Nový Renault Mégane je další variací na téma CMF [první jízdní dojmy]

Renault oficiálně uvedl na český trh novou generaci Mégane. Při té příležitosti jsme krátce vyzkoušeli vrcholnou verzi Bose s motorem 1.5 dCi o výkonu 81 kW (110 koní). Co francouzská novinka nabízí?
Seznam kapitol
  1. Vzhled potěší, prostor nejspíš zklame
  2. Jezdí sympaticky, Cena od 339 900 Kč (+ceník)
  3. Nový Renault Mégane: Fotogalerie

Mégane je pro Renault zatraceně důležitým automobilem. V pořadí už čtvrtá generace navazuje na celkem 6,6 milionů exemplářů prodaných v rámci předchozích tří vydání. Jak už jsme si v poslední době zvykli, i v tomto kontextu bude hodně skloňovaná modulární platforma CMF, která vzešla ze spolupráce Renaultu a Nissanu. Zjednodušeně řečeno, nový Mégane je pouze další variace na dnes už celkem dobře známé téma.

Design | Autosalony | Kombi | Renault | Premiéry | Ženeva 2016

Renault poprvé ukázal novou generaci Mégane kombi

Nastupující Renault Mégane používá stejný základ, jaký už dostal Talisman, Kadjar nebo Espace. Oproti předchozí generaci je nový hatchback o šest centimetrů delší a má o 28 mm větší rozvor náprav. Zároveň se o 22 mm zkrátil zadní převis a zmenšila se i celková výška (-25 mm). Cíl byl jednoduchý, Mégane má nabídnout prostornější interiér a dynamičtější siluetu.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Nová generace Renaultu Mégane je nižší, delší, má kratší zadní převis a o čtyři centimetry širší rozchod kol. Na pohled vypadá velmi zajímavě

Mimochodem dynamický vzhled pětidveřové verze není náhodný, Renault totiž nepočítá s třídveřovou karoserií. Údajně už pětidveřové provedení vypadá natolik sportovně, že vlastně ani další verze není potřeba.

Vzhled potěší, prostor nejspíš zklame

Renault použil také na Mégane svůj designový styl známý z Espace, Kadjaru nebo sedanu Talisman, takže se žádné velké překvapení nekoná. V praxi tento styl novému hatchbacku velmi sluší a pokud pomineme známé detaily typu diodové linky ve tvaru písmene C, pak je to nakonec skutečně silueta, co vás při pohledu na vůz nejvíce zaujme. Mégane je snad až překvapivě nízký a kdyby designéři schovali kliky zadních dveří do rámu oken, nebyl by problém uvěřit, že před vámi stojí třídveřový hatchback.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Velmi dobře vypadá i vrcholné GT. To je dostupné s motorem 1.6 TCe o výkonu 151 kW (205 k), později si budete moci tuto verzi pořídit i s dvakrát přeplňovanou naftovou šestnáctistovkou. GT nabízí také systém natáčení zadních kol

Ještě lépe vypadá sportovně střižené GT, která navíc oproti běžným variantám přidá obvyklé věci typu výraznějších nárazníků, efektnějších kol nebo modré barvy karoserie, která je vyhrazena pouze pro tuto variantu.

Pozitivní dojem udělá také interiér, respektive pracoviště řidiče. To je téměř totožné s tím, co známe například z ostatních modelů značky, takže je zde naprostou dominantou obrovský vertikálně orientovaný dotykový displej. Mimochodem s velikostí 8,7" jde údajně o vůbec největší displej v této kategorii, ale není to jediná možnost. Sáhnout můžete také po menší alternativě, která má velikost sedm palců.

Autosalony | Kombi | Hatchbacky | Renault | Premiéry | Frankfurt 2015 | Sedany

IAA 2015 živě: Renault Mégane a Renault Talisman

Přes displej lze samozřejmě ovládat všechno možné včetně systému Multi-Sense. Ten upravuje různé části automobilu. Z těch důležitějších stojí za zmínku hlavně odezva na plyn, nastavení posilovače řízení nebo chování automatu, pokud ho budete mít. Změní se ale také barevné schéma na displeji a přístrojovém štítu, nastavení klimatizace nebo vylepšovač zvuku motoru. I to už ale dobře známe.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Ani Mégane nepřijde o poslední vydání multimediálního systému R-Link s obrovským dotykovým displejem, přes který lze ovládat všechno možné

Během kratší jízdy, na kterou jsem si vytáhl naftovou patnáctistovku s výbavou Bose, což je nejvyšší provedení, pokud nepočítáme sportovní GT, mě zklamaly dvě věci. Za prvé to je ergonomie ovládání. I tento Mégane mi potvrdil, tedy pokud mohu soudit na základě prvních dojmů, že logicky rozmístěná tlačítka dotykový displej prostě nepřekoná, i kdyby byl sebelepší. Ukázalo to Volvo v XC90, Espace a Mégane je dalším důkazem. Ale na to si třeba i zvyknete.

Větším problémem je prostor. Vzadu není místa na rozdávání, přestože by zde mělo být podélného prostoru více. Až se nám vůz dostane do redakce a v klidu změříme všechny vnitřní rozměry, budeme vědět více. S prostorem pro hlavu není velký problém, stejně tak i v úrovni ramen by mělo být vše v pořádku, pro kolena ale zadní cestující vážně moc místa nemají.

Zavazadelník zvládne podle metodiky VDA v základním uspořádání 384 litrů. Ačkoliv někteří konkurenti nabízí dvojitou podlahu, Renault tento prvek bude nabízet pouze u kombi, protože je toho názoru, že dvojité dno, které by po sklopení zadních opěradel zařídilo rovnou ložnou plochu, není u hatchbacku potřeba. 

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

Následující kapitola
Renault Laguna 1.997
Rok výroby: 2010
Stav: 82 119 km
Cena: 110 000 Kč
Renault Scénic 1.461
Rok výroby: 2010
Stav: 140 363 km
Cena: 134 000 Kč
Renault Mégane 1.461
Rok výroby: 2007
Stav: 153 588 km
Cena: 53 000 Kč
Neopouštěj staré známé pro nové. Srovnání Hondy HR-V a Jazz

Neopouštěj staré známé pro nové. Srovnání Hondy HR-V a Jazz

Tvary karosérie nového crossoveru Honda HR-V jsou nepochybně pro velkou část lidí mnohem přitažlivější než v případě klasického městského hatchbacku. Jenže, design není vše....

8.  1.  2017 | Stanislav Kolman, Radek Pecák | 6 příspěvků
Mapovali jsme práci Autotýmu při shánění ojetiny. Jak jsme dopadli?

Test kvality práce Autotýmu

Spolupracovník redakce se pokoušel koupit ojeté SUV Ford Kuga v tuzemských autobazarech. Aby se "nespálil", zaplatil si pomoc expertů společnosti Autotým.

3.  1.  2017 | Jiří Vojáček | 39 příspěvků
Den v automobilovém ráji: Navštívili jsme centrum technologií Porsche

Den v automobilovém ráji: Navštívili jsme centrum technologií Porsche

Nahlédli jsme pod pokličku vývoje nejpopulárnějších sportovních aut světa a osobně několik z nich přímo v technologickém komplexu v Nardò vyzkoušeli.

22.  12.  2016 | Stanislav Kolman | 1 příspěvek