Kapitoly článku:
Jezdí sympaticky
Nižší těžiště, nová platforma a hlavně rozchod kol na obou nápravách zvětšený o čtyři centimetry, to zní vzhledem k jízdním vlastnostem velmi slibně. A realita první testovací jízdy opravdu slibná byla. Mégane se bez odmlouvání vrhne do zatáčky a poslušně bez větších náklonů proletí oblouk. Nerovnosti podvozek filtruje obstojně, jen je přejíždění spár slyšet až příliš do interiéru. Potěší i celkem přesná manuální převodovka.
Naopak řízení žádné velké překvapení nepřináší. Ano, můžete si nastavit odpor posilovače a ano, řízení je také poměrně strmé, takže nebudete příliš často přehmatávat, jenže řízení je absolutně umělé, přičemž je naprosto jedno, jestli si zrovna na systému Multi-Sense vyberete režim Normal, Comfort nebo Sport. Od přední nápravy se do volantu nepřenáší jedním slovem nic. Je ale otázkou názoru, zda to speciálně u testované motorizace 1.5 dCi o výkonu 81 kW (110 koní) zákazníkům bude vadit.
Jízdní vlastnosti vypadají velmi slibně, škoda ale naprosto umělého (i když poměrně strmého) řízení. Z pozice řidiče si budete muset zvyknout také na horší výhled z vozu, který je daní za dynamický vzhled
Naftová patnáctistovka je dobře odhlučněná i kultivovaná. Přirozeně jí na dálnici začne nad 130 km/h docházet dech, ale to se u takto výkonného dieselu dá čekat. Na hodnocení spotřeby je příliš brzy. Pouze orientačně zmíním, že při dálničních 130 km/h, kdy motor točí na šestku zhruba 2400 otáček, ukazoval palubní počítač necelých sedm litrů, na okreskách to bylo za dvanáct.
Alternativou k testovanému motoru je ještě slabší verze s výkonem 66 kW (90 koní), nebo naopak silnější šestnáctistovka s maximem 96 kW (130 koní). V polovině letošního roku přijde ještě vrcholná naftová šestnáctistovka bi-turbo nabízející 121 kW (165 koní). Ta bude vždy spojena s převodovkou EDC a dostanete ji výhradně se sportovní variantou GT.
Benzinová část nabídky začíná atmosférickou šestnáctistovkou s výkonem 85 kW (115 koní), nad ní stojí motor 1.2 TCe (74 kW/100 k nebo 96 kW/130 k) a vrcholem je šestnáctistovka disponující výkonem 151 kW (205 koní), kterou opět pořídíte pouze jako sportovní GT. Tato verze nabízí i systém natáčení zadní nápravy, což je věc, jakou nikdo z konkurence v daném segmentu nenabízí. A jestli se ptáte na Mégane RS, tak i s ním se počítá. Dorazit by měl příští rok.
Naftová patnáctistovka s výkonem 81 kW (110 k) je relativně tichá, kultivovaná a když nebudete chtít rychlejší sprinty, bude i úsporná. Na tento motor budete potřebovat minimálně 444 900 Kč, v testované výbavě Bose stojí 529 900 Kč
Cena od 339 900 Kč
Základní cena v rámci klasického ceníku je 339 900 Kč za kombinaci atmosférického benzinového motoru a výbavy Life. Ta obsahuje manuální klimatizaci, tempomat, nebo asistent rozjezdu do kopce. Ve stejné výbavě pořídíte také nejslabší diesel 1.5 dCi 90, který stojí 399 900 Kč.
Nový Renault Mégane: Ceník [Kč] |
|
Life |
Zen |
Intens |
Bose |
GT |
SCe 115 |
339 900 |
359 900 |
394 900 |
- |
- |
Energy TCe 100 |
- |
377 900 |
412 900 |
- |
- |
Energy TCe 130 |
- |
394 900 |
429 900 |
479 900 |
- |
Energy TCe 130 EDC |
- |
- |
479 900 |
529 900 |
- |
Energy TCe 205 EDC |
- |
- |
- |
- |
589 900 |
Energy dCi 90 |
399 900 |
419 900 |
- |
- |
- |
Energy dCi 110 |
- |
444 900 |
479 900 |
529 900 |
- |
Energy dCi 110 EDC |
- |
- |
519 900 |
569 900 |
- |
Energy dCi 130 |
- |
- |
509 900 |
559 900 |
- |
Energy dCi 165 EDC |
- |
- |
- |
- |
649 900 |
Vyšší výbavy Zen, Intes nebo Bose přidají postupně například adaptivní tempomat, sledování mrtvého úhlu, aktivní parkovací asistent, couvací kameru, head-up displej nebo diodové světlomety. Vrcholem pro nesportovní verze je motor 1.5 dCi 110 spojený s automatickou převodovkou a výbavou Bose. Za tuto variantu zaplatíte 569 900 Kč. Benzinové GT pak stojí 589 900 Kč a naftový Mégane GT je ještě o dalších šedesát tisíc dražší. Kombi, které má premiéru naplánovanou na ženevský autosalon, dorazí v průběhu podzimu.
Nová generace Renaultu Mégane je na pohled velmi povedená, uvnitř o poznání kvalitnější a co do nabízené výbavy také výrazně lepší. Zda to bude stačit na ostatní konkurenci, která je aktuálně velmi početná a hodně těžká, to se pokusíme zjistit v rámci klasického sedmidenního testu.