000 ot./min. Nejvyšší rychlost je 226 km/h a zrychlení z 0 na 100 km/h zvládne základní model za slušných 7,9 sekundy.

V modelech SLC 200 a SLC 300 najdete dvoulitrový čtyřválec, který má výkon 135 kW (184 k) ve slabším a 180 kW (245 k) v silnějším provedení. Točivý moment dosahuje na 300, respektive 370 Nm. SLC 200 akceleruje na 100 km/h za sedm sekund, silnější SLC 300 za 5,8 sekundy. Nejvyšší rychlost je 240, resp. 250 km/h.

Video | Sportovní auta | Kabriolety | Premiéry | Mercedes-Benz

I po faceliftu může mít Mercedes-Benz SL stále dvanáctiválec

Opět je v nabídce i diesel. Model SLC 250d má stále čtyřválec 2,1 l o výkonu 150 kW (204 k) v 3800 ot./min. a točivý moment 500 Nm v rozsahu 1600 až 1800 ot./min. Na 100 km/h zrychlí za 6,6 sekundy a rozjede se na 245 km/h.

Manuální převodovku Mercedes nabízí jen k verzím SLC 180 a SLC 200. Všechny ostatní motory mají výhradně devítistupňový automat. Automatickou převodovku si ale můžete přikoupit i k základním motorizacím.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Manuální převodovkou mají pouze dvě základní motorizace. Opět si můžete koupit turbodiesel. Střecha se skládá elektricky i za jízdy v rychlostech do 40 km/h

Skládací střecha je opět pevná (SLK bylo jedno z prvních moderních aut, které s ní přišlo) a ovládá se elektricky v rychlostech do 40 km/h. Znovu si můžete připlatit za střešní okno Magic Sky, které stiskem tlačítka mění propustnost slunečních paprsků.

Jak už se stalo zvykem, bezpečnostní výbava se při faceliftu rozšířila o nové asistenční systémy. V nabídce rozmazlujících funkcí samozřejmě nechybí pro Mercedes typický systém Airscarf – přívod teplého vzduchu k zátylkům cestujících.

Následující kapitola
Seznam kapitol
  1. Mercedes-Benz SLC
  2. Fotogalerie: Mercedes-Benz SLC
Mercedes Vito 2.2
Rok výroby: 2010
Stav: 125 833 km
Cena: 289 000 Kč
Mercedes GLK 2.987
Rok výroby: 2008
Stav: 148 800 km
Cena: 399 000 Kč
Mercedes Vito 2.143
Rok výroby: 2011
Stav: 191 508 km
Cena: 191 000 Kč
Mají sportovní diesely smysl? Odpověď jsme hledali s Golfem GTD

Volkswagen Golf GTD (7AT)

Může být automobil čistokrevným hot-hatchem, i když se pod jeho kapotou ukrývá vznětová pohonná jednotka? Odpověď nejen na tuto otázku jsme hledali během testovacích jízd s omlazeným Volkswagemen Golf GTD.

19.  4.  2017 | Stanislav Kolman | 88 příspěvků
Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Mercedes třídy G je posledním pravověrným offroadovým autem s uzavíratelnými diferenciály a redukcí převodovky. Snaha automobilky Mercedes udržet tento letitý model v nabídce s sebou přináší mnoho ústupků a kompromisů. Výsledek je ale pořád naprosto skvostný!

11.  4.  2017 | Jiří Švamberk | 7 příspěvků
Test ojetiny Volvo V70 III: S pětiválcem nezlobí, ale odborníky potřebujete

Test ojetiny Volvo V70 III: S pětiválcem nezlobí, ale odborníky potřebujete

Ceny nejvíce ojetých kusů Volva V70 proťaly hranici 200 tisíc korun. Jak funguje švédský vůz po letech?

8.  4.  2017 | David Rusol | 15 příspěvků