37
Fotogalerie

Nový Renault Espace chce konkurovat Volvu XC60 [první dojmy]

Kapitoly článku:


R-Link a další

Renault Espace páté generace bude lákat také na bohatou výbavu a mnoho technologických zajímavostí. Třeba už zmíněný systém R-Link stojí za pozornost. Jde o verzi 2, která používá dotykový displej o velikosti 8,5".

Systém funguje podobně, jak to známe z chytrých telefonů. Především ale funguje opravdu rychle a také grafika není vůbec špatná. Nastavit přes dotykovou obrazovku můžete v podstatě úplně všechno. A nechybí ani samozřejmosti typu parkovací kamery nebo možnosti využít různé aplikace.

_DSC0468.jpg_DSC0469.jpg_DSC0472.jpg_DSC0473.jpg_DSC0474.jpg_DSC0479.jpg
Systém R-Link 2 funguje výborně a nabízí mnoho různých funkcí. Dostanete jej už v základní výbavě Life. 

Kromě jiného lze nastavit rovněž režimy systému Multi-Sense, což je něco na způsob Audi Drive Select. Zkrátka si vyberete jeden z režimů Eco, Comfort, Neutral, Sport a Perso. Jak správně tušíte, poslední jmenovaný dává možnost vlastní kombinace. 

Multi-Sense ovlivňuje adaptivní tlumiče, chování automatické převodovky, systém 4Control, zvuk motoru, odezvu pedálu plynu, posilovač řízení, osvětlení nebo přístrojový štít. Mimochodem zvuk motoru se samozřejmě pouští do interiéru přes reproduktory a nemá nic společného s tím, co motor opravdu produkuje. Je to stejná věc, jakou jsme zkoušeli třeba v Capturu.

Věcí, o kterých by se dalo psát, je poměrně dost (ambientní osvětlení, audiosystém Bose aktivně snižující vnitřní hluk, aktivní parkovací asistent, nouzové brzdění, head-up displej...), ale to si necháme až na klasický test. Vynechat ovšem nemůžeme systém 4Control. Jedná se o aktivní zadní nápravu, přičemž ta je dostupná pro druhou výbavu Zen za 50 000 Kč, vrcholné Initiale Paris ji má v sérii. S natáčecí zadní nápravou dostanete rovnou také adaptivní tlumiče.

V podstatě jde o stejnou věc, jakou známe z Laguny. Při rychlosti pod 60 km/h se zadní kola natáčí proti těm předním, nad 60 km/h se otáčí ve stejném směru. Natočit se mohou maximálně v úhlu 3,5°. A stejně jako jinde, také zde se tímto způsobem zmenšuje poloměr otáčení v nízkých rychlostech a zvyšuje stabilita auta ve vysokých rychlostech.

Mimochodem, pokud se ptáte na systém pohonu všech kol, tak ten Espace nemá a velmi pravděpodobně ani mít nebude.

_DSC0491.jpg_DSC0497.jpg
Dva ze tří motorů jsou standardně spojeny s automatickou převodovkou. Pokud to bude váš případ, dostanete efektně střižený středový panel protažený až pod volič převodovky. Espace může mít taktéž diodová světla

Pod kapotou pouze šestnáctistovky

Byly časy, kdy používal Espace i šestiválcové motory, ale ty doby jsou nenávratně pryč. Pátá generace používá výhradně čtyřválce o objemu 1,6 litru. Na výběr máte tři jednotky, dvě jsou naftové a jedna benzinová.

Nejslabším a zároveň nejlevnějším motorem je naftový agregát 1.6 dCi s výkonem 96 kW (130 k) a manuální šestistupňovou převodovkou. Taková verze se rozjede na stovku za 10,7 s a maximálně zvládne 191 km/h. V kombinovaném provozu si vystačí podle tabulek s přídělem 4,2 l/100 km. Je to také jediný motor v nabídce, který pořídíte s manuálem.

Silnější dvakrát přeplňovaný diesel má stejný objem, ale nabízí 118 kW (160 k). Na stovku se rozjede za 9,9 s a maximálka činí 202 km/h. Zde, stejně jako u benzinového agregátu, dostanete vždy dvouspojkový automat EDC. Nejrychlejší Espace má pod kapotou zážehovou přeplňovanou šestnáctistovku naladěnou na 147 kW (200 k). Stovku pokoří za 8,6 s a nejvíce se rozjede na 211 km/h. Na rozdíl od dieselu, kde EDC nabízí šest rychlostních stupňů, používá benzinová varianta sedmistupňový automat.

I nejrychlejší provedení by ale mělo být úsporné. V kombinaci se údajně dostane na 6,2 l/100 km. Důvodem je kromě jiného také radikální snížení hmotnosti. Renault říká, že v rámci generační obměny se podařilo ušetřit plných 250 kg.

_DSC0453.jpg_DSC0490.jpg

Tři výbavy a cena od 769 000 Kč

Ceny zveřejnil Renault už dříve, takže jen stručně zopakujme, že základní diesel s výbavou Life koupíte za 769 000 Kč. Vrcholná provedení (ovšem s maximální výbavou) se v případě dieselu i benzinu dostávají za hranici milionu korun.

Objednávky na nový Renault Espace už můžete podávat a přidat se tak k necelé dvacítce zájemců, kteří tak již učinili. Kdo si chce vůz pořádně prohlédnout a vyzkoušet před tím, než ho koupí, ten musí počkat do května, kdy dorazí do ČR první hotové exempláře. Pro úplnost dodejme, že Renault dává na Espace páté generace záruku pět let/150 000 km.

Sečteno a podtrženo, nastupující Renault Espace vypadá zajímavě. Auto to je designově povedené, prostorné, mohlo by být dosti pohodlné a vzhledem k pořádnému zástupu výbavy se ani cena nezdá být přehnaná. Tak snad vše podpoří také kvalitními schopnostmi na silnici. Na test si budeme muset, stejně jako zákazníci, počkat do května. 

Renault

Francouzská automobilka Renault byla založena třemi bratry v roce 1899. Renault byl až do roku 1996 státní automobilka a i dnes francouzská vláda kontroluje část společnosti.

Renault Scénic • Renault Clio • Renault Zoe • Renault Captur • Renault Megane • Renault Grand Scenic • Renault Kadjar

Doporučujeme

Články odjinud